• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Jordfräsen
    KillBill skrev 2019-01-15 20:07:54 följande:
    Nej, parterna är överens om ett budgetsamarbete /listan med 73 st punkter. Däremot är C och L fria att samarbeta med M och KD i andra frågor än budget/de 73 punkterna. 
    Listan på 73 punkter räcker inte på långa vägar till 7 framtida budgetar. Det är inga kommunistiska femårsplaner vi sysslar med. Mycket kommer hända under denna resa och viktiga frågor kommer behöva hanteras i framtida budgetar som absolut inte finns med i de 73 punkterna.

Kort och gott kan vi glömma denna överenskommelse. Den överlevde inte ens en vecka.
  • KillBill
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 20:21:17 följande:

Det står att V INTE ska ha inflytande. Inga undantag anges.

Jordfräsen, du drar fel slutsats eftersom du inte läst hela meningen..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Jordfräsen
    KillBill skrev 2019-01-15 20:26:05 följande:
    Jordfräsen, du drar fel slutsats eftersom du inte läst hela meningen..
    Du är nog relativt ensam om att hävda att meningen inte betyder något alls.
  • KillBill
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 21:00:35 följande:

Du är nog relativt ensam om att hävda att meningen inte betyder något alls.

Då har du inte förstått vad jag säger. Överenskommelsen har stor betydelse för budgetsamarbetet / de 73 punkterna.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Jordfräsen
    KillBill skrev 2019-01-15 21:16:00 följande:
    Då har du inte förstått vad jag säger. Överenskommelsen har stor betydelse för budgetsamarbetet / de 73 punkterna.
    Jag har ju nyss förklarat för dig att de 73 punkterna bara kommer ha marginell påverkan på framtida budgetar.

En budget brukar vara på flera tusen sidor. Överenskommelsen är lite av en servettskiss och höll heller inte ihop ens en vecka.
  • Padirac
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 23:16:20 följande:
    Jag har ju nyss förklarat för dig att de 73 punkterna bara kommer ha marginell påverkan på framtida budgetar.

En budget brukar vara på flera tusen sidor. Överenskommelsen är lite av en servettskiss och höll heller inte ihop ens en vecka.
    C och L anser i alla fall att dessa 73 punkter - där SL säger att 57 är S-politik - i praktiken betyder att V kommer att sakna inflytande över den politiska inriktningen.

Du har kanske en annan och bättre syn än de som förhandlat fram dessa punkter och ska nog fundera på att inte tala så högt om denna insikt för kanske kommer då Vs JS att släppa fram regeringsförlsgat på fredag - jag var av uppfattningen att du inte vill detta - kanske bättre att hålla JS ovetandes om att denna överenskommelse inte är värd servetten den skissats på. 
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-15 23:43:22 följande:
    C och L anser i alla fall att dessa 73 punkter - där SL säger att 57 är S-politik - i praktiken betyder att V kommer att sakna inflytande över den politiska inriktningen.

Du har kanske en annan och bättre syn än de som förhandlat fram dessa punkter och ska nog fundera på att inte tala så högt om denna insikt för kanske kommer då Vs JS att släppa fram regeringsförlsgat på fredag - jag var av uppfattningen att du inte vill detta - kanske bättre att hålla JS ovetandes om att denna överenskommelse inte är värd servetten den skissats på. 
    Klart jag har en bättre syn än de som förhandlat fram punkterna. Det är ju inte direkt Einstein vi pratar om, utan en galen major, en kvinna som valt att äta upp sin högersko samt en förvirrad svetsare.

Till skillnad från denna svagbegåvade trojka så inser gemene man att om V får inflytande i en enda fråga så har man en påverkan på den politiska inriktningen.

Det är korrekt att överenskommelsen inte var värd servetten den skrevs på.

Är dock inte så orolig för Jonas, han lär se till att få inflytande. Betydligt skarpare än svetsaren.

• Padirac
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 23:53:42 följande:
    Klart jag har en bättre syn än de som förhandlat fram punkterna. Det är ju inte direkt Einstein vi pratar om, utan en galen major, en kvinna som valt att äta upp sin högersko samt en förvirrad svetsare.

Till skillnad från denna svagbegåvade trojka så inser gemene man att om V får inflytande i en enda fråga så har man en påverkan på den politiska inriktningen.

Det är korrekt att överenskommelsen inte var värd servetten den skrevs på.

Är dock inte så orolig för Jonas, han lär se till att få inflytande. Betydligt skarpare än svetsaren.

Till skillnad från skrikhögern så förstår då också gemene man att 'samtal' med SD ger nyssnazisterna inflytande.

Där verkar skoätare och galna majorer vara mer bemedlade
  • Jordfräsen
    Padirac skrev 2019-01-16 00:00:48 följande:
    Till skillnad från skrikhögern så förstår då också gemene man att 'samtal' med SD ger nyssnazisterna inflytande.

Där verkar skoätare och galna majorer vara mer bemedlade
    Det är skillnad på samtal och inflytande.

Men ja, SD har ju avgjort en hel del frågor i riksdagen och så lär det fortsätta. Klart de redan påverkat.
  • Padirac
    Jordfräsen skrev 2019-01-15 20:21:17 följande:
    Det står att V INTE ska ha inflytande. Inga undantag anges.
    Så, då kan vi konstatera att detta var fel och det jag skrev var rätt - detta har också idag bekräftats av inblandade partiledare
    Padirac skrev 2019-01-14 23:10:51 följande:
    Uppgörelsen gäller de 73 punkterna, inte det utanför de 73 punkterna - detta enligt AL, JB och SL - de vet säkert vad de gjorde upp om.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna