• Deceree1

    HJÄLP! Var kan man hitta en Automaton ??

    Finns det nån därute som kan tipsa om var man kan hitta en Automaton? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden HJÄLP! Var kan man hitta en Automaton ??
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Med tanke på vilket brett begrepp automaton är så får du nog specificera dig lite för att kunna få svar.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Deceree1

    En mekanisk docka som består av massor av olika delar och kan göra rörelser. Jag är ute efter den som kan skriva

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Är det något särskilt märke eller tillverkningsår det handlar om?

    Det kan ju handla om allt från de där tre dockorna som något schweiziskt klockmärke gjorde för trehundra år sedan och de lär du inte få tag i (tror de är på museum) till billiga kinesiska dockor som inte gör särskilt mycket.

    Så som sagt, du får nog specificera mer vad det är du vill ha tag i. Annars så är nog eBay en bra början för den sortens varor.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Deceree1
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-12-18 15:40:21 följande:

    Är det något särskilt märke eller tillverkningsår det handlar om?

    Det kan ju handla om allt från de där tre dockorna som något schweiziskt klockmärke gjorde för trehundra år sedan och de lär du inte få tag i (tror de är på museum) till billiga kinesiska dockor som inte gör särskilt mycket.

    Så som sagt, du får nog specificera mer vad det är du vill ha tag i. Annars så är nog eBay en bra början för den sortens varor.


    Som sagt en gammal är väl omöjligt att få tag i men det är ju det jag vill ha. Tack för tipset. Ska kolla e-bay
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Deceree1 skrev 2015-12-18 15:44:22 följande:
    Som sagt en gammal är väl omöjligt att få tag i men det är ju det jag vill ha. Tack för tipset. Ska kolla e-bay
    Det är nog inte omöjligt. Men du får nog då räkna med att betala åtskilliga tusentals kronor upp till flera miljoner. Man får komma ihåg att det här var extremt avancerade saker och inte ens när de gjordes var de billiga.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Deceree1
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2015-12-18 15:50:00 följande:

    Det är nog inte omöjligt. Men du får nog då räkna med att betala åtskilliga tusentals kronor upp till flera miljoner. Man får komma ihåg att det här var extremt avancerade saker och inte ens när de gjordes var de billiga.


    Mm, jag vet, men ack så spännande:) det skulle vara så kul att få äga en även om det inte är den mest avancerade. Tänk om man kunde bygga en själv :)
Svar på tråden HJÄLP! Var kan man hitta en Automaton ??