• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-05 19:02:16 följande:
     
    klyban skrev 2024-03-05 17:09:33 följande:

    En intressant fråga, varför vill du konspirationer ska ta upp SVT/SR sändningstid för?
    För vill man ha sånt, så finns ju det gott om såna i tex Ding Ding värld och liknande skräp.


     


    Det är rätt intressant att du vill ha osakligt skräp i SVT/SR som nyheter, är det vad du står för?
    Undrar ärligt, då det är rätt udda man vill ha saker i nyheter som inte ens existerar.


    Så flykten togs till kullen där man påstår att konservatism skulle vara en slags konspiration:
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Konservatism

    Konservatism är en social, kulturell och politisk filosofi, som befrämjar traditionella samhällsinstitutioner och förespråkar traditionella värderingar. Exempel på institutioner är kyrkan, äktenskapet, familjen, krigsmakten och monarkin. Exempel på värderingar är respekt för äldre generationers bedrifter, normer om gott uppförande, lydnad gentemot traditionella auktoriteter och tro på estetiska ideal. Konservatismens målsättning är att upprätthålla ordningen i samhället och att värna om kulturen. Konservativa människor tenderar att uppskatta saker och företeelser som har gamla anor och djupa rötter.

    Att konservatism skulle vara en konspiration är väl ett av de roligare påståenden som går att finna i dessa forum.

    Om vi dock lyfter kunskapsnivån till rätt sida om mellanstadiet så kan vi konstatera att Public Service förblir partiska i sitt programmaterial även den här rundan.

    Du glömde ett ord i din konservatism du vill ha med, så varför har du ingen wiki för den förklaringen? Solig


    Det jag sade är att konspirationer är inget SVT/SR sänder, då det inte faller väl under journalistisk etik och sed och pga de sänder man bara nonsens.
    En ding ding värld letar man efter det du är ute efter.


     


    Men det som jag finner mest intressant, det är att du inte återgav den konservatismen du vill ha lyft, för vanlig konservatisms är med ofta i SVT/SR.


     


    Trodde du ingen skulle märka, för detta var ovanligt plumpt av dig.


     


    Dock inser vi en gång till, SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget av dig.


    Digestive skrev 2024-03-05 22:56:36 följande:
    Det finns inte mycket att diskutera angående klassificeringarna men visst är du välkommen att utmana hur jag har placerat programmaterialet.

    Du har haft flera månader på dig att utmana den punkten men kommer istället långt senare dragandes med tomma påståenden.

    Jag räknar med att du har exempel på felaktigheter att fylla tomheten med men råkade - som av en händelse - glömma att ta med dem.

    Nästa inlägg har ett stort underhållningsvärde Alternativhögern och SDs vurmare klassar allt till vänster om konservativ som en vänsterliberal kulturmarxistisk konspiration från rödgröna journalister och S infiltration av samhällets institutioner

    Blanda inte in mig i klybans våld på allmänkunskap men visst var det ett motsvarande utspel som hen tog till.

    Och nu kommer dom där frågorna du inte vill svara på igen, och ett argument funkar inte väl om du inte vill ge dessa.
    För det betyder att du ger upp och berättar att nä, för den frågan håller inte min "teori".


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-06 00:20:28 följande:

    Du glömde ett ord i din konservatism du vill ha med, så varför har du ingen wiki för den förklaringen? Solig


    Det jag sade är att konspirationer är inget SVT/SR sänder, då det inte faller väl under journalistisk etik och sed och pga de sänder man bara nonsens.
    En ding ding värld letar man efter det du är ute efter.


     


    Men det som jag finner mest intressant, det är att du inte återgav den konservatismen du vill ha lyft, för vanlig konservatisms är med ofta i SVT/SR.


     


    Trodde du ingen skulle märka, för detta var ovanligt plumpt av dig.


     


    Dock inser vi en gång till, SVT/SR förblir opartiska även efter detta inlägget av dig.


    Digestive skrev 2024-03-05 22:56:36 följande:
    Det finns inte mycket att diskutera angående klassificeringarna men visst är du välkommen att utmana hur jag har placerat programmaterialet.

    Du har haft flera månader på dig att utmana den punkten men kommer istället långt senare dragandes med tomma påståenden.

    Jag räknar med att du har exempel på felaktigheter att fylla tomheten med men råkade - som av en händelse - glömma att ta med dem.

    Nästa inlägg har ett stort underhållningsvärde Alternativhögern och SDs vurmare klassar allt till vänster om konservativ som en vänsterliberal kulturmarxistisk konspiration från rödgröna journalister och S infiltration av samhällets institutioner

    Blanda inte in mig i klybans våld på allmänkunskap men visst var det ett motsvarande utspel som hen tog till.

    Och nu kommer dom där frågorna du inte vill svara på igen, och ett argument funkar inte väl om du inte vill ge dessa.
    För det betyder att du ger upp och berättar att nä, för den frågan håller inte min "teori".


    Du kan såklart fly iväg mot kullen där personintervjuer av konservativa skulle vara konspirationer.

    Det jag efterfrågar är mer material av sådant som redan återfinns i Public Service, vilket gör sådana här utspel helt fantastiska i sig:

    Det jag sade är att konspirationer är inget SVT/SR sänder, då det inte faller väl under journalistisk etik och sed och pga de sänder man bara nonsens.
    En ding ding värld letar man efter det du är ute efter.

    Det här är dock intressant på riktigt:

    Men det som jag finner mest intressant, det är att du inte återgav den konservatismen du vill ha lyft, för vanlig konservatisms är med ofta i SVT/SR.

    Ge exempel på denna "vanliga konserveratism" som är med ofta i SVT/SR.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Henke81
    klyban skrev 2024-03-04 12:45:00 följande:

    Håller med precis, det är därför vi står här fortfarande med ett SVT/SR som är opartiska.


    Och bad om substans och svar, men du vägrade ge dessa, och där dog saken för dig.
    Jag skulle kunna säga återkom gärna när du vill svara på frågorna, men det vet vi aldrig kommer ske och inte otroligt du återkommer och låtsas om du inte ens vet vilka de är.(Som sker nästan brukligt.)


    Henke81 skrev 2024-03-04 00:15:32 följande:

    Tycker att man borde lägga ned SVT.
    Okej möjligen behåll en kanal kanske, med vissa regionala sändningar vissa tider på dygnet.


    Ta bort alla onödiga lek och tävlingsprogram. Ta bort antikrundan och på spåret också. Jag älskar dom programmen iofs men det är ärligt talat inte nåt som ska licens eller skattefinansieras.


    Sänd nyheter, lite bra dokumentärer och allmänbildande program I en statlig kana.


    Det du inte gillar, gillar andra, och det är syftet med Public service.

    Och här blir det bara mer tydligt i hur nischad du är, och hur lite du klarar av att se andras behov i utbudet.

    Vad hän denna självförhävelse om det är bara du som ska ha behållning av SVT/SR???


    Visst hade vi haft råd med sjuksköterskor så.. Vilket tydligen är nåt staten, inte regionerna ska bekosta? Men nu har vi inte det. Dags att staten börjar spara?
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-06 01:00:10 följande:
    Du kan såklart fly iväg mot kullen där personintervjuer av konservativa skulle vara konspirationer.

    Det jag efterfrågar är mer material av sådant som redan återfinns i Public Service, vilket gör sådana här utspel helt fantastiska i sig:

    Det jag sade är att konspirationer är inget SVT/SR sänder, då det inte faller väl under journalistisk etik och sed och pga de sänder man bara nonsens.
    En ding ding värld letar man efter det du är ute efter.

    Det här är dock intressant på riktigt:

    Men det som jag finner mest intressant, det är att du inte återgav den konservatismen du vill ha lyft, för vanlig konservatisms är med ofta i SVT/SR.

    Ge exempel på denna "vanliga konserveratism" som är med ofta i SVT/SR.

    Det är dom du lyfter, men det är riktigt sjukligt intressant att du inte gav en wiki om den konservatism du vill ha mer av.
    Trodde du verkligen jag skulle missa detta?


     


    Skoj och se du tror det går svara en fråga med en fråga.
    Det betyder vi är redan på området att du vägrar svara på frågor, som varje gång innan du har besökt denna.


     


    Och det går bara dra en slutsats IGEN, och det är att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg än en gång.


    Henke81 skrev 2024-03-06 06:37:03 följande:
    Visst hade vi haft råd med sjuksköterskor så.. Vilket tydligen är nåt staten, inte regionerna ska bekosta? Men nu har vi inte det. Dags att staten börjar spara?


    Inser att ditt inlägg berättar att SVT/SR är opartiska, eller kanske du bara svara i fel tråd, vem vet.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-06 12:59:21 följande:

    Det är dom du lyfter, men det är riktigt sjukligt intressant att du inte gav en wiki om den konservatism du vill ha mer av.
    Trodde du verkligen jag skulle missa detta?


     


    Skoj och se du tror det går svara en fråga med en fråga.
    Det betyder vi är redan på området att du vägrar svara på frågor, som varje gång innan du har besökt denna.


     


    Och det går bara dra en slutsats IGEN, och det är att SVT/SR förblir opartiskt även efter detta inlägg än en gång.


    Henke81 skrev 2024-03-06 06:37:03 följande:
    Visst hade vi haft råd med sjuksköterskor så.. Vilket tydligen är nåt staten, inte regionerna ska bekosta? Men nu har vi inte det. Dags att staten börjar spara?


    Inser att ditt inlägg berättar att SVT/SR är opartiska, eller kanske du bara svara i fel tråd, vem vet.


    Jösses, vad skriver du ens om - är det meningen att någon ska förstå vad du svamlar på om? 🥲

    Gör något relevant istället och ge exempel på den där "vanliga konservatism" som du ofta hittar i SVT/SR - om inte så utgår jag från att du hittar till närmsta kulle på egen hand. 👋
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-05 22:56:36 följande:
    Det finns inte mycket att diskutera angående klassificeringarna men visst är du välkommen att utmana hur jag har placerat programmaterialet.

    Du har haft flera månader på dig att utmana den punkten men kommer istället långt senare dragandes med tomma påståenden.

    Jag räknar med att du har exempel på felaktigheter att fylla tomheten med men råkade - som av en händelse - glömma att ta med dem.

    Nästa inlägg har ett stort underhållningsvärde Alternativhögern och SDs vurmare klassar allt till vänster om konservativ som en vänsterliberal kulturmarxistisk konspiration från rödgröna journalister och S infiltration av samhällets institutioner

    Blanda inte in mig i klybans våld på allmänkunskap men visst var det ett motsvarande utspel som hen tog till.
    Det finns naturligtvis massar att diskutera och utröna om vad olika typer av klassifieringar ger för result i fråga om partiskhet, opartiskhet, represenattivtet och andra saker.

    Beroende på model för klassificering så blir naturligtvis resultaten helt olika.

    Det första jag hittar på nätet om diskussioner om progressiva resp konservativa värden är en artikel i SD nätblaska som efterträdde avpixlat - är jag förvåndad att SDs narrativ iom denna klassificering tas upp som belägg för att PS skulle vara partiskt?

    Nej, det går som en röd tråd genom tråden att anklagelserna mot PS att vara partiska ligger i linje med SDs politiserade uppfattningar om PS  

    Sen verkar det finnas ett missförstånd eller en missuppfattning om vad som utgör partiskhet. Det klassificeringen du satt upp stämmer så skulle det inte utgöra partiskhet, utan möjligen vara ett mått på representativitet.

    Håll isär bgreppen så att tankarna inte grumlas och med dem känslorna om upplevd orättvisa
  • nattuw
    Henke81 skrev 2024-03-04 00:15:32 följande:
    Ta bort alla onödiga lek och tävlingsprogram. Ta bort antikrundan och på spåret också. Jag älskar dom programmen iofs men det är ärligt talat inte nåt som ska licens eller skattefinansieras.

    Sänd nyheter, lite bra dokumentärer och allmänbildande program I en statlig kana.


    Även om jag inte har något intresse av lek och tävlingsprogram så är lek och tävlingsprogram populära hos många ensamma äldre (70+). Därför anser jag att just lek och tävlingsprogram är exempel på sådant som public service bör ägna sig åt.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-06 13:28:09 följande:
    Jösses, vad skriver du ens om - är det meningen att någon ska förstå vad du svamlar på om? 🥲

    Gör något relevant istället och ge exempel på den där "vanliga konservatism" som du ofta hittar i SVT/SR - om inte så utgår jag från att du hittar till närmsta kulle på egen hand. 👋

    Så intressant inga svar kommer denna gången, men intressant du trodde att wiki-länka en konservatism du inte ens angav.
    Det berättar för mig att du redan vet om det inte går och att du inte kommer längre.


    Du kan ju alltid länka den konservatism du pratade om, så får vi se vad den har att erbjuda som du inte vill någon ska få reda på.


     


    Inbillar du dig verkligen att jag ska svara på frågor när du struntar i ens ge rätt konservatism och svara på frågor.
    Det mest intressanta är att du slutat på samma punkt säkert 3-4-5 ggr nu och där du vägrar delta i en diskussion och bara öser och öser nya frågor på i hoppet om att vi ska glömma att du inte vill vara med.


    Padirac skrev 2024-03-06 18:24:08 följande:
    Det finns naturligtvis massar att diskutera och utröna om vad olika typer av klassifieringar ger för result i fråga om partiskhet, opartiskhet, represenattivtet och andra saker.

    Beroende på model för klassificering så blir naturligtvis resultaten helt olika.

    Det första jag hittar på nätet om diskussioner om progressiva resp konservativa värden är en artikel i SD nätblaska som efterträdde avpixlat - är jag förvåndad att SDs narrativ iom denna klassificering tas upp som belägg för att PS skulle vara partiskt?

    Nej, det går som en röd tråd genom tråden att anklagelserna mot PS att vara partiska ligger i linje med SDs politiserade uppfattningar om PS  

    Sen verkar det finnas ett missförstånd eller en missuppfattning om vad som utgör partiskhet. Det klassificeringen du satt upp stämmer så skulle det inte utgöra partiskhet, utan möjligen vara ett mått på representativitet.

    Håll isär bgreppen så att tankarna inte grumlas och med dem känslorna om upplevd orättvisa

    Intressanta är att digi är så villig, men inte ens en gång har hen försökt svara på detta i argumentationen.
    Och tänk att skriva så många ord, och inte ens börja på svaret.


     


    Men detta har vi sett många ggr innan på denna med, och vi alla vet att om hen svarar så faller vissa argument som ett korthus.(Bättre låtsas och vägra då.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Henke81
    nattuw skrev 2024-03-06 20:32:42 följande:
    Även om jag inte har något intresse av lek och tävlingsprogram så är lek och tävlingsprogram populära hos många ensamma äldre (70+). Därför anser jag att just lek och tävlingsprogram är exempel på sådant som public service bör ägna sig åt.
    Jo. Men nu har vi inte råd med det. Regionerna skriker efter pengar. Har vi nu inte råd med sjukvård kanske Antikrundan får utgå.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-06 18:24:08 följande:
    Det finns naturligtvis massar att diskutera och utröna om vad olika typer av klassifieringar ger för result i fråga om partiskhet, opartiskhet, represenattivtet och andra saker.

    Beroende på model för klassificering så blir naturligtvis resultaten helt olika.

    Det första jag hittar på nätet om diskussioner om progressiva resp konservativa värden är en artikel i SD nätblaska som efterträdde avpixlat - är jag förvåndad att SDs narrativ iom denna klassificering tas upp som belägg för att PS skulle vara partiskt?

    Nej, det går som en röd tråd genom tråden att anklagelserna mot PS att vara partiska ligger i linje med SDs politiserade uppfattningar om PS  

    Sen verkar det finnas ett missförstånd eller en missuppfattning om vad som utgör partiskhet. Det klassificeringen du satt upp stämmer så skulle det inte utgöra partiskhet, utan möjligen vara ett mått på representativitet.

    Håll isär bgreppen så att tankarna inte grumlas och med dem känslorna om upplevd orättvisa
    Nej, diskursen mellan det progressiva och det konservativa är inte ett SD-narrativ.

    För ordet partisk så använder jag mig av https://svenska.se/.

    Det hade stannat vid en fråga om representativitet om det inte hade berört två parter i konkurrens. Men det hade såklart varit illa nog ändå.
    klyban skrev 2024-03-06 21:30:09 följande:

    Så intressant inga svar kommer denna gången, men intressant du trodde att wiki-länka en konservatism du inte ens angav.

    [...]


    Du kan ju alltid länka den konservatism du pratade om, så får vi se vad den har att erbjuda som du inte vill någon ska få reda på.


    [...]


    Inbillar du dig verkligen att jag ska svara på frågor när du struntar i ens ge rätt konservatism och svara på frågor.

    [...]


    Spåret som du har slagit dig in på är troligen det snurrigaste hitintills.

    Skriver jag eller någon annan konservatism så är det menat i bred bemärkelse och länken var till Wikipedias huvudartikeln om det samma.

    Jämför med vilken annan -ism som helst.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?