• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-07 02:24:28 följande:
    Nej, diskursen mellan det progressiva och det konservativa är inte ett SD-narrativ.

    För ordet partisk så använder jag mig av https://svenska.se/.

    Det hade stannat vid en fråga om representativitet om det inte hade berört två parter i konkurrens. Men det hade såklart varit illa nog ändå.
    klyban skrev 2024-03-06 21:30:09 följande:

    Så intressant inga svar kommer denna gången, men intressant du trodde att wiki-länka en konservatism du inte ens angav.

    [...]


    Du kan ju alltid länka den konservatism du pratade om, så får vi se vad den har att erbjuda som du inte vill någon ska få reda på.


    [...]


    Inbillar du dig verkligen att jag ska svara på frågor när du struntar i ens ge rätt konservatism och svara på frågor.

    [...]


    Spåret som du har slagit dig in på är troligen det snurrigaste hitintills.

    Skriver jag eller någon annan konservatism så är det menat i bred bemärkelse och länken var till Wikipedias huvudartikeln om det samma.

    Jämför med vilken annan -ism som helst.

    Frågan är varför du inte återger den konservatismen du tyckte SVT/SR skulle sända.
    Är det en så svår fråga att du inte ens kan ge eller ens försöka ge den du pratade om?


     


    För vi är här igen där du vägrar....


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-08 18:36:52 följande:

    Frågan är varför du inte återger den konservatismen du tyckte SVT/SR skulle sända.
    Är det en så svår fråga att du inte ens kan ge eller ens försöka ge den du pratade om?


     


    För vi är här igen där du vägrar....


    Föregående inlägg var ett svar men visst kan jag förtydliga om det var svårt att förstå:

    Jag efterfrågar ingen specifik konservatism vilket redan ordet i sig intygar.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • nattuw
    Henke81 skrev 2024-03-06 22:41:04 följande:
    Jo. Men nu har vi inte råd med det. Regionerna skriker efter pengar. Har vi nu inte råd med sjukvård kanske Antikrundan får utgå.
    Vad säger det om oss som samhälle om vi inte har råd att ge ensamma pensionärer lite underhållning som tröst på ålderns höst?
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-07 02:24:28 följande:
    Nej, diskursen mellan det progressiva och det konservativa är inte ett SD-narrativ.

    För ordet partisk så använder jag mig av https://svenska.se/.

    Det hade stannat vid en fråga om representativitet om det inte hade berört två parter i konkurrens. Men det hade såklart varit illa nog ändå.
    klyban skrev 2024-03-06 21:30:09 följande:

    Så intressant inga svar kommer denna gången, men intressant du trodde att wiki-länka en konservatism du inte ens angav.

    [...]


    Du kan ju alltid länka den konservatism du pratade om, så får vi se vad den har att erbjuda som du inte vill någon ska få reda på.


    [...]


    Inbillar du dig verkligen att jag ska svara på frågor när du struntar i ens ge rätt konservatism och svara på frågor.

    [...]


    Spåret som du har slagit dig in på är troligen det snurrigaste hitintills.

    Skriver jag eller någon annan konservatism så är det menat i bred bemärkelse och länken var till Wikipedias huvudartikeln om det samma.

    Jämför med vilken annan -ism som helst.
    Ja, det är ju det jag gör - jämför med vilken -ism som helst!

    Det är därför jag frågar varför du svart-vitt delar upp programinnehållet i progressiv-ism eller konservat-ism 

    Varför ska inte andra andra -ism'er användas för klassificering av innehållet.

    Om du släpper räcket och kastar de svartvita glasögonen så kan du kanke upptäcka att det inte bara är konservatism som inte får hälften av programinnehållet utan det är så gott som varje tänkbar -ism som inte får halva programinnehålllet. 

    Precis som för konservatism så är ateism, postmodernism, buddism, fascism, nazism, militarism, konsumism eller vad du nu kan lista ut för olika -ism'er så har ingen av de, halva utrymmet i programmutbudets innehåll.

    Din uppdelning i konservatism och progressivism  i programinnehåller är det som kallas en falsk diktomi - detta oavsett hur många månader och år du har fört fram detta falska argument så förändra det inte vad du lägger fram

    helpfulprofessor.com/false-dichotomy-examples/

  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-08 21:06:55 följande:
    Ja, det är ju det jag gör - jämför med vilken -ism som helst!

    Det är därför jag frågar varför du svart-vitt delar upp programinnehållet i progressiv-ism eller konservat-ism 

    Varför ska inte andra andra -ism'er användas för klassificering av innehållet.

    Om du släpper räcket och kastar de svartvita glasögonen så kan du kanke upptäcka att det inte bara är konservatism som inte får hälften av programinnehållet utan det är så gott som varje tänkbar -ism som inte får halva programinnehålllet. 

    Precis som för konservatism så är ateism, postmodernism, buddism, fascism, nazism, militarism, konsumism eller vad du nu kan lista ut för olika -ism'er så har ingen av de, halva utrymmet i programmutbudets innehåll.

    Din uppdelning i konservatism och progressivism  i programinnehåller är det som kallas en falsk diktomi - detta oavsett hur många månader och år du har fört fram detta falska argument så förändra det inte vad du lägger fram

    helpfulprofessor.com/false-dichotomy-examples/
    Nej, det är ingen falsk dikotomi och den är lika relevant idag som den var på Aristoteles tid och dessförinnan.

    Pardansen återfinns redan i vår natur och när exempelvis det unga (progressiva) trotsar mot det äldre (konservativa) och dynamiken är den enskilt största faktorn för vår utveckling som varelse i stort (samhälle) som smått (individ).

    Det här är basala tankegångar inom en rad akademiska områden och inte minst inom filosofin.

    Aja, när exempelvis Irans progressiva kvinnor trotsar den konservativa regimen genom att inte täcka sitt hår - då är det inte ett SD-narrativ som utspelar sig utan någonting oändligt mer fundamentalt.

    Fundamentalt i den meningen att vår vilja enbart opererar inom domänen förändra eller bevara. Fundamentalt så kan vi inte uttrycka oss på några andra vis.

    Det här fundamentet är utmärkt att lägga Public Services programmaterial på och för att se hur folket reflekteras i det.

    Att befolkningen i Sverige och i störst utsträckning är progressivt, råder det inga större tvivel om, men det ska inte innebära att det konservativa döljs i våra gemensamma medier - det kan varken kallas för gemensam media eller ens för en gemenskap på lika villkor.

    Och ordet för den typen av media är partisk.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac

    Redan på grundkursen i filosofi behandlas syllogism..


    www.britannica.com/topic/syllogistic

    Med det sagts så kunde redan 'de gamla grekerna' känna igen en falsk dikotomi 

    Du kan räkna upp ett antal olika pardanser  -som du kallar det - som kännetecknar det mänskliga inre och yttre livet.

    Frihetlig/auktoritär
    Krigisk/fredlig
    Manlig/kvinnlig
    Troende/inte troende
    Mysticism/vetenskaplig
    Konspiratoriskt/faktiskt
    Ung/gammal

    ...

    Att allt i PS enbart kan vägas och mätas enligt din danskurs _är_ en falsk dikotomi.
    Digestive skrev 2024-03-08 23:37:33 följande:
    Nej, det är ingen falsk dikotomi och den är lika relevant idag som den var på Aristoteles tid och dessförinnan.

    Pardansen återfinns redan i vår natur och när exempelvis det unga (progressiva) trotsar mot det äldre (konservativa) och dynamiken är den enskilt största faktorn för vår utveckling som varelse i stort (samhälle) som smått (individ).

    Det här är basala tankegångar inom en rad akademiska områden och inte minst inom filosofin.

    Aja, när exempelvis Irans progressiva kvinnor trotsar den konservativa regimen genom att inte täcka sitt hår - då är det inte ett SD-narrativ som utspelar sig utan någonting oändligt mer fundamentalt.

    Fundamentalt i den meningen att vår vilja enbart opererar inom domänen förändra eller bevara. Fundamentalt så kan vi inte uttrycka oss på några andra vis.

    Det här fundamentet är utmärkt att lägga Public Services programmaterial på och för att se hur folket reflekteras i det.

    Att befolkningen i Sverige och i störst utsträckning är progressivt, råder det inga större tvivel om, men det ska inte innebära att det konservativa döljs i våra gemensamma medier - det kan varken kallas för gemensam media eller ens för en gemenskap på lika villkor.

    Och ordet för den typen av media är partisk
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-08 19:31:02 följande:
    Föregående inlägg var ett svar men visst kan jag förtydliga om det var svårt att förstå:

    Jag efterfrågar ingen specifik konservatism vilket redan ordet i sig intygar.
    Du har en specifik konservatism du saknade, men inser det var inte roligt och svara på den längre.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-09 09:10:32 följande:

    Redan på grundkursen i filosofi behandlas syllogism..


    www.britannica.com/topic/syllogistic

    Med det sagts så kunde redan 'de gamla grekerna' känna igen en falsk dikotomi 

    Du kan räkna upp ett antal olika pardanser  -som du kallar det - som kännetecknar det mänskliga inre och yttre livet.

    Frihetlig/auktoritär
    Krigisk/fredlig
    Manlig/kvinnlig
    Troende/inte troende
    Mysticism/vetenskaplig
    Konspiratoriskt/faktiskt
    Ung/gammal

    ...

    Att allt i PS enbart kan vägas och mätas enligt din danskurs _är_ en falsk dikotomi.
    Med det sagt? Du har inte sagt någonting bortom ett tomt påstående.

    Det är bara att använda metoderna som du hänvisade till eller någon annan metod för att bevisa att dikotomin är falsk.

    Redan 'de gamla grekerna' hade klarat av det, vill du göra anspråk på - då vore det lämpligt att leverera därefter och inte enbart dunkelt snacka snack.

    "Leverera mer än vad du lovar." - är ett gammalt säljarkodex som hade klätt.
    klyban skrev 2024-03-09 14:59:17 följande:
    Du har en specifik konservatism du saknade, men inser det var inte roligt och svara på den längre.
    Nej.

    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-09 15:59:52 följande:
    Med det sagt? Du har inte sagt någonting bortom ett tomt påstående.

    Det är bara att använda metoderna som du hänvisade till eller någon annan metod för att bevisa att dikotomin är falsk.

    Redan 'de gamla grekerna' hade klarat av det, vill du göra anspråk på - då vore det lämpligt att leverera därefter och inte enbart dunkelt snacka snack.

    "Leverera mer än vad du lovar." - är ett gammalt säljarkodex som hade klätt.
    klyban skrev 2024-03-09 14:59:17 följande:
    Du har en specifik konservatism du saknade, men inser det var inte roligt och svara på den längre.
    Nej.
    Nu är jag ingen gammal grek : -) inte allt av det i alla fall .-D

    Jag tycker du ska studera syllogimsmerna och tänka på _alla_ -ismer som du själv tog upp.

    Vi verkar vara överens om att det finns många -ismer, så varför menar du att dessa inte ska ha hälften av programinnehåller var. Det verkar ju inte spela någon roll för uträkningen av programtid att det blir över 100% om vi räknar som tidigare - en -ism får halva tiden, en annan -ism får halva tiden och DÄREMELLAN får alla andra -ismer lika mycket programtid 

    Kan du ge belägg för att ditt påstående on progressivt och konservativt är universett och generellt och den enskilt största faktorn för den mänskliga utvecklingen i stort?

    Pardansen återfinns redan i vår natur och när exempelvis det unga (progressiva) trotsar mot det äldre (konservativa) och dynamiken är den enskilt största faktorn för vår utveckling som varelse i stort (samhälle) som smått (individ).



  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-09 15:59:52 följande:
    Med det sagt? Du har inte sagt någonting bortom ett tomt påstående.

    Det är bara att använda metoderna som du hänvisade till eller någon annan metod för att bevisa att dikotomin är falsk.

    Redan 'de gamla grekerna' hade klarat av det, vill du göra anspråk på - då vore det lämpligt att leverera därefter och inte enbart dunkelt snacka snack.

    "Leverera mer än vad du lovar." - är ett gammalt säljarkodex som hade klätt.
    klyban skrev 2024-03-09 14:59:17 följande:
    Du har en specifik konservatism du saknade, men inser det var inte roligt och svara på den längre.
    Nej.

    Jag vet detta redan att det inte var.


    Men prata gärna om denna konservatism du saknar Solig


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?