• Äldre 15 Jan 20:35
    17974 visningar
    138 svar
    +1
    138
    17974

    Hur kan man vilja vara muslim??

    Alltså, jag förstår inte. Islam grundar sig väl på Mohammed deras "profet" . Men han var ju för tusan en mördare och våldtäkts man! Hur sjutton kan man välja att tro på något grundat av en maktgalen, ond galning?

    Att man vill tro på en så ond religion går över mitt förstånd.

  • Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??
  • Äldre 15 Jan 20:57
    #1

    Tja, kristendomen eller judendomen är inte så bra heller.... har du koll på nån religion alls??

    Eller hatar du bara muslimer?

  • Anonym (Din mamma)
    Äldre 15 Jan 21:00
    #2
    -1
    Jeahla skrev 2016-01-15 20:35:45 följande:

    Alltså, jag förstår inte. Islam grundar sig väl på Mohammed deras "profet" . Men han var ju för tusan en mördare och våldtäkts man! Hur sjutton kan man välja att tro på något grundat av en maktgalen, ond galning?

    Att man vill tro på en så ond religion går över mitt förstånd.


    Tror att Flashback är mer din sida, du kan träffa på din pappa som gnäller mycket där.
  • Äldre 15 Jan 21:02
    #3
    Jeahla skrev 2016-01-15 20:35:45 följande:

    Alltså, jag förstår inte. Islam grundar sig väl på Mohammed deras "profet" . Men han var ju för tusan en mördare och våldtäkts man! Hur sjutton kan man välja att tro på något grundat av en maktgalen, ond galning?

    Att man vill tro på en så ond religion går över mitt förstånd.


    Ganska säkert de brotten preskiberas efter 1000 år.
    Hört om en andra chans?
  • Sauert­eigtan­te
    Äldre 16 Jan 08:09
    #4

    Hur kan man vilja vara katolik, med tanke på kristendomens religionshistoria?

  • Äldre 16 Jan 09:36
    #5

    Jag förstår inte att man kan låta dig förföras av någon religion alls om man överhuvud taget är kapabel till kritiskt tänkande. Vem gynnas av religion? Vem är religionen för? Vem ligger bakom religionen? Vad är syftet med religion, då och nu?

    Varje religion har ett enda syfte. Makt till dem som står högst på stegen inom varje religion. Kyrkan, präster/imamer, påvar och kardinaler eller sektledare. De vill ha makt kontroll och pengar. De vill hålla undersåtarna rädda och okunniga.

    All religion är KONSTRUERAD av människor för att styra människor och att få dem att slaviskt göra vad som åläggs dem.

    Alla religioner är fredliga säger du då. Men alla religoner har skapat dödligt våld och alla religioner har använts för att döda otrogna. Utan religion finns inga av de många motsättningar som skapar konflikter. Daesh, korsriddarna, spanska inkvisitionen, waco, bakåtsträvande Amish, Isrsel/Palestinakonflikten, islamiska våren, Boko Haram, Al-Qaida med flera. INGEN av dessa organisationer skulle funnits och inga skulle ha dött i någon religions namn vare sig då eller nu.

    Religion i alla former är ren ondska och egoism av deras respektive ledarskap.

  • Äldre 16 Jan 13:37
    #6

    Snövits: nej jag hatar inte muslimer, har aldrig påstått det. Hatar islam. Jag har själv läst i Koranen läst vad Mohammed har sagt bara för att jag vill ta reda på fakta innan jag skapar mig en åsikt.

  • Äldre 16 Jan 16:16
    #7
    +1

    Sandra8978

    Ja jag tror på en andra chans för folk som ser det onda de gjort och ångrar sig. Tycker du att en våldtäkts man och mördare är en bra förebild?

  • Anonym (daf)
    Äldre 16 Jan 16:39
    #8

    Av samma anledning som varför alla religösa människor är religösa. För att det är en enkel väg att gå och en ursäkt till allt

  • Äldre 16 Jan 17:41
    #9

    Ni som pekar ut kristendomen och likställer den med islam, det finns ingenstans i Bibeln där Jesus våldtog någon, finns ingenstans i Bibeln där han mördade någon, finns ingenstans i Bibeln där han gifte sig med en nioåring. Allt detta finns och uppmuntras i islam. Visst finns det folk som använt och säkert använder Bibeln för sina egna syften men den stora skillnaden är att Jesus har aldrig befallt lr uppmuntrat detta.

  • Äldre 16 Jan 17:48
    #10
    Jeahla skrev 2016-01-16 17:41:51 följande:

    Ni som pekar ut kristendomen och likställer den med islam, det finns ingenstans i Bibeln där Jesus våldtog någon, finns ingenstans i Bibeln där han mördade någon, finns ingenstans i Bibeln där han gifte sig med en nioåring. Allt detta finns och uppmuntras i islam. Visst finns det folk som använt och säkert använder Bibeln för sina egna syften men den stora skillnaden är att Jesus har aldrig befallt lr uppmuntrat detta.


    Så länge kristendomen har kvar Gamla Testamentet i sin bibel så uppmuntrar kristendomen till en hel massa skitsaker. Och massor med kristna lutar sig mot GT när de inte tycker om saker, eller tycker om saker, eller är Young Earth Creationists eller pratar om synd eller en massa saker.

    Kasta ut GT först så kan vi snacka sen.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??