• Jeahla

    Hur kan man vilja vara muslim??

    Alltså, jag förstår inte. Islam grundar sig väl på Mohammed deras "profet" . Men han var ju för tusan en mördare och våldtäkts man! Hur sjutton kan man välja att tro på något grundat av en maktgalen, ond galning?

    Att man vill tro på en så ond religion går över mitt förstånd.

  • Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??
  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    Ursäkta sent svar, haft fullt upp med min dotter.

    Då ska jag försöka bita av dina frågor!

    Har tyvärr inte svar på allt men de jag kan sla jag självklart svara på och de jag inte kan ska jag leta upp åt dig om du vill det.

    1. Det är ett uttryck man använde på den tiden som inprincip menas med dagens svenska den du är gift med

    Som jag skrev tidigare i tråden så är både vissa handlingar och ord inte aktuella i dagens samhälle och det betydde en sak då som betyder en annan idag, vilket inte är så konstigt då allt ändras med tiden, order besitter idag är ett hemskt ord men det var de inte på den tiden,

    2. Slavinnor användes endast i kriget, inget man kan försvara och som troende behöver man absolut inte förstå allt, vet inte så mycket om just detta så skriver enbart det jag vet och kan just nu, angående sexuellt så har jag för mig att de avstod från just detta men ska inte säga något jag inte vet något om, men det är strängt förbjudet att ha samlag med någon man inte är gift med, och samlag får endast äga rum med sin man eller fru.

    3! Profeten ( frid vare med honom) gjorde enbart sina handlingar efter sina uppenbarelser, han fattade inte sådana beslut av egna tankar, tyckanden eller värderingar, Allah swta som skapat allt och han som skapat islam inte profeten! Som Koranen lyder så får man enbart gå in i strid ifall man själv blivit angripen, i självförsvar! Man får aldrig skada, döda eller såra en annan människa ifall man inte blir "attackerad" själv först.

    4. Gift sig med en 6åring är det faktiskt, de fullbordade inte äktenskapen fören aisha var 9år då via samlag. La in en länk om detta innan där du kan läsa så slipper jag skriva allt, se mina tidigare inlägg!

    5. Samlag med sin farbrors döda fru, inte riktigt så det är, Utan kvinnan var profetens farbrors fru först, och det var förbjudet att gifta en kvinna som var gift med en släkting men Allah swta gav honom tillåtelse och profeten gifte sig sedan med henne och då hade dom samlag inom äktenskapen men hon var inte död när de hade samlag.

    6. Ja de var förbjudet att göra så men likaså där så fick han tillåtelse av Allah swta, inget vi vet varför, bara Gud som vet och det är något många kan ifrågasätta medans många likaså jag tror på våran religion!

    7. Angående kvinnor, kvinnor har stor respekt inom islam, man ska aldrig höja handen åt en kvinna och aldrig behandla henne illa, kvinnan är mycket viktig inom islam och hålls kär, om man inte behandlar sin fru med kärlek och respekt så har det inget med islam att göra utan personen i sig, man måste komma ihåg att hålla isär islam och muslim, en muslims handlingar har inget med islam att göra när det gäller sådana saker du skriver. Inom islam behandlar man kvinnor med största respekt!

    8. Man har inorincip samma rättigheter, mannen bestämmer vissa saker och kvinnan vissa, som vilka personer som helst! Mannen får t.ex aldrig bestämma hur kvinnan ska sköta hemmet eller ja ha de med inredning, kvinnan är "kung" över hemmet på ren svenska. Medans mannen har mer att säga till om i vissa andra saker, finns många många exempel men detta var bara ett. Mannens rätt står över kvinnan skrev du? Det beror på hur man tolkar detta. Självklart ska man lyssna på sin man och ha stor respekt och kärlek till honom, men det gäller samma för mannen mot kvinnan! Finns jätte mycket bra sidor att läsa på internet om alls dessa frågor du ställt, men de mesta hittar du i Koranen och boken om profetens liv! Hatither (osäker på stavning) . Hoppas det var svar nog annars fråga gärna mer eller rätta mig om jag misstolkat något.

    [quote=76696649][quote-nick]Jeahla skrev 2016-06-08 20:50:22 följande:[/quote-nick][/quote]

  • ulanta
    Anonym (Muslimsk kvinna) skrev 2016-06-08 18:20:56 följande:

    Hej jag är en muslimskt kvinna, islam är en otroligt fin religion, och många här som har väldigt konstig verklighetsuppfattning på religionen inom islam! Fråga mig gärna saker så ska jag svara på de jag vet och kan! Så kanske alltid någon ändrar uppfattning om islam! Jag kan långt ifrån allt men jag kan mycket


    Vad har du för tankar om Mona Walter. Föredetta muslimsk Somaliska. Som nu åker runt i hela Sverige och försöker rädda kvinnor från Islam och dess kvinnoförtryck. Hon berättar om ett fritt Somalia som blev tvingat in i Islam. Om hur hon kom till Sverige och blev ännu mer förtryckt här. Islampoliser i området som tvingade kvinnor att bära slöja och sluta dansa mm.
  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    Faktiskt inget jag hört talas om men utifrån det du skriver så låter det hemskt, och ingen förtjänar att bli behandlad så, som jag skrivit tidigare så måste man skilja på islam och muslim, en muslims handlingar har inte alltid något med islam att göra, islam står för något fint, något så otroligt mycket respekt gentemot alla människor än någon annan religon, ta t.ex IS dom kallar sig muslimer men deras handlingar står inte islam för, det dom gör är så mycket i mot islam det bara kan bli, att människor kan tolka samma koran, samma text som alla andra läser så fel är skrämmande! Så ännu en gång ni måste skilja på islam och muslim. Om varje människa skulle sätta sig och läsa Koranen, boken om profetens liv, lyssna och läsa alla hadither så skulle inte så många människor ha ett sådant hat/ilska/rädsla för religionen!


    ulanta skrev 2016-06-09 00:02:49 följande:

    Vad har du för tankar om Mona Walter. Föredetta muslimsk Somaliska. Som nu åker runt i hela Sverige och försöker rädda kvinnor från Islam och dess kvinnoförtryck. Hon berättar om ett fritt Somalia som blev tvingat in i Islam. Om hur hon kom till Sverige och blev ännu mer förtryckt här. Islampoliser i området som tvingade kvinnor att bära slöja och sluta dansa mm.


  • Jeahla

    Oj tack jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara så utförligt på mina frågor. Har oändligt med frågor som surrar runt ang islam i synnerhet nu när så många muslimer bor här nu och då vill man ju gärna känna till vad de (ni) står för och tror på. Om jag uttrycker mig provocerande i mina frågor så ber jag om ursäkt det är inte min mening. Vet inte hur jag ska få fram vad jag menar på annat sätt.

    1. Om du läser sura 23 vers 6 så står det att de får ha sex med sina hustrur eller de som de rättmätigt besitter. Menar du att det står att de får ha sex med sina hustrur eller hustrur?

    4. Så muslimer tycker det är helt ok och normalt att gifta sig med en sexåring och ha sex med en nioåring??

    7. Nja enligt Koranen så mannen får inte slå sin fru i ansiktet

    3 och 6 Om han ville ha något så fick han passande nog en uppenbarelse att Gud tillät honom att göra så. Och så många miljoner människor i världen bara sväljer det och tycker inte det är alls konstigt?

    Så ni tror att Gud ville att han skulle åka runt döda och förslava folk?

    Förstår inte att man vill följa en så kåt och maktgalen man. Jo jag vet att ni tror att det är Gud genom honom men allt känns så uppenbart för mig att han var som sagt bara kåt och maktgalen.

    Ber om ursäkt igen om jag verkar otrevlig, uppskattar att du tar dig tid :)

  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    Ingen fara. Svarar gärna på frågor. Har dock inte riktig tid just nu men skickar några länkar här så fort jag får tid under dagen så du kan läsa. Går lite fortare och om jag har tid att svara med egna ord så gör jag självklart det. Men kan svara snabbt. Vissa svar blev även lite otydliga och fick inte med allt, ber om ursäkt för detta men har som sagt fullt upp med en 4 månaders bebis. Står fast vid allt jag skrev men tillägger detta jag skriver nu, och som jag skrev innan jag kan mycket men långt i från allt.

    1. Man hade slavinnor under kriget men fanns även slavar, så måste vara de som menas då,'som jag också skrev tidigare så många saker som var okej då är inte okej nu.

    4. Som jag skrev så var detta okej på den tiden, då ansågs det vara rätt men inte i denna tid vi lever i. Nu har vi en gräns på 15/16 med om 1000000 år framåt så kommer dom säkert säga att vi var hemska människor och gränsen är då 20, detta var ett exempel bara. Det ansågs vara normalt på den tiden och inte bara muslimer som levde så utan såg ut så för alla människor på den tiden.

    7. Nej en man får aldrig slå sin kvinna om hon inte slagit honom eller om hon varit otrogen, våld ska inte brukas som jag skrev tidigare så detta stämmer inte!

    De sista punkterna har jag försökt förklara så gott jag kan men skickar länkar under dagen. Har du läst Bibeln förresten? Står en hel massa hemskheter där också menn detta ifrågasätter ingen för vi lever i ett kristet land. Finns förklaring på allt du vill veta och finns så mycket att läsa så du anar inte, finns ingen religon som står för hemskheter. Blir bara lite upprörd att människor faktiskt inte tar sig tid att läsa och lära sig istället för att anta saker.


    Jeahla skrev 2016-06-09 00:58:33 följande:

    Oj tack jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara så utförligt på mina frågor. Har oändligt med frågor som surrar runt ang islam i synnerhet nu när så många muslimer bor här nu och då vill man ju gärna känna till vad de (ni) står för och tror på. Om jag uttrycker mig provocerande i mina frågor så ber jag om ursäkt det är inte min mening. Vet inte hur jag ska få fram vad jag menar på annat sätt.

    1. Om du läser sura 23 vers 6 så står det att de får ha sex med sina hustrur eller de som de rättmätigt besitter. Menar du att det står att de får ha sex med sina hustrur eller hustrur?

    4. Så muslimer tycker det är helt ok och normalt att gifta sig med en sexåring och ha sex med en nioåring??

    7. Nja enligt Koranen så mannen får inte slå sin fru i ansiktet

    3 och 6 Om han ville ha något så fick han passande nog en uppenbarelse att Gud tillät honom att göra så. Och så många miljoner människor i världen bara sväljer det och tycker inte det är alls konstigt?

    Så ni tror att Gud ville att han skulle åka runt döda och förslava folk?

    Förstår inte att man vill följa en så kåt och maktgalen man. Jo jag vet att ni tror att det är Gud genom honom men allt känns så uppenbart för mig att han var som sagt bara kåt och maktgalen.

    Ber om ursäkt igen om jag verkar otrevlig, uppskattar att du tar dig tid :)


  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    www.islamguiden.com

    www.sistaprofeten.se/startsida/missuppfattningar-6757079

    Googla gärna även och hitta mer, har inte riktigt tid just nu! Men där kan du läsa lite i alla fall :)


    Jeahla skrev 2016-06-09 00:58:33 följande:

    Oj tack jag uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara så utförligt på mina frågor. Har oändligt med frågor som surrar runt ang islam i synnerhet nu när så många muslimer bor här nu och då vill man ju gärna känna till vad de (ni) står för och tror på. Om jag uttrycker mig provocerande i mina frågor så ber jag om ursäkt det är inte min mening. Vet inte hur jag ska få fram vad jag menar på annat sätt.

    1. Om du läser sura 23 vers 6 så står det att de får ha sex med sina hustrur eller de som de rättmätigt besitter. Menar du att det står att de får ha sex med sina hustrur eller hustrur?

    4. Så muslimer tycker det är helt ok och normalt att gifta sig med en sexåring och ha sex med en nioåring??

    7. Nja enligt Koranen så mannen får inte slå sin fru i ansiktet

    3 och 6 Om han ville ha något så fick han passande nog en uppenbarelse att Gud tillät honom att göra så. Och så många miljoner människor i världen bara sväljer det och tycker inte det är alls konstigt?

    Så ni tror att Gud ville att han skulle åka runt döda och förslava folk?

    Förstår inte att man vill följa en så kåt och maktgalen man. Jo jag vet att ni tror att det är Gud genom honom men allt känns så uppenbart för mig att han var som sagt bara kåt och maktgalen.

    Ber om ursäkt igen om jag verkar otrevlig, uppskattar att du tar dig tid :)


  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    Om islam vore så hemskt för kvinnor skulle inte så många kvinnor vara muslimer

  • ulanta
    Anonym (Muslimsk kvinna) skrev 2016-06-09 00:27:54 följande:

    Faktiskt inget jag hört talas om men utifrån det du skriver så låter det hemskt, och ingen förtjänar att bli behandlad så, som jag skrivit tidigare så måste man skilja på islam och muslim, en muslims handlingar har inte alltid något med islam att göra, islam står för något fint, något så otroligt mycket respekt gentemot alla människor än någon annan religon, ta t.ex IS dom kallar sig muslimer men deras handlingar står inte islam för, det dom gör är så mycket i mot islam det bara kan bli, att människor kan tolka samma koran, samma text som alla andra läser så fel är skrämmande! Så ännu en gång ni måste skilja på islam och muslim. Om varje människa skulle sätta sig och läsa Koranen, boken om profetens liv, lyssna och läsa alla hadither så skulle inte så många människor ha ett sådant hat/ilska/rädsla för religionen!


    www.thereligionofpeace.com hävdar att det finns 109 våldsamma verser i koranen. Har själv läst en hel del av dem och det är håresande. Förtryck och förslava alla icke muslimer. Döda alla icke muslimer mm...
  • Jeahla

    Ok tack ja jag ska kolla upp länkarna.

    Roligt med en bebis, ja det är mycket jobb man får vara glad när man hinner duscha :)

    Håller muslimer i allmänhet om att allt i Koranen inte bör följas. Många flickor har dött när de blivit bortgifta som barn och blivit tvingade till sex av sina fullvuxna makar. Det är ju lätt för dessa män att rättfärdiga sitt beteende eftersom profeten gjorde så.

    Så eran Gud kommer inte straffa ISkrigarna när de tog kristna kvinnor till sexslavar? Eller Tycker han oxå att det var ok då på 600 talet men inte nu?

    Hör och häpna enligt min uppfattning så är Bibeln och kristendomen mer hårt kritiserat än islam i Sverige. Tex när jag startade denna tråd så var det ingen som kritiserade islam, ingen ville svara på mina frågeställningar ( förutom du nu då) det som hände var att folk började kritisera Bibeln och kristendomen.

    Om jag skulle jämföra Bibeln och Koranen så står det inte inte i bibeln att det är ok med sexslavar, Det står inte att kvinnor är korkade. I Bibeln står det att kvinnan skapades till att vara jämlikt med mannen medan Koranen säger att kvinnan skapades för mannen.

    Det är ju därför jag frågar dig, Istället för att bara anta :)

  • Anonym (Muslimsk kvinna)

    Om du läst varje artikel på de länkar jag skickade så får du alla svar plus läser du Koranen grundligt, alla hadither och boken om profeten så får du exakt alla svar du söker. Känner inte att du förstår vad jag menar riktigt och läser lite vad du vill läsa, IS kommer straffas i detta liv och nästa in sha Allah! Det dom gör har inget med islam att göra som jag skrev tidigare dom har tolkat religionen otroligt fel och beter sig inte som en muslim borde..


    Jeahla skrev 2016-06-09 15:51:55 följande:

    Ok tack ja jag ska kolla upp länkarna.

    Roligt med en bebis, ja det är mycket jobb man får vara glad när man hinner duscha :)

    Håller muslimer i allmänhet om att allt i Koranen inte bör följas. Många flickor har dött när de blivit bortgifta som barn och blivit tvingade till sex av sina fullvuxna makar. Det är ju lätt för dessa män att rättfärdiga sitt beteende eftersom profeten gjorde så.

    Så eran Gud kommer inte straffa ISkrigarna när de tog kristna kvinnor till sexslavar? Eller Tycker han oxå att det var ok då på 600 talet men inte nu?

    Hör och häpna enligt min uppfattning så är Bibeln och kristendomen mer hårt kritiserat än islam i Sverige. Tex när jag startade denna tråd så var det ingen som kritiserade islam, ingen ville svara på mina frågeställningar ( förutom du nu då) det som hände var att folk började kritisera Bibeln och kristendomen.

    Om jag skulle jämföra Bibeln och Koranen så står det inte inte i bibeln att det är ok med sexslavar, Det står inte att kvinnor är korkade. I Bibeln står det att kvinnan skapades till att vara jämlikt med mannen medan Koranen säger att kvinnan skapades för mannen.

    Det är ju därför jag frågar dig, Istället för att bara anta :)


Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??