• Anonym (Hejjjjhejj)

    Hur sparar jag ihop 50.000?

    Jag vill ha 50.000. Min lön= 14.000 efter skatt. Sju tusen i utgifter.

  • Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?
  • Anonym (.)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:14:53 följande:
    Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????

    Nej, begravningsavgift betalar man ändå. Kyrkomedlem eller ej.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:14:53 följande:

    Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????


    De är rika så ingen fara. Men du missar, man kan fortfarande bli begravd trots att man gått ur
  • Anonym (.)
    Anonym (Hejjjjhejj) skrev 2016-02-11 21:13:08 följande:
    Kan jag vinna på triss då?

    Lotter kan vara ett trevligt nöje men det är en minst sagt riskabel investering. Som regel förlorar man mer än man vinner. Att låta bli att köpa lotter och istället sätta in motsvarande summa på ett bankkonto är smartare, trots den låga räntan.
  • Dixie
    Anonym (Hejjjjhejj) skrev 2016-02-11 21:13:08 följande:

    Kan jag vinna på triss då?


    klart chansen finns - men den är ju ytterst liten........ 

    dessutom kostar det ju att köpa lotter - så det känns ju som en dålig idé
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hejjjjhejj) skrev 2016-02-11 21:26:42 följande:
    De är rika så ingen fara. Men du missar, man kan fortfarande bli begravd trots att man gått ur
    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (.) skrev 2016-02-11 21:28:04 följande:

    Lotter kan vara ett trevligt nöje men det är en minst sagt riskabel investering. Som regel förlorar man mer än man vinner. Att låta bli att köpa lotter och istället sätta in motsvarande summa på ett bankkonto är smartare, trots den låga räntan.


    Åh, men någon sabla gång måste jag vinna. Hästar då?? Ja, ok.
  • Anonym (Bno)

    Men det är ju inte så att man får begravningen betald för att man är med i kyrkan, hur tänkte du där? Bättre spara och lägga undan till begravning i så fall om man tycker det är viktigt.


    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:36:18 följande:

    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .


  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Bno) skrev 2016-02-11 21:47:58 följande:

    Men det är ju inte så att man får begravningen betald för att man är med i kyrkan, hur tänkte du där? Bättre spara och lägga undan till begravning i så fall om man tycker det är viktigt.


    Herregud, både pensionsspara inspara till begravning?! Jisses orkar inte med det här med pengar. Finns det inte dödsförsäkringar till sånt...?
  • Anonym (Jajaja)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:36:18 följande:

    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .


    Vad är värdigt sätt?? Att sitta och gråta i kyrkan NEJ TACK... Ska mina anhöriga sitta och gråta när ja gått bort, ne ja vill dom ska vara glada och gå vidare, det låter bättre
Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?