• Anonym (Älskar det!)

    Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!

    Tänkte att vi kunde diskutera lite, för och nackdelar, hur det sker, varför det sker osv osv!

    MORALTANTER UNDANBEDES!

    Jag kan börja med att berätta att jag skaffade mig en älskare för ungefär 5 månader sen.

    Har aldrig känt mig så älskad och omtyckt utan krav förr. Hemma har jag det stabila livet med en sambo som jag älskar och som älskar mig, vi har underbart sex men allt går på rutin. Att träffa någon vid sidan av är så spännande och sätter fart i tillvaron.

    Enda nackdelen är att vi alltid måste planera när vi ska träffas.

    Hur har ni andra det som bara ser en älskare som något som piggar upp en annars tråkig tillvaro?

  • Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (För sällan) skrev 2016-09-02 08:41:13 följande:
    Det sista kallar jag personangrepp. 

    Eftersom min man inte vill ha sex med mig jag inte tvingar mig till det så tycker jag nog att kondomproblemet definitivt är mitt eget. Jag kommer inte att kunna smitta honom efetrsom han inte vill ha sex med mig, skulle ha velat ha det hade jag inte varit otrogen.

    För egen del skulle jag aldrig vilja träffa någon hemma hos utan tycker att hotell är som gjorda för den här typen av vid sidan om förhållande. Men jag dömmer inte, om det funkar hos andra så är det deras sak.

    Hur mycket moraliska pekpinnaar som slängs ut här så ändrar det knappast beteendet hos dem som är otrogna, så ge upp
    1) Jag svarade inte dig
    2) Hur kan det vara ett personangrepp när jag riktar mig till alla otrogna?
  • Anonym (Rent sexuellt)
    Anonym (Lady Chatterly) skrev 2016-09-01 17:18:18 följande:

    Vi är oftast hos honom då hans fru reser mycket. Och då stannar jag över natten.

    Men det har även hänt att vi tagit snabbisar när tillfället dykt upp. (flexat ut tidigt från jobbet och mötts en timma hos honom, i bilen, i skogen när vi klivit av nattbussen, på toaletten då vi varit någonstans osv osv)

    Ibland har vi helt enkelt fått vänta på bra möjligheter.

    Vi har ännu inte behövt hotellrum.


    Härligt !

    Ja , skogen har vi varit i många gånger men det kommer snart bli kallt. Bilen måste provas , helt klart.

    Såg att man kunde ta in dagtid på hotell vid Arlanda, per timme. Någon som provat??
  • Anonym (Rent sexuellt)
    Anonym (Älskar det!) skrev 2016-09-01 23:43:35 följande:

    Vi är oftast hemma hos honom ifall inte jag är ensam över natt eller så. Han är ju singel så där är det inga problem att vara.

    Är dock lite orolig ibland att nån bekant ska se mig gå in där, men än så länge har det funkat bra :)

    Annars lät ju bilen som en bra ide, lite spännande sådär.


    Vad bra att ni kan lösa det så, min älskare är också singel , men är inneboende så det blir svårt. Kanske prova trekant :)

    Ja bilen är ju ett bra alternativ
  • Anonym (För sällan)
    Anonym (Pyrt) skrev 2016-09-02 08:55:12 följande:
    1) Jag svarade inte dig
    2) Hur kan det vara ett personangrepp när jag riktar mig till alla otrogna?
    Du drog alla otrogna över en kam, jag uppfattade inte ditt inlägg som att du niade någon utan att det var generellt riktat till samtliga otrogna. 

    För mig är det väldigt lågt att dra alla människor, som gör något jag inte tycker om, över en kam.  
  • Anonym (Me too!)
    Anonym (Pyrt) skrev 2016-09-02 08:55:12 följande:
    2) Hur kan det vara ett personangrepp när jag riktar mig till alla otrogna?
    Eftersom den här tråden ska handla om sakfrågan - inte om moraltanters pekpinnar och fördömanden!

    Vi vet redan att vi gör fel - men av olika skäl så gör vi det ändå.

    Nöjd så? Lägg av nu.
  • Anonym (Pyrt)
    Anonym (Me too!) skrev 2016-09-02 11:14:18 följande:
    Eftersom den här tråden ska handla om sakfrågan - inte om moraltanters pekpinnar och fördömanden!

    Vi vet redan att vi gör fel - men av olika skäl så gör vi det ändå.

    Nöjd så? Lägg av nu.
    Om man gör något omoraliskt lär man få påpekanden om det. Ni försöker släta över det ni gör och få det att verka normalt och bra och inte alls fel. Visst, försök döva samvetet med det.

    Om någon exempelvis skapade en tråd typ "Vi som brukar stjäla saker från jobbet och låtsas jobba men istället ägnar oss åt våra egna företag på arbetstid", då hade dessa garanterat också fått negativa kommentarer om det. Om någon startat en tråd om bästa sättet att droga tjejer så att man kan ha sex med dem, då hade den personen också fått negativa kommentarer.

    Jag kan ju inte veta något om framtiden. Jag kan inte vara säker på att jag aldrig kommer att vara otrogen även om det är helt främmande för mig nu. Men det gör ju inte saken rätt för det!
  • Anonym (Marabou)

    Ja, har en "älskare" eller "kk" eller va man nu ska kalla det för...Har varit gift med maken i 15 år. Vi har ett bra sexliv och liv i övrigt, men för ca två år sedan så kände jag att jag ville ha mer spänning i tillvaron. Klassiska adrenalinhöjande aktiviteter räckte inte längre till,. utan jag ville ha en "rush" tillsammans med en annan människa.

    Så var jag på en fest och där blev jag helt enkelt attraherad av en annan kille och vi hånglade. Vi gjorde inget mer, men jag berättade om händelsen för min make och sa som det var, att jag gärna hade gjort något mer och att han också, om han vill, får vara med andra....Detta upplägg gick han dock inte alls med på och jag la band på mig i ungefär två år tills nästa "tillfälle" att vara otrogen kom...och då blev det paradoxalt nog ännu mer spännande eftersom det var strikt förbjudet enligt maken och jag fick en kick som hette duga. Gick hela vägen och hade samlag med man...Denne man bor tyvärr långt bort och det krånglar till det då vi inte kan ses hos mig, utan vi har tyvärr fått vara på offentliga platser och det är ju ingen höjdare. Funderar därför på att avsluta.

    Nu går väl moraltanterna i taket, men jag har även EN TILL "älskare", han är singel och vi kan därför ses hos honom. Det enda som stör är att han har tonårsbarn som bor hos exet, men kommer och går lite som de vill...så vi måste ändå planera in det hela, blir ju absolut aldrig spontant, vilket är trist. Skönast är ju att han sex DIREKT när man är k*t, inte att boka in det dagar före i almanackan?

    Att ha en älskare eller kk är både ris och ros. Det är såklart omoraliskt som fan, men också bökigt och smussligt, även om jag själv inte behöver smussla så mycket, min man är fullt upptagen på sin egen kant...

  • Anonym (Marabou)
    molly50 skrev 2016-09-01 19:46:32 följande:
    Likaväl som att kvinnor kan ljuga om att de använder skydd så kan män ljuga om att de har en könssjukdom.
    Hade jag varit du så hade jag sagt att de får använda kondom eller så blir det inget sex. Satt hårt emot hårt.
    Jag hade aldrig riskerat att få en sjukdom eller bli gravid.
    Så viktigt är det inte att få lite sex.
    Jag tror det ligger mycket omedvetet i att köra oskyddat, Någon här skrev att det är ingen katastrof om hon blir gravid, ehum, nähä, där kan man nästan förutsätta att en liten omedveten önskan att bli gravid finns, om man nu inte ens äter p-piller.

    Sedan kanske det även för en del verkar extra upphetsande att köra oskyddat eftersom man omedvetet känner vilken katastrofal följd det skulle få om det resulterade i en sjukdom. Tänder man på otrohet och förbjudna inslag, kan det tyvärr verka eggande.

    En tredje sak är att oskyddat givetvis ofta dessutom är skönare, men det förutsätter ju strikt förtroende. Helst att man är med en annan gift person som inte ligger runt massor oskyddat, med singlar känns den grejen totalt osäker. Gärna ska man kräva friskhetsintyg eftersom de flesta könssjukdomar INTE MÄRKS förrän ganska lång tid har gått. En person kan alltså vara symptomfri i två år och tolka det som att han är frisk och sedan spruta in virus i en kvinna som kanske efter ett halvår brjar få illaluktande flytningar.

    Var försiktiga där ute...
  • molly50
    Anonym (Marabou) skrev 2016-09-02 11:57:17 följande:
    Jag tror det ligger mycket omedvetet i att köra oskyddat, Någon här skrev att det är ingen katastrof om hon blir gravid, ehum, nähä, där kan man nästan förutsätta att en liten omedveten önskan att bli gravid finns, om man nu inte ens äter p-piller.

    Sedan kanske det även för en del verkar extra upphetsande att köra oskyddat eftersom man omedvetet känner vilken katastrofal följd det skulle få om det resulterade i en sjukdom. Tänder man på otrohet och förbjudna inslag, kan det tyvärr verka eggande.

    En tredje sak är att oskyddat givetvis ofta dessutom är skönare, men det förutsätter ju strikt förtroende. Helst att man är med en annan gift person som inte ligger runt massor oskyddat, med singlar känns den grejen totalt osäker. Gärna ska man kräva friskhetsintyg eftersom de flesta könssjukdomar INTE MÄRKS förrän ganska lång tid har gått. En person kan alltså vara symptomfri i två år och tolka det som att han är frisk och sedan spruta in virus i en kvinna som kanske efter ett halvår brjar få illaluktande flytningar.

    Var försiktiga där ute...
    Det är mycket möjligt att det är så.

    Precis! Jag har bara lite svårt att förstå hur man kan vara beredd att ta den risken när man själv lever i ett förhållande.
    En könssjukdom eller graviditet är väl mer eller mindre detsamma som att bli avslöjad och kanske förlora allt det man redan har.
    Jag frågar mig om det verkligen är värt det för att få lite sex?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Marabou)
    Konservativ skrev 2016-08-30 21:29:25 följande:
    Moral och empati skulle jag säga. Moral: det goda och det onda. Att bedra andra, att stjäla pengar, att lura arbetsgivaren med övertid som man inte gjort o.s.v. Det jag reagerade mest för var att TS inte skämdes. Att hon inte tyckte att det var något fel. Ingen är perfekt, men om man har vett att skämmas så kan man i alla fall försöka ändra sig.
    Det är en sak att veta att det är fel och en annan sak att även känna att det är fel (hjärna-hjärta). Om man inte känner att det är fel är det lätt att rationalisera otrohet, känslorna måste "hänga med" för att man själv ska agera utifrån allvarlighetsgraden.

    Vad tror ni andra otrogna? Varför hänger inte våran empati med? Jag har funderat mycket på det och jag försöker förändra mig.
Svar på tråden Vi som har en älskare/älskarinna och inte skäms för det!