• Elib89

    Minskade fosterrörelser v 36

    Är det vanligt med minskade fosterrörelser så här på slutet? Har de 3 senaste dagarna känt av bebis mkt mindre. Känner mest på kvällarna men inte alls så mkt dagtid. Hicka känner jag i bland och jag har en hel del sammandragningar och förvärkar som gör ont.

  • Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 36
  • Snowgirl

    Minskade fosterrörelser ska alltid kollas upp. Ring förlossningen. Det kan vara så att din bebis inte mår så bra.

  • Knäcken

    Det där ska du åka in och kolla upp direkt. Barnmorskorna är ju väldigt tydliga med att minskade fosterrörelser ska tas på stort allvar. Ring förlossningen så kommer du få komma in på en gång.

  • Anonym (Åk in!)

    Åk in omedelbart! Det hände mig och mitt barn höll på att dö!

  • Anonym (Emma)

    Det är vanligt att fosterrörelser ändra sig pga mindre utrymme och på slutet fixeras barnet inför förlossningen så bli inte alltid uppskrämd nu! Men ring och kolla för säkerhets skull

    Barn i maken brukar röra sig mer på kvällen när det är mindre ljud och mindre rörelse. När man går och rör sig brukar barnet somna och rör sig mindre. Men är det stor skillnad mot förut så kolla som sagt.

  • Elib89

    Jag är på väg in nu, har 10 mil till närmaste förlossningen så vi har kommit halvvägs nu!

  • Elib89

    Det gick jättebra, allt såg bra ut :) ska åka in och göra ett tillväxtultraljud idag bara för att vara på den säkra sidan :)

  • Anonym (Åk in!)

    Åh så skönt! Har tänkt på dig!


    Elib89 skrev 2016-09-03 09:51:00 följande:

    Det gick jättebra, allt såg bra ut :) ska åka in och göra ett tillväxtultraljud idag bara för att vara på den säkra sidan :)


  • Anonym (Emma)
    Elib89 skrev 2016-09-03 09:51:00 följande:

    Det gick jättebra, allt såg bra ut :) ska åka in och göra ett tillväxtultraljud idag bara för att vara på den säkra sidan :)


    Vad skönt! Roligt att höra!
  • Elib89

    Allt såg bra ut på tillväxtultraljudet också, han såg ut att väga ungefär 2900 gram med 32 dagar kvar till bf :)

Svar på tråden Minskade fosterrörelser v 36