• Anonym (Tina)

    Tom hinnsäck (???)

    Var till akuten igår för magen men nämnde även också att jag kunde vara gravid och så var det. Hade gått över tiden 2 dagar bara men hade mina misstankar då jag har väldigt regelbunden mens.

    Dock såg läkaren en förhållandevis stor MEN tom "säck" i livmodern. Hon tyckte den var stor för att vara v4 och undrade om graviditeten startat tidigare (alltså före sista mensen). Fick ta ett blodprov och läkaren skulle ringa om något var konstigt. Hon har ej ringt.

    Ska ta nytt prov nästa vecka samt återbesök.

    Många tankar nu men... Kan säcken vara lite stor trots tidig graviditet och det bara är så att fostret inte syns ännu? Eller har jag haft missfall?

    Har ont på ett sätt som jag haft i tidigare graviditet och känner mig lite svullen, ömma bröst. Detta har kommit sista dagarna och om missfall skedde i augusti borde jag väl inte ha symptom nu?

    Någon som har varit med om detta? Kan man ha en stor fostersäck naturligt? Tvillingar?

  • Svar på tråden Tom hinnsäck (???)
  • elinlinnea

    Var med om detta förra sommaren. Plussade och hade alla klassiska symptom.

    Fick en miniliten blödning i v12-13 någongång så i panik åkte jag in till akuten. Fick göra ett vul och de sa att det ända de såg var en tom fostersäck. Det sa mig ingenting men fick remiss upp till mödravården 2 veckor senare, där de konstaterade att det var tomt. Dagen efter fick jag tid för operation så de kunde skrapa ut allting.

    Det jag hade var en ofostrig graviditet. Alltså inget missfall. Kroppen är gravid och man upplever alla symptom, man mår illa, ömma bröst, trött, kissnödig, livmodern växer, men inget barn finns. Har aldrig känt mig så lurad.

    Hoppas du får svar snart. Kram.

  • BeautifulMoments

    Gjorde VUL i v 5+3 såg bara en hinnsäck. Läkaren sa "den va avlång men alla kan inte va normala". 2 veckor senare kom jag tillbaka å de såg 2 foster. Mina tvillingar är idag 4 år :)


    My life, My choice!
  • Anonym (Tina)
    elinlinnea skrev 2016-09-08 12:21:38 följande:

    Var med om detta förra sommaren. Plussade och hade alla klassiska symptom.

    Fick en miniliten blödning i v12-13 någongång så i panik åkte jag in till akuten. Fick göra ett vul och de sa att det ända de såg var en tom fostersäck. Det sa mig ingenting men fick remiss upp till mödravården 2 veckor senare, där de konstaterade att det var tomt. Dagen efter fick jag tid för operation så de kunde skrapa ut allting.

    Det jag hade var en ofostrig graviditet. Alltså inget missfall. Kroppen är gravid och man upplever alla symptom, man mår illa, ömma bröst, trött, kissnödig, livmodern växer, men inget barn finns. Har aldrig känt mig så lurad.

    Hoppas du får svar snart. Kram.


    Förstår att du kände dig lurad... Fy sjutton!

    Jag hoppas det är en graviditet men är bara inne på tredje försöket så det finns hopp framåt.

    Tack för ditt svar och hoppas att det har gått bra för dig!
  • Anonym (Tina)
    BeautifulMoments skrev 2016-09-08 12:27:42 följande:

    Gjorde VUL i v 5+3 såg bara en hinnsäck. Läkaren sa "den va avlång men alla kan inte va normala". 2 veckor senare kom jag tillbaka å de såg 2 foster. Mina tvillingar är idag 4 år :)


    Så en stor hinnsäck SKULLE kunna innebära att den är det för att två foster ska få plats?
  • BeautifulMoments

    Dyrt h. H. Vc Vc hg


    Anonym (Tina) skrev 2016-09-08 12:30:16 följande:

    Så en stor hinnsäck SKULLE kunna innebära att den är det för att två foster ska få plats?


    Ja det är definitivt inte omöjligt!
    My life, My choice!
  • elinlinnea

    Det gick jättebra. Inga komplikationer efter op. Plussade igen 2,5 månad senare och nu ligger jag bredvid min fantastiska son som blir 4 månader nästa vecka :)

  • Anonym (Tina)

    Kroppen är ju fenomenal på gott och ont. Det gäller väl "bara" att acceptera att naturen har sin gång.

    Härligt med en liten knodd, elinlinnea!

  • Anonym (Tina)

    Fler och fler symptom dyker upp. Ömma bröst, värk i/kring livmodern och jag känner mig enormt varm (är varm av mig i vanliga fall med nu är det värre!)

    Det känns jobbigt att vänta en vecka till för ytterligare kontroll. Jag känner ju mig gravid och VILL vara det "på riktigt".

    Kan man helt missa foster mm i vecka fyra med VUL? Något borde väl synas? En skugga i alla fall?

  • BeautifulMoments
    Anonym (Tina) skrev 2016-09-09 12:20:48 följande:

    Fler och fler symptom dyker upp. Ömma bröst, värk i/kring livmodern och jag känner mig enormt varm (är varm av mig i vanliga fall med nu är det värre!)

    Det känns jobbigt att vänta en vecka till för ytterligare kontroll. Jag känner ju mig gravid och VILL vara det "på riktigt".

    Kan man helt missa foster mm i vecka fyra med VUL? Något borde väl synas? En skugga i alla fall?


    Nej det brukar inte synas någonting mer än säck i den veckan. Fostret är så litet så det inte syns så det är inget konstigt.
    My life, My choice!
  • Anonym (Tina)
    BeautifulMoments skrev 2016-09-09 12:34:15 följande:

    Nej det brukar inte synas någonting mer än säck i den veckan. Fostret är så litet så det inte syns så det är inget konstigt.


    Läkaren tyckte dock att säcken såg stor ut för att vara så tidigt på grav så hon trodde det kunde vara en äldre grav men jag hade ju mens emellan.
  • Anonym (Tina)

    Jag tog detta test nu och enligt detta ligger jag ju där i graviditeten där jag själv tror. Läkaren misstänker alltså att jag är i ca v 8.

    Visar testet fel eller går dessa test att lita på?

  • Anonym (Tina)

    Och så här tidigt är det kanske inte så konstigt att man inte ser något foster?

  • boandersson

    Hur gick det för dig? Går genom samma fenomen nu :(

Svar på tråden Tom hinnsäck (???)