• Smeagoul

    Ullkappa herr till vardags?

    Hej!

    Köpte en ullkappa som jag blev riktigt nöjd med , blev så trött på att gå runt i typ en skidjacka och se ut som 17 årig pojke istället för en 30årig man. (Inget illa om vanliga vinterjackor för det finns ju många fina till vardags) men jag ville helt enkelt bara vara lite mer "stylad" och stilig när jag går ut.

    Köpte den i Stockholm och där var det inga problem att gå runt så till vardags , var och varannan gjorde det där.

    Men i den lite mindre staden jag bor i så tittar folk på mig som jag vore en Alien, gick in på McDonalds för att köpa en cheseburgare och det irriterade mig något enormt på folks blickar , skiter väl i om folk tittar en stund och tittar bort sen men måste dom stirra?

    Jag är vältränad och ser inte allt för tokig ut enligt mig själv så jag tror inte folk tittade för att det sitter konstigt på kroppen , sitter perfekt.

    Känns som man får ta på sig den när man går ut och äter bara hädanefter och jag är inte märkvärdig av mig heller.

    Någon som upplevt lika eller förstår varför folk beter sig som dom tittar på ett ufo?

  • Svar på tråden Ullkappa herr till vardags?
  • Anonym (Tjusiga slusken)

    Jag är en dam men har haft liknande upplevelse med just en kappa faktiskt. Generellt är ju storstadsmänniskor dessutom vana att se folk i olika sorters kläder. På småorter finns mycket större press på att man ska passa in.

  • Anonym (persiljan)

    Folk har ingen stil! Jag tycker du ska använda den och njut av blickarna istället! De är bara avundsjuka! Så less att de flesta av oss har så tråkiga kläder på sig och alla ser typ likadana ut..alltså likadana kläder! Så stå på dig och va snygg :))

  • Smeagoul
    Anonym (persiljan) skrev 2016-12-03 20:14:46 följande:

    Folk har ingen stil! Jag tycker du ska använda den och njut av blickarna istället! De är bara avundsjuka! Så less att de flesta av oss har så tråkiga kläder på sig och alla ser typ likadana ut..alltså likadana kläder! Så stå på dig och va snygg :))


    Okej jag ska försöka njuta av allt stirrande hahaha
  • Anonym (persiljan)
    Smeagoul skrev 2016-12-03 20:24:52 följande:

    Lägger jag till en scarf så blir jag väl fan skjuten hahaha


    Haha...och kanske hatt! Håll i dig då :)
  • Smeagoul
    Anonym (persiljan) skrev 2016-12-03 20:27:00 följande:

    Haha...och kanske hatt! Håll i dig då :)


    Kommer man med hatten då får man fasiken skylla sig själv alltså haha
Svar på tråden Ullkappa herr till vardags?