• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Karinni

    Hej alla!

    Har följt många av er i träden men inte skrivit. Idag gick vi ut med att vi väntar bebis nr 2 och har en son sedan innan född december 2015!

    Har egentligen BF 30 juni men räknar starkt med att gå över då jag gick över 16 dagar med sonen och blev igångsatt!

    Följ gärna oss nouw.com/karinni

    Om någon annan bloggar så följer jag gärna!


  • sobrio88
    Delilah2001 skrev 2017-01-01 19:00:57 följande:

    Jag är också överviktig, men tycker att min bm skött det hela bra hittills. Hon har sagt att med mitt bmi så är det bra om jag går upp ca 6 kg. Och att det blir ett extra besök i vecka 20. Sen var det inget mer prat om det. Känns som att hon gör sitt jobb utan att vara dömande. Hon är överviktig själv, och det gör att det känns lite mindre jobbigt och pinsamt för mig!

    Hade inte stått ut med någon som tjatat om min vikt i tid och otid. Jag vet liksom redan att det inte är så bra att vara fet när man är gravid.


    Jag är också överviktig. Min bm känns lite som din, tar upp det bara för det måste. Jag vet ju riskerna men jag hade ju egentligen inte tänkt skaffa barn igen förrän jag gått ner i vikt igen, men vad ska man göra när inte livet går riktigt som planerat ;) men nu på inskrivningen var hon mer orolig för jag har gått ner 4 kg sen hälsosamtalet (pga dålig aptit). Hon blev nog lite orolig över att jag tog illa vid mig vid hälsosamtalet ;)
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2017-01-01 20:26:32 följande:

    Jag tyckte jag kände bebisen två ggr igår! Kan inte säga med all säkerhet, men kändes annorlunda inget idag dock. Är i v 14.

    Idag har jag längtat så extremt mycket efter bebisen! Vet inte varför. Vill trycka på fast forward-knappen!


    Ja för bebisen känns som en sprattlande fisk...hur nu det känns...iaf så bubblar det inte som vid gaser så känner man det så vet man bara. För mig har det inte varit frågan om tvivel .... man har liksom stannat upp och ooooj vad hände i magen... har fött 3
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-01-01 21:01:10 följande:

    Ja för bebisen känns som en sprattlande fisk...hur nu det känns...iaf så bubblar det inte som vid gaser så känner man det så vet man bara. För mig har det inte varit frågan om tvivel .... man har liksom stannat upp och ooooj vad hände i magen... har fött 3


    Det var så ja kände nu. Var inga bubblor utan med som nå annat. Har blivit helt ställd varje gång. Men som sagt lär visa sig om de fortsätter komma:)
  • Newbie84
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-01 19:23:29 följande:

    Har du något emot att berätta lite om dina resonemang för att teckna gravidförsäkring? Har du haft det även för tidigare barn? (om någon annan som gjort det vill svara är det förstås också OK).

    Jag väntar vårt första och jag har aldrig reflekterat tidigare kring gravidförsäkring, är lite förvirrad över vad den täcker i.om. att vi har gratis sjukvård. Planerar ett par resor innan födseln, då kanske det är bra att ha?


    Jag hade min förra som jag också fick ersättning pga att jag låg inne på sjukhus 2 veckor. Den tog kostnaden samt ersatte mig med några tusen. Kan göras om till barnförsäkring sen (iaf Trygg-Hansa).
  • Newbie84
    Karinni skrev 2017-01-01 20:42:50 följande:

    Hej alla!

    Har följt många av er i träden men inte skrivit. Idag gick vi ut med att vi väntar bebis nr 2 och har en son sedan innan född december 2015!

    Har egentligen BF 30 juni men räknar starkt med att gå över då jag gick över 16 dagar med sonen och blev igångsatt!

    Följ gärna oss nouw.com/karinni

    Om någon annan bloggar så följer jag gärna!


    Välkommen då har vi bf nästan samtidigt, jsg har 29 juni men gick över 11 dagar med min knodd 2013.

    Vad kul med blogg, superfina bilder också :) kul att få följa då jag är sjukskriven pga hyperemesis.
  • sobrio88
    Newbie84 skrev 2017-01-01 21:12:57 följande:

    Jag hade min förra som jag också fick ersättning pga att jag låg inne på sjukhus 2 veckor. Den tog kostnaden samt ersatte mig med några tusen. Kan göras om till barnförsäkring sen (iaf Trygg-Hansa).


    Var det gratisförsäkringen? Skit också isåfall att jag inte kollade upp det :( låg på sjukhus i två omgångar (totalt 3 veckor).. Det har inte gått 2 år än så det kanske går att få ut nåt nu, har nån koll på det?
  • Newbie84
    sobrio88 skrev 2017-01-01 21:21:57 följande:

    Var det gratisförsäkringen? Skit också isåfall att jag inte kollade upp det :( låg på sjukhus i två omgångar (totalt 3 veckor).. Det har inte gått 2 år än så det kanske går att få ut nåt nu, har nån koll på det?


    Tror jag betalade för den. Ring och kolla om du kan få någon ersättning :)
  • Summerchild

    Ligger i soffan å slöar....lite mensvärk å grejer...gött å smeka kulan :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny