• Jneelix01

    Syster i islam

    Hej! Jag undrar om det finns någon muslimsk syster här på fl (gärna i Göteborg men annat går också bra) som skulle kunna tänka sig att hjälpa en tjej som är intresserad av islam och har en hel del frågor och funderingar. Kram

  • Svar på tråden Syster i islam
  • Bougainvillea
    CarinaL26 skrev 2016-12-27 15:15:12 följande:

    Intressant, du råkar inte ha länk?

    Vill gärna ge personen ifråga chansen att förklara här.


    Här har du en länk där hon är fullständigt okapabel till att bemöta kritik konstruktivt: www.familjeliv.se/forum/thread/77176978-utfora-bonen

    Finns nog ingen som hatar eller kritiserar muslimer lika mycket som muslimer själva i sin övertygelse om att det är just dem som tror "rätt".
  • 100kgpappa
    CarinaL26 skrev 2016-12-27 15:15:12 följande:

    Intressant, du råkar inte ha länk?

    Vill gärna ge personen ifråga chansen att förklara här.


    Det var i några trådar här på FL.

    I princip rabblar hon lösryckta korancitat (inte samma som ovan), förnekar alla negativt som straff för avhoppare, kvinnoförtryck osv.

    Obekväma direkta frågor vägrar hon att svara på, med hänvisning till det jag skrev i förra inlägget.

    Typisk hjärntvättad religiös människa.
  • Kawthar
    Bougainvillea skrev 2016-12-27 10:53:41 följande:

    Jobbigt läge när någon påpekar brister i din ideologi, va?


    Dom ända bristerna i detta sammanhang är du och "din kunskap" .

    Visa mig nu istället var jag kan läsa om muslim , hanbal,bukharis uttalanden i Koranen ! Ge mig exakta kapitlena och verserna så vi alla kan se .

    Det finns inte , eller hur? så varför ljuger du om detta?
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-12-27 10:57:02 följande:

    Kawthar accepterar inte någon form av kritik mot islam, utan allt med islam är 100% positivt, allt annat är bara feltolkningar och lögner.


    Ja och du är lika stor lögnare som personen du citerar! Saknar du argument för din sak och måste dikta upp falska påståenden?
  • Kawthar
    Överste Senap skrev 2016-12-27 12:00:32 följande:

    Men varför berättar du inte hur detta ska tolkas istället? Ett ypperligt tillfälle att reda ut missförstånd.


    Finns ingen anledning att "diskutera" med islamofober, lögnare , folk som stolta deklarerar sig som extremister , likasinnade och påhejarna. Hur ska man diskutera med folk som antingen tror på sina egna lögner eller som sprider lögner om islam för ett politiskt syfte?

    Vi lever i år 2016 och vill man söka svaren med öppet sinne finns det överallt omkring oss. Kan man Google fl kan man också googla ex antal islam siter för att få en bredare förståelse kring hur muslimer tolkar Koranen . Annars kan man enkelt själv läsa denna underbara Skrift ! Och de flesta platser i Sverige har relativt nära till en moské , där man kan fråga muslimer .

    Finns ett underbart talesätt fr imam Ali, som lyder" stunden du börjar argumentera med ett ignorant fån , har du redan förlorat"
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:39:56 följande:

    Ja och du är lika stor lögnare som personen du citerar! Saknar du argument för din sak och måste dikta upp falska påståenden?


    Nä, men titta, lejonet anstår sig att föra en diskussion med hundarna, vad trevligt.

    Då kanske du kan förklara varför kvinnor som hoppar av islam måste leva med skyddade identiteter?

    Eller varför det är olagligt i muslimska länder att kritisera islam?
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:47:14 följande:

    Finns ingen anledning att "diskutera" med islamofober, lögnare , folk som stolta deklarerar sig som extremister , likasinnade och påhejarna. Hur ska man diskutera med folk som antingen tror på sina egna lögner eller som sprider lögner om islam för ett politiskt syfte?

    Vi lever i år 2016 och vill man söka svaren med öppet sinne finns det överallt omkring oss. Kan man Google fl kan man också googla ex antal islam siter för att få en bredare förståelse kring hur muslimer tolkar Koranen . Annars kan man enkelt själv läsa denna underbara Skrift ! Och de flesta platser i Sverige har relativt nära till en moské , där man kan fråga muslimer .

    Finns ett underbart talesätt fr imam Ali, som lyder" stunden du börjar argumentera med ett ignorant fån , har du redan förlorat"


    Nu är det just googlande och min personliga erfarenhet av islam som gör mig rätt skeptiskt till eran ideologi...

    Har du själv läst en objektiv beskrivning av islam, eller bara vinklad information som berättar halva sanningen...
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-12-27 15:10:19 följande:

    Kawthar har tidigare upplyst oss om att muslimer är högstående lejon som inte behöver förklara sig inför otrogna hundar som oss.

    Hon är en mycket sympatiskt person...


    Hhhh tänk att du minns, men du felciterar mig (som vanligt)

    Citatet lyder" håna mig hur mkt du vill, det passar inte ett lejon att svara på skällande hundar."

    Har dock inget med att muslimer är högstående lejon , det är dina egna valda ord och att du ser dig som en otrogen hund är just ditt synsätt hhhhh

    Meeeen så är ju du trots allt en extremist , förlåt stolt extremist, visst ?
  • Bougainvillea
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:38:26 följande:

    Dom ända bristerna i detta sammanhang är du och "din kunskap" .

    Visa mig nu istället var jag kan läsa om muslim , hanbal,bukharis uttalanden i Koranen ! Ge mig exakta kapitlena och verserna så vi alla kan se .

    Det finns inte , eller hur? så varför ljuger du om detta?


    Det är snarare du som lägger ord i mun för att själv framstå som intelligent. Jag har inte någonstans specifikt nämnt att alla verser är från Koranen. Att jag nämnde t.ex Sahih Al-Bukhari är för att den består av en samling av Muhammads uttalanden och handlingar, även kallade för Sunnah. Sunnah innebär att Islam inte defineras av bara Koranen utan även av hur Muhammad levde (sira). Den person som förnekar Muhammads ahadith (berättelser om vad profeten Muhammed sa och gjorde) och håller sig endast till Koranen, räknas inte som muslim. Därför var det relevant. Du kan vidare skylla på "omtolkningar" och "lögner" samt skrika och sparka som en bebis för att din perversa religion har brister men det förändrar fortfarande inte faktumet att den har omfattande brister som du likväl andra muslimer vägrar att inse.
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-12-27 15:47:21 följande:

    Nä, men titta, lejonet anstår sig att föra en diskussion med hundarna, vad trevligt.

    Då kanske du kan förklara varför kvinnor som hoppar av islam måste leva med skyddade identiteter?

    Eller varför det är olagligt i muslimska länder att kritisera islam?


    Hänvisar till mitt svar i inlägg #25 ;)
Svar på tråden Syster i islam