• Jneelix01

    Syster i islam

    Hej! Jag undrar om det finns någon muslimsk syster här på fl (gärna i Göteborg men annat går också bra) som skulle kunna tänka sig att hjälpa en tjej som är intresserad av islam och har en hel del frågor och funderingar. Kram

  • Svar på tråden Syster i islam
  • Överste Senap
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:47:14 följande:

    Finns ingen anledning att "diskutera" med islamofober, lögnare , folk som stolta deklarerar sig som extremister , likasinnade och påhejarna. Hur ska man diskutera med folk som antingen tror på sina egna lögner eller som sprider lögner om islam för ett politiskt syfte?

    Vi lever i år 2016 och vill man söka svaren med öppet sinne finns det överallt omkring oss. Kan man Google fl kan man också googla ex antal islam siter för att få en bredare förståelse kring hur muslimer tolkar Koranen . Annars kan man enkelt själv läsa denna underbara Skrift ! Och de flesta platser i Sverige har relativt nära till en moské , där man kan fråga muslimer .

    Finns ett underbart talesätt fr imam Ali, som lyder" stunden du börjar argumentera med ett ignorant fån , har du redan förlorat"


    Jag är inte islamofob, däremot okunnig i islam. Varför inte ta chansen att svara och bemöta påståendena. Istället? Annars bidrar du faktiskt själv till att öka islamofobin om du framstår som så rabiat som du gör.

    Varför är du ovillig att ge din syn på hur tidigare nämnda versrt ska tolkas?
  • Kawthar
    Bougainvillea skrev 2016-12-27 15:52:44 följande:

    Det är snarare du som lägger ord i mun för att själv framstå som intelligent. Jag har inte någonstans specifikt nämnt att alla verser är från Koranen. Att jag nämnde t.ex Sahih Al-Bukhari är för att den består av en samling av Muhammads uttalanden och handlingar, även kallade för Sunnah. Sunnah innebär att Islam inte defineras av bara Koranen utan även av hur Muhammad levde (sira). Den person som förnekar Muhammads ahadith (berättelser om vad profeten Muhammed sa och gjorde) och håller sig endast till Koranen, räknas inte som muslim. Därför var det relevant. Du kan vidare skylla på "omtolkningar" och "lögner" samt skrika och sparka som en bebis för att din perversa religion har brister men det förändrar fortfarande inte faktumet att den har omfattande brister som du likväl andra muslimer vägrar att inse.


    Du skrev att Koranen inte var svår att tolka blaha blaha och sedan ger du muslim, hanbal osv som nån typ av källa för dina påståenden om Koranen . Är du nykter eller förvirrad rent allmänt???
  • Kawthar
    Överste Senap skrev 2016-12-27 15:55:07 följande:

    Jag är inte islamofob, däremot okunnig i islam. Varför inte ta chansen att svara och bemöta påståendena. Istället? Annars bidrar du faktiskt själv till att öka islamofobin om du framstår som så rabiat som du gör.

    Varför är du ovillig att ge din syn på hur tidigare nämnda versrt ska tolkas?


    Om du är okunnig och vill veta mera hänvisar jag dig till sidor som Quran-islam.org och submission.org tex. Har du fb finns sidor som "endast Gud endast Koranen " och "Livets frågor -religion och livsåskådningsfrågor" och "Quran alone"

    Jag har diskuterat mkt här på fl , och har helt enkelt inte tiden eller orken att diskutera stora frågor när man ständigt blir påhoppad och måste försvara lögnerna de inte drar sig för att sprida.
  • Bougainvillea
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:56:26 följande:

    Du skrev att Koranen inte var svår att tolka blaha blaha och sedan ger du muslim, hanbal osv som nån typ av källa för dina påståenden om Koranen . Är du nykter eller förvirrad rent allmänt???


    Har förklarat varför jag skrev som jag gjorde över, men givetvis går det in genom ena örat och ut genom det andra hos dig. Du klarar inte av att hålla en vettig diskussion så länge man inte stryker dig medhårs, vilket är det sista jag kommer att göra. Jag har inte mycket till övers för människor som försvarar pedofili, segregation, folkmord, terrorism, våldtäkt och kvinnoförtryck. Det säger mer om dig själv än om mig, vännen
  • Kawthar
    Bougainvillea skrev 2016-12-27 16:05:18 följande:

    Har förklarat varför jag skrev som jag gjorde över, men givetvis går det in genom ena örat och ut genom det andra hos dig. Du klarar inte av att hålla en vettig diskussion så länge man inte stryker dig medhårs, vilket är det sista jag kommer att göra. Jag har inte mycket till övers för människor som försvarar pedofili, segregation, folkmord, terrorism, våldtäkt och kvinnoförtryck. Det säger mer om dig själv än om mig, vännen


    En lögn är en lögn oavsett , Vrf annars blanda lösrykta verser med hanbal och muslim??

    Du är inget annat än en islamofob som sprider lögner om islam och tror att du blir mer pålitlig för att du en gång i tiden kallade dig muslim...

    tragiskt egentligen , men Gud vägleder den Han vill och du verkar bortom räddning. Jag ska be för dig "vännen"

    har inte mkt övers för människor som behöver ljuga för att "vinna" ett argument, det säger mer om dig än mig vet du.
  • Bougainvillea
    Kawthar skrev 2016-12-27 16:24:36 följande:

    En lögn är en lögn oavsett , Vrf annars blanda lösrykta verser med hanbal och muslim??

    Du är inget annat än en islamofob som sprider lögner om islam och tror att du blir mer pålitlig för att du en gång i tiden kallade dig muslim...

    tragiskt egentligen , men Gud vägleder den Han vill och du verkar bortom räddning. Jag ska be för dig "vännen"

    har inte mkt övers för människor som behöver ljuga för att "vinna" ett argument, det säger mer om dig än mig vet du.


    Att du kallar mig lögnare biter inte på mig då du har en tendens att kalla alla som inte håller med dig för "lögnare" och "hycklare". Anser du att de suror och verser jag gett som exempel är lögner så kan du kolla upp dem på bl.a Koranens budskap. Eftersom det är haram (förbjudet) att kritisera Koranen (genom att i detta fallet kalla dem för lögner) så undrar jag på riktigt hur pass insatt inom Islam du egentligen är. Islamofobi är inte synonymt med kritik av islam som religion och kultur, eller kritik av islamism som politisk ideologi. Vidare väntade jag bara på att bli kallad för islamofob, då det är det ni muslimer flitigast använder er utav när argumenten inte räcker till. Du har inte gett en uns av konstruktiv kritik utan använder dig istället av personliga påhopp, vilket inte förvånar mig då du saknar motargument. Inte helt oförväntat.
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-12-27 15:53:04 följande:

    Hänvisar till mitt svar i inlägg #25 ;)


    Men du svarar ju inte på frågorna, utan hänvisar återigen till att du inte vill svara på dem.

    Inser du inte hur du uppfattas???

    Hur svårt är det att svara ha eller nej på följande frågor :

    Tycker du det är rätt att straffa människor som.lämbar islam bakom sig.

    Tycker du att det ska vara straffbart att kritisera islam och muhammed?

    Tycker du att ickemuslimer är jämställda med muslimer?

    Vore väldigt intressant att höra din ståndpunkt i dessa frågor.
  • Kawthar
    Bougainvillea skrev 2016-12-27 16:34:00 följande:

    Att du kallar mig lögnare biter inte på mig då du har en tendens att kalla alla som inte håller med dig för "lögnare" och "hycklare". Anser du att de suror och verser jag gett som exempel är lögner så kan du kolla upp dem på bl.a Koranens budskap. Eftersom det är haram (förbjudet) att kritisera Koranen (genom att i detta fallet kalla dem för lögner) så undrar jag på riktigt hur pass insatt inom Islam du egentligen är. Islamofobi är inte synonymt med kritik av islam som religion och kultur, eller kritik av islamism som politisk ideologi. Vidare väntade jag bara på att bli kallad för islamofob, då det är det ni muslimer flitigast använder er utav när argumenten inte räcker till. Du har inte gett en uns av konstruktiv kritik utan använder dig istället av personliga påhopp, vilket inte förvånar mig då du saknar motargument. Inte helt oförväntat.


    Vad som biter på dig eller inte bryr jag mig inte om. Däremot tillrättavisar jag dig gärna när du sprider lögner . Att blanda in muslim, hanbal och andra och få det att verka som att dom skulle ingå i Koranen är ett väldigt fult sätt att missleda människor som inte läst Koranen.

    Läs om och läs rätt, jag kritiserar inte Koranen som jag tror är Guds ord, jag ifrågasätter dig för att medvetet vill vilseleda människor.

    Jag är endast här för att hjälpa Ts med sina frågor , och det är enda anledningen jag är här öht, då det glädjer mig att när jag loggar in här ligger det ett eller två meddelanden från människor som faktiskt är genuint intresserade av att lära sig mer om islam.
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-12-28 03:07:54 följande:

    Men du svarar ju inte på frågorna, utan hänvisar återigen till att du inte vill svara på dem.

    Inser du inte hur du uppfattas???

    Hur svårt är det att svara ha eller nej på följande frågor :

    Tycker du det är rätt att straffa människor som.lämbar islam bakom sig.

    Tycker du att det ska vara straffbart att kritisera islam och muhammed?

    Tycker du att ickemuslimer är jämställda med muslimer?

    Vore väldigt intressant att höra din ståndpunkt i dessa frågor.


    Denna ts handlar inte om detta, starta din egna tråd och respektera Ts.

    Dessutom har jag redan svarat dig på dessa frågor i en annan ts, så min ståndpunkt har du redan hört , om du sedan tagit till dig det är en annan sak . Du har förmågan att vrida ord så de överrensstämmer med dina egna idéer .
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-12-28 07:29:29 följande:

    Denna ts handlar inte om detta, starta din egna tråd och respektera Ts.

    Dessutom har jag redan svarat dig på dessa frågor i en annan ts, så min ståndpunkt har du redan hört , om du sedan tagit till dig det är en annan sak . Du har förmågan att vrida ord så de överrensstämmer med dina egna idéer .


    Det har du inte alls, dessutom är det flera andra som är intresserade av vad du tycker, så hur svårt är det att bara svaracigen
Svar på tråden Syster i islam