• Charlizee

    BIM 20-28 Februari

    Eftersom det inte tog sig denna månad tänkte jag starta en tråd för oss med BIM i slutet av februari:)

    Jag har beräknad ÄL 8 Feb och BIM 23:e Feb :)

    När har ni andra ÄL och BIM?

  • Svar på tråden BIM 20-28 Februari
  • typ89
    EELL skrev 2017-02-15 19:51:53 följande:

    Jag har använt äl-test från testlagret...tycker dom funkar bra :) Kan rekommendera att börja med de. De visade sig att jag har äl nästan en vecka efter jag trodde.

    Lycka till :)


    Okej. Ska nog köra både ett gäng grav test och äl tester därifrån då:)
  • Mirabelle24
    typ89 skrev 2017-02-15 19:40:13 följande:

    Är på dag 17 i cykeln och allt verkar konstigt. Suck. Hade ont i vä äggstock i helgen så trodde äl var tidig. Sen kände jag hö äggstock natten till igår. Men nu får jag mer älflytningar (ursäkta )...kan man ha kvar dom trots att äl har varit? Måste börja med äl test nästa cykel känns det som. Någon som har tips på några bra som inte är så dyra?


    Jag fick faktiskt tips från en tjej här i en tråd att beställa från Wish! :) Har beställt därifrån nu, typ 40 test för 60kr inkl frakt. En nackdel är att det är lite leveranstid men beställer man i tid är det ju ingen fara!
  • flisan89
    Skrutt 83 skrev 2017-02-15 19:50:49 följande:

    Herregud, hur skadad är man??

    Utöver mina 20+ stickor jag har från testlagret beställde jag igår 4 digitala med veckoindikator, 4 vanliga cb och 2 Predictor Early. Köpte ifrån apomera.se som hade lika bra pris som apotea. Ville köpa ifrån apotea.se som alltid fungerar så bra men där var PE slut. Ordern har inte skickats idag och läste nu på omdöme att de är sega, så oroar mig att tidiga testen inte kommer hinna komma innan helgen när jag vill testa.. kollade då apotea nu som idag fått in PE. Så nu blev det ytterligare ett PE och cb early. Herregud!!! Hur mkt slänger man inte ut på test? Dessa ska jag dock hantera sparsamt med, får slösa på stickorna. Känner mig dock uppgiven, tror inte det blir något plus denna mån. Är äl+5 och idag är flytningarna mindre än igår, tempen gick visserligen upp en nivå till imorse men annars NADA. Framförallt avsaknaden av de ömma brösten som gör att det känns kört. Läser in mig för mkt på vilka hormoner som orsakar vad och nojar att det betyder progesteon eller östrogen brist :(

    Sen är det nog känslan att det vore för bra för att vara sant att det skulle vara något redan första försöket efter mf som gör att det känns hopplöst..


    Tror att vi är många som känner med dig här :) Ja man blir knäpp i huvudet, svårt när hjärtat vill så gärna!

    Men du nu tycker jag att du lugnar ner dig, äl+5 är ingenting. Oavsett om du blivit gravid eller inte den här månaden så ger det med största sannolikhet inga som helst symtom så här tidigt. Antagligen har ett eventuellt ägg inte ens fäst! Alltså, hittills i lutealfasen så beter sig din kropp troligen exakt likadant som den gör varje månad. Försök ha tålamod och så testar du på fredag med PE, men försöööök att inte förvänta dig alldeles för mycket.

    Jag är också äl+5, tänkte testa på måndag :)

    Önskar dig lycka till <3
  • Skrutt 83

    [quote=77416329][quote-nick]flisan89 skrev 2017-02-15 20:16:29 följande:[/quote-nick]

    Tror att vi är många som känner med dig här :) Ja man blir knäpp i huvudet, svårt när hjärtat vill så gärna!

    Men du nu tycker jag att du lugnar ner dig, äl+5 är ingenting. Oavsett om du blivit gravid eller inte den här månaden så ger det med största sannolikhet inga som helst symtom så här tidigt. Antagligen har ett eventuellt ägg inte ens fäst! Alltså, hittills i lutealfasen så beter sig din kropp troligen exakt likadant som den gör varje månad. Försök ha tålamod och så testar du på fredag med PE, men försöööök att inte förvänta dig alldeles för mycket.

    Jag är också äl+5, tänkte testa på måndag :)

    Önskar dig lycka till <3

    [/quote

    Ja vi är nog många testgalningar här inne :) tack för pepp, men det är ju just det, att mina bröst alltid tokömmar efter äl fram till bim, när jag plussat har dem fortsatt att ömma men när jag inte varit det har det slutat samma dag som mensen börjat. Men nu ömmar de inte efter äl som dem brukar, därför jag nojade att inget ägg släppt denna gång. Men men ska försöka att inte noja, kan ju ändå inte påverka det :) vågar nog inte testa på fredag utan ska iallafall försöka att vänta till på lördag men vi får se hur det går! :)


    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    flisan89 skrev 2017-02-15 20:16:29 följande:

    Tror att vi är många som känner med dig här :) Ja man blir knäpp i huvudet, svårt när hjärtat vill så gärna!

    Men du nu tycker jag att du lugnar ner dig, äl+5 är ingenting. Oavsett om du blivit gravid eller inte den här månaden så ger det med största sannolikhet inga som helst symtom så här tidigt. Antagligen har ett eventuellt ägg inte ens fäst! Alltså, hittills i lutealfasen så beter sig din kropp troligen exakt likadant som den gör varje månad. Försök ha tålamod och så testar du på fredag med PE, men försöööök att inte förvänta dig alldeles för mycket.

    Jag är också äl+5, tänkte testa på måndag :)

    Önskar dig lycka till <3


    Förresten, imponerad att du kan hålla dig till måndag med att testa, vilket test har du tänkt att ta? Önskar dig lycka till också! Så kul att vi är så många med bim samma dag! Hoppas på många fina plus
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • flisan89
    Skrutt 83 skrev 2017-02-15 20:43:15 följande:

    Förresten, imponerad att du kan hålla dig till måndag med att testa, vilket test har du tänkt att ta? Önskar dig lycka till också! Så kul att vi är så många med bim samma dag! Hoppas på många fina plus


    Hehe, måndag är iaf mitt mål men vetefan om jag klarar det :D Men känns som att äl+10 kan ge ett ganska pålitligt resultat. Blir nog en sticka från rfsu, har rätt många. Om det är negativt i helgen så kommer jag ju ÄNDÅ fortsätta testa så tänker att ju längre jag kan vänta desto fler test kan jag spara ;)

    Ja kul att vi är så många, nån av oss MÅSTE ju plussa känns det som!
  • celz

    BIN 23/2 som sagt. Jag har bestämt mig för att testa på lördag. Nu håller vi tummarna för varandra <3

  • littlepixiegrl
    Skrutt 83 skrev 2017-02-15 19:50:49 följande:

    Herregud, hur skadad är man??

    Utöver mina 20+ stickor jag har från testlagret beställde jag igår 4 digitala med veckoindikator, 4 vanliga cb och 2 Predictor Early. Köpte ifrån apomera.se som hade lika bra pris som apotea. Ville köpa ifrån apotea.se som alltid fungerar så bra men där var PE slut. Ordern har inte skickats idag och läste nu på omdöme att de är sega, så oroar mig att tidiga testen inte kommer hinna komma innan helgen när jag vill testa.. kollade då apotea nu som idag fått in PE. Så nu blev det ytterligare ett PE och cb early. Herregud!!! Hur mkt slänger man inte ut på test? Dessa ska jag dock hantera sparsamt med, får slösa på stickorna. Känner mig dock uppgiven, tror inte det blir något plus denna mån. Är äl+5 och idag är flytningarna mindre än igår, tempen gick visserligen upp en nivå till imorse men annars NADA. Framförallt avsaknaden av de ömma brösten som gör att det känns kört. Läser in mig för mkt på vilka hormoner som orsakar vad och nojar att det betyder progesteon eller östrogen brist :(

    Sen är det nog känslan att det vore för bra för att vara sant att det skulle vara något redan första försöket efter mf som gör att det känns hopplöst..


    Jag var precis inne på Apotea och de har PE i lager!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Skrutt 83
    celz skrev 2017-02-15 22:45:41 följande:

    BIN 23/2 som sagt. Jag har bestämt mig för att testa på lördag. Nu håller vi tummarna för varandra <3


    Spännande!! Exakt lika, bim 23/2 och test på

    Lördag!! Hoppas vi alla får våra efterlängtade plus
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    littlepixiegrl skrev 2017-02-15 23:45:42 följande:

    Jag var precis inne på Apotea och de har PE i lager!


    Ja jag såg det, därför jag köpte ett PE och ett cb early därifrån idag för så hinner jag få det innan helgen, osäkert om de andra testerna från apomera hinner komma innan dess. Så nu har jag lite extra test :)

    Har du också beställt PE?
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
Svar på tråden BIM 20-28 Februari