• Charlizee

    BIM 20-28 Februari

    Eftersom det inte tog sig denna månad tänkte jag starta en tråd för oss med BIM i slutet av februari:)

    Jag har beräknad ÄL 8 Feb och BIM 23:e Feb :)

    När har ni andra ÄL och BIM?

  • Svar på tråden BIM 20-28 Februari
  • littlepixiegrl

    Suck! Sitter här och vet varken ut eller in. Fick ju aldrig fullt utslag på äl-stickorna, men det blev starkare och starkare och sen plötsligt svagare och ca 24-36h senare fick jag rejäl molvärk under kvällen och gissade att det var äl jag kände. Har tidigare fått fullt utslag på en sorts sticka och bara halvstarkt på en annans sort samtidigt. Innan yngsta barnet (hon är fem år nu) var min lutealsfas 10 dagar och mensen som en klocka. Efter henne har jag haft hormonspiral i nästan fem år. Kan det ha påverkat lutealfasen? Eller förändras den med åldern?

    Om jag har oförändrad lutealfas så hade jag bim den 20e, men fortfarande varken mens eller plus. Räknar jag med standardlängd! Så är det bim imorgon. Har molvärk till och från, ibland lätt illamående och brösten ömmar lite, men det är ju lika mycket tecken på mens som på graviditet.

    Vill bara veta liksom! :(


    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • flisan89

    Idag sjönk tempen äntligen! Men ingen mens ännu, hoppas verkligen den kommer igång idag så vi inte missar nästa äl med så många dagar iaf :/ Ses i mars-tråden! <3

  • Tumvante
    littlepixiegrl skrev 2017-02-23 23:00:56 följande:

    Suck! Sitter här och vet varken ut eller in. Fick ju aldrig fullt utslag på äl-stickorna, men det blev starkare och starkare och sen plötsligt svagare och ca 24-36h senare fick jag rejäl molvärk under kvällen och gissade att det var äl jag kände. Har tidigare fått fullt utslag på en sorts sticka och bara halvstarkt på en annans sort samtidigt. Innan yngsta barnet (hon är fem år nu) var min lutealsfas 10 dagar och mensen som en klocka. Efter henne har jag haft hormonspiral i nästan fem år. Kan det ha påverkat lutealfasen? Eller förändras den med åldern?

    Om jag har oförändrad lutealfas så hade jag bim den 20e, men fortfarande varken mens eller plus. Räknar jag med standardlängd! Så är det bim imorgon. Har molvärk till och från, ibland lätt illamående och brösten ömmar lite, men det är ju lika mycket tecken på mens som på graviditet.

    Vill bara veta liksom! :(


    Förstår att det är skönt att veta.

    Jag har också Bim imorgon och hade ÄL 10 feb...

    och har ganska normal cyklus (tror jag).

    När började du testa med stickorna?
  • littlepixiegrl
    Tumvante skrev 2017-02-24 07:22:56 följande:
    Förstår att det är skönt att veta.

    Jag har också Bim imorgon och hade ÄL 10 feb...

    och har ganska normal cyklus (tror jag).

    När började du testa med stickorna?
    Började testa redan i lördags ;D
    Tog ett nytt PE nu. Tänkte att om det är neg så är det verkligen neg och jag kan släppa set och bara invänta mensen. Testet var blankt och nu hoppas jag mensen kommer snart så börjar jag med äl-test istället! :D
  • jhk88
    EELL skrev 2017-02-24 14:39:48 följande:

    Vad är PE för nått? ????


    PE= Predictor Early, ett test som mäter låga halter av hcg vilket gör att man kan testa upp till sex dagar innan BIM.
  • EELL
    jhk88 skrev 2017-02-24 16:50:21 följande:

    PE= Predictor Early, ett test som mäter låga halter av hcg vilket gör att man kan testa upp till sex dagar innan BIM.


    Tack, är inte så insatt i olika tester haha. Men köpte ett, tänkte testa imorgon på BIM. Då är jag på äl +10, räcker de eller måste man vänta längre?
  • Ebbajohannake

    Hej alla!

    Jag och min man försöker bli gravida. Har försökt sen oktober 2016. Hade ÄL (enligt appen) 14:e februari. Hade sex fyra gånger den veckan. Detta är första gången vi har kollat när ÄL är och sedan försökt ha sex under den perioden varannan dag enligt rekommendation. Sex dagar senare började jag få symptom i form av kraftigt ömmande bröst som också var svullna. Senaste fyra dagarna därefter har jag av och till, alltså inte hela tiden, haft besvär av illamående, nedsatt aptit, molande känsla i nedre medel av magen, svårt att sova, frusen ena stunden och svettig nästa. Svettas en del nattetid nu. Svullna och ömma bröst har jag konstant. I min värld är det klassiska graviditetstecken, också enligt Google. Har även blivit betydligt med känslig i humöret. Började gråta utan anledning idag på jobbet... Tog graviditetstest imorse som visade negativt. Har BIM 28/2. Någon som har några tips. Är jag skengravid? Självklart kommer jag ta graviditetstest 28/2 eller 1/3 samt en vecka senare eftersom oddsen att det ger utslag är högre då. Vill så gärna vara gravid! Vore så glad för era tankar kring detta

Svar på tråden BIM 20-28 Februari