• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • K Markatta
    nihka skrev 2017-08-21 14:23:33 följande:
    Åkesson kallas i princip aldrig för något, själv har jag beskrivit honom som mellanmjölk, ...
    Har hört "rasist", "fascist" och "nazist" någon enstaka gång Glad
  • nihka
    Kung Markatta skrev 2017-08-21 14:44:19 följande:
    Har hört "rasist", "fascist" och "nazist" någon enstaka gång Glad
    Jaså. Jag har aldrig hört Åkesson kallas för något av detta isf sitt namn.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-08-21 12:50:13 följande:
    I helgen stod Christoffer Dulny på Medborgarplatsen (Christoffer var fram till alldeles nyligen en av Jimmie Åkessons närmaste medarbetare) och skrek till de som demonstrerade till förmån för afghanska flyktingar att de är "Soros små horor". För dem som inte vet det så är George Soros en framstående judisk affärsman. Detta är bara en i raden av antisemiter med kopplingar till Sverigedemokraterna.
    Jag håller med om att Dulny inte tillhör de vassaste knivarna I lådan, därtill full av konspirationsteorier. Jag är ju som bekant inget större fan av SD, men i detta fall är S lika goda kålsupare, med en utrikesminister som bl.a. yttrat "Judarna kampanjar mot mig". Samma typ av konspirationsteorier. Därtill utsedd av Wiesentalcentret till en plats på samma antisemitlista som Björn Söder.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-08-21 18:05:21 följande:
    Jag håller med om att Dulny inte tillhör de vassaste knivarna I lådan, därtill full av konspirationsteorier. Jag är ju som bekant inget större fan av SD, men i detta fall är S lika goda kålsupare, med en utrikesminister som bl.a. yttrat "Judarna kampanjar mot mig". Samma typ av konspirationsteorier. Därtill utsedd av Wiesentalcentret till en plats på samma antisemitlista som Björn Söder.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
    Nåja utrikesministern förnekar att hon har sagt så och vad jag förstår så finns det vittnen som bekräftar utrikesministerns version.

    Margot Wallström hamnade på Simon Wiesenthal-centrets lista efter det att hon efterlyste en grundlig och trovärdig undersökning om utomrättsligt dödande använts av Israel (i samband med de våldsdåd och knivattacker som drabbat landet). I detta sammanhang är det bra att känna till att hon faktiskt fick stöd av många judar som anser att saken borde undersökas.

    www.gp.se/nyheter/debatt/wallström-har-rätt-utred-israels-svar-på-knivattacker-1.19683
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-08-21 14:23:33 följande:
    Ja, och helt otroligt att personer som själva  strösslar sina inlägg med personnangrepp så hälften försvinner tar så illa upp när alliansen kallas för "Jönssonligan".

    Men det är inte bara personrelaterat utan en trend som skapats bland följarna. Åkesson kallas i princip aldrig för något, själv har jag beskrivit honom som mellanmjölk, medan det går 13 på ett dussin på riktigt fula och nedsättande namn på politiker utanför SD.
    Ja, det är anmärkningsvärtSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-08-21 19:12:42 följande:
    Lena Mellin, "Vilket trams, Alliansen": www.aftonbladet.se/a/RWrG8
    Frågan är om verkligen forna alliansen kommer att iscensätta den planen.

    Det blir Jönssonligan för hela slanten i så fall och hotet från S att låta Jönssonligan ta över måste ju framstå som en potentiell mardröm för C och L.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-08-21 19:00:43 följande:
    Nåja utrikesministern förnekar att hon har sagt så och vad jag förstår så finns det vittnen som bekräftar utrikesministerns version.

    Margot Wallström hamnade på Simon Wiesenthal-centrets lista efter det att hon efterlyste en grundlig och trovärdig undersökning om utomrättsligt dödande använts av Israel (i samband med de våldsdåd och knivattacker som drabbat landet). I detta sammanhang är det bra att känna till att hon faktiskt fick stöd av många judar som anser att saken borde undersökas.

    www.gp.se/nyheter/debatt/wallström-har-rätt-utred-israels-svar-på-knivattacker-1.19683
    Utrikesministern har även sagt "Israel upprörs över allt vi gör", Om terrorattackerna i Paris, skyllde hon på judarna. Hon kritiserar ensidigt Israel med påståenden om "utomrättsliga avrättnigar" och förminskar den terror palestinier utövar mot Israel. Var finns kraven på utredning om avrättningarna av de 5 spanska terrosisterna?
    Som vanligt är det bara Israel som ska kritiseras.

    Fy fan, rent ut sagt, vad skönt det ska bli att slippa representeras av denna antisemitiska utrikesministen Wallström om 3 veckor när jag flyttar.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten