• Aniiee

    Bästa nya Disney Prinsess-sången

    Ok, så... nyfiken mest. Jag har gjort liknande trådar förr, där jag önskat röster på de bästa sångerna från Disneys olika eror. Nu är vi 8/9 filmer in i The Disney Revival, så tänkte det var dags igen. Dock har bara 4 av dem varit Disney-musikaler. Jag själv hade ett förslag på att kalla det för "New Princess Era", men, men..

    I alla fall, lyssna på sångerna (ursäkta kvaliteten på svenska Almost There, det var den enda jag hittade) , rösta, droppa en rad. Svenska eller engelska? Säg vad ni tycker. Och säg gärna vad ni tycker om filmerna som helhet om ni sett dem, och om ni tycker att någon annan sång är bättre än "prinsess"sångerna.

    (OBS! Velade jättelänge mellan Vill du inte ut och leka och Slå dig lös. Svårt att avgöra vad som är vad, men prinsessan van över drottningen den här gången.)
































    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa nya Disney Prinsess-sången
  • Aniiee

    Men, bara 2 röster! Come on! Nu blir jag lite ledsen i ögat.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Duckan skrev 2017-02-16 12:47:44 följande:

    Jag har bara sett två av dessa och röstar på Trassel.


    Sweet.
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Archandra

    Jag gillar "Do you want to build a snowman", men tycker att parodin "Do you want to hide a body" är ännu bättre. Så bra text på den.

  • Aniiee
    Archandra skrev 2017-02-16 18:24:40 följande:

    Jag gillar "Do you want to build a snowman", men tycker att parodin "Do you want to hide a body" är ännu bättre. Så bra text på den.


    Haha, älskar parodier.

    Har du hört Nostalgia Critics parodi på Let it go?  Annars, gör det =)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee
    Minniemousemommy skrev 2017-02-17 17:38:09 följande:

    Let it go är väl ändå den bästa från Frost? Men röstade på Vaianas låt, den är SÅ BRA på engelska. :)


    Let it go anser jag ligga i en annan kategori. Det är inte en "I want"-sång, som är ämnet för trådstarten (även om jag hade hjärnsläpp när jag skrev TS, och inte kom på att jag/många kallar de för "I want"-sånger.)

    Också, diskad för att Elsa inte är en prinsessa =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Archandra
    Aniiee skrev 2017-02-16 21:07:22 följande:
    Haha, älskar parodier.

    Har du hört Nostalgia Critics parodi på Let it go?  Annars, gör det =)
    Nu har jag! Asbra!
  • Aniiee
    Archandra skrev 2017-02-18 15:55:16 följande:
    Nu har jag! Asbra!
    Visst är den =)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Minniemousemommy
    Aniiee skrev 2017-02-17 18:13:48 följande:
    Let it go anser jag ligga i en annan kategori. Det är inte en "I want"-sång, som är ämnet för trådstarten (även om jag hade hjärnsläpp när jag skrev TS, och inte kom på att jag/många kallar de för "I want"-sånger.)

    Också, diskad för att Elsa inte är en prinsessa =P
    "För första gången någonsin" då? Jag anser att "vill du inte ut och leka" är en timelaps-låt, alltså en låt som är ett sätt att snabba upp storyn i början. Det är inte "huvudlåten" i filmen liksom. Därför tänkte jag att slå dig loss skulle vara en bättre kanditat. Trodde att du tog de bästa låtarna i filmerna, klimax-låtarna liksom. haha men vi tänker olika antar jag. :)
  • Aniiee
    Minniemousemommy skrev 2017-02-19 20:15:46 följande:
    "För första gången någonsin" då? Jag anser att "vill du inte ut och leka" är en timelaps-låt, alltså en låt som är ett sätt att snabba upp storyn i början. Det är inte "huvudlåten" i filmen liksom. Därför tänkte jag att slå dig loss skulle vara en bättre kanditat. Trodde att du tog de bästa låtarna i filmerna, klimax-låtarna liksom. haha men vi tänker olika antar jag. :)
    Funderade på den också. Kunde ha tagit den. Men, nu blev det inte så. Frost är över huvud taget svår att kategoriera.... Alla de tre faller lite i samma, det finns ingen "Villain"-sång (slå dig loss är närmast vi kommer där), mm. 

    Nej, handlar inte alls om bästa låtarna i varje film, utan mer kategorier av låtar där de olika filmerna "tävlar" mot varandra. 

    Jag har gjort rösttrådar på de andra kategorierna också, men det var ett par år sedan nu. Kolla in dem om du vill, om du inte redan gjort det =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • DenNamnbitne

    Trevliga sånger! Röstade på Frost-låten då jag tycker den berör mig mest. Frost och Trassel är faktiskt två utomordentligt bra filmer!!

  • flygrl

    Prinsessan & grodan fick min röst. Men det e nog för Tiana berör mig på särskilt sätt. :)

    Annars tycker jag mest gripande e Frost *snyft*

    Trassel e klart mysigast. :)

    Vackrast rent visuellt e nog Vaiana.

    (Ja jag fattar det e sångerna vi röstar på men skrev filmtitlar för blev för meckigt skriva ut titlarna med ;)

    Tack Aniiee för en trevlig tråd!

  • Aniiee

    Tack för rösterna =P


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Dino78

    Jag gillar nog Almost there bäst. Musiken överlag i den filmen är kanon, inte som vanliga Disney efterom det är New Orleans och de har verkligen fått in soundet klockrent. Riktigt bra låt, härlig röst. Men alla Disneylåtar gillar jag egentligen :)

Svar på tråden Bästa nya Disney Prinsess-sången