• Birgittis

    Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?

    Hej hej!


    För ett år sedan så fick min son hem ett halvstort paket från Kina, jag undrade ju såklart vad det var för något så jag öppnade det lite försiktigt så han inte skulle märka. Till min förvånad så hittade jag 3 stycken halvstora tjejfigurer som stod i olika poser, jag stoppade raskt ner dessa och tejpade för så det inte hade sett ut som att jag hade öppnat det och ställde det vid hans dörr. Klockan blev 15 och han kom hem från skolan, han blev väldigt till sig när han såg paketet och smög fort in på sitt rum och stängde dörren. Efter en stund så knackade jag på hos honom och klev in i rummet, det första jag ser är att han har radat upp dessa figurer snyggt och prydligt på sin hylla. Jag frågade såklart vilka dessa fina damer var och han sa svarade med något japanskt vimmel som jag inte uppfattade och att de var från någon japansk serie han hade tittat på. Jag brydde mig inte så mycket om detta och gick vidare med min dag, tänkte väl bara att det var konstigt att min 19-åriga son hade börjat samla på leksaker igen. Någon vecka senare så kom det ett till paket, med denna gången en stor poster på en japanskt tecknad tjej. Jag gjorde som sagt som sist och tejpade igen och placerade den vid hans dörr. Och ni kan ju bara gissa vad han gjorde efter han kom hem, jo.. han placerade den på väggen. En glad flicka som står och vill ha en kram ser det ut som, väldigt konstigt! 

    Nu har det gått över ett år och ni kan ju bara gissa hur hans rum ser ut nu, det är FULLT av figurer och affischer på dvs japanskt tecknade tjejer. Han har även börjat lära sig japanska och börjat hälsa på mig med japanska fraser. Jag börjar bli orolig över detta beteendet. Han har även sagt upp kontakten med sina vänner och skyller på att de är "upptagna med läxor", även på helger och lov! 

    Ska jag koppla in sociala i detta?


    DETTA ÄR FASIKEN INTE NORMALT ATT MIN 20 ÅRIGA SON SAMLAR PÅ FIGURER SOM EFTERLIKNAR UNGA JAPANSKA TJEJER!! 


    Birgitta som inte kan sitta
  • Svar på tråden Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?
  • Skankhunt24

    Bra försök men denna bit "Ska jag koppla in sociala i detta?" avslöjar dig ,försök igen och överdriv inte så förbannat när du trollar 

  • Gustav L

    Hitta på något roligt tillsammans med honom så att han får ett break. Se även till att han börjar plugga.

  • Birgittis
    Skankhunt24 skrev 2017-03-31 01:24:31 följande:

    Bra försök men denna bit "Ska jag koppla in sociala i detta?" avslöjar dig ,försök igen och överdriv inte så förbannat när du trollar 


    Troll för att jag är rädd om min sons hälsa? Är du en sån där samlare av figurer också? 
    Birgitta som inte kan sitta
  • Skankhunt24
    Birgittis skrev 2017-03-31 01:30:29 följande:
    Troll för att jag är rädd om min sons hälsa? Är du en sån där samlare av figurer också? 
    Har 1 fick med den när jag köpte ett spel men ja det är en spelstaty och inte en anime staty, Men tjejen har säkert 100 styckna hon älskar anime statyer =P.Gillar väl också Anime men nån måtta får det vara 
  • Gustav L
    smusslan skrev 2017-03-31 01:29:35 följande:

    Han är 19. Troligt att han vill hitta på något skoj med mamsen? Nej.


    Då får hon väl prata med papsen då så de kan hitta på något.
  • arg54

    vad är det för fel på dagens ungdomar? böcklingar hela bunten, usch säger jag
    gör din plikt som förälder och kör iväg hans skräp till soptippen innan det är försent

  • Fnollet

    Hur hade du tänkt att socialen ska kunna hjälpa dig? Hade det inte varit lämpligare att boka en tid hos en psykolog om du är orolig över hans samlande.

    Jag känner många som samla på diverse olika saker, och se det istället som något positivt då din son har hittat ett intresse :)

    Är du orolig för att han isolerar sig, eller faktumet att han samlar på animestatyer och dylikt? Vet du vilken serie statyerna är från?

  • John22

    Ja det är sannerligen väldigt upprörande beteende att öppna andras post och snoka runt. Det bör du verkligen ta tag i.

    Angående att din son har ett intresse som du inte har ska du nog ta och sköta ditt och låta honom syssla med vad han vill. Många (!) vuxna män och kvinnor gillar animé och manga, och vissa fastnar för de flickigare varianterna.

  • äldreochklokare

    haha det är ju supertrendigt med japanska saker. Hänger du inte med?

Svar på tråden Min son samlar på japanska tjejfigurer och affischer?