• AniieeHär

    "Godsaker" med mörk sirap?

    Någon som vet något gott jag kan bara med mörk sirap? Typ någon mjuk kaka eller sötbröd/småkaka?

  • Svar på tråden "Godsaker" med mörk sirap?
  • Carambolan

    Kolasnittar! Blir lite mustigare och vuxnare i smaken med mörk sirap än med ljus tycker jag.

  • AniieeHär
    Carambolan skrev 2017-04-04 20:12:46 följande:

    Kolasnittar! Blir lite mustigare och vuxnare i smaken med mörk sirap än med ljus tycker jag.


    Hah! Aldrig tänkt på.

    Man ska det inte vara socker i dem? Jag har alltså BARA mörk sirap hemma, inget annat slags sötning.
  • Domesticgoddess

    Jaaa, kolasnittar blir super med mörk sirap.

    Jag har gjort chokladfudge med mörk sirap som blev himla god, kan tyvärr inte länka av okänd anledning men receptet finns på Anthon Berg under "recept" (otippat...) om du vill kolla.

    Vansinnigt mäktig om jag minns rätt dock.

  • Domesticgoddess
    AniieeHär skrev 2017-04-04 20:47:49 följande:

    Hah! Aldrig tänkt på.

    Man ska det inte vara socker i dem? Jag har alltså BARA mörk sirap hemma, inget annat slags sötning.


    Ah...ignorera mitt förslag!
  • AniieeHär
    Domesticgoddess skrev 2017-04-04 20:55:04 följande:

    Jaaa, kolasnittar blir super med mörk sirap.

    Jag har gjort chokladfudge med mörk sirap som blev himla god, kan tyvärr inte länka av okänd anledning men receptet finns på Anthon Berg under "recept" (otippat...) om du vill kolla.

    Vansinnigt mäktig om jag minns rätt dock.


    Det ska jag kolla efter. Tack. Får bli någon annan dag, dock.
  • AniieeHär
    Domesticgoddess skrev 2017-04-04 20:56:22 följande:
    Ah...ignorera mitt förslag!
    Äh, det var jag som var otydlig.

    Har i alla fall bestämt att jag ska testa att göra en kladdkaka med mörk sirap, den lilla klick honung jag har och hälften oboy och hälften kakao.

    Blir säkert superäckligt =P
Svar på tråden "Godsaker" med mörk sirap?