• Per 531

    Vem vinner Eurovision 2017?

    Det börjar dra ihop sig till Eurovision Song Contest 2017. Vilket land tror ni vinner? Italiens bidrag är klar favorit, sen är det tajt mellan Sverige och Bulgarien om platserna bakom. Frågan är om inte spelbolagen får rätt detta år eller blir det som förra året då en skräll tar hem det? Med tanke på att Eurovision är så mycket mer än en musiktävling så är det ganska svårt att gissa rätt. 

    Vem vinner Eurovision?

    Om man tittar på aktuella Eurovision odds, är Sverige trea bakom Italien och Bulgarien. Se hittar vi Portugal, Belgien bakom. Finland, Danmark och Norge är inte ens nära om man skall tro spelbolagens odds på: Vem vinner Eurovision 2017. 

    Mitt tips är följande:

    1. Italien
    2. Sverige
    3. Makedonien
    4. Belgien
    5. Portugal

    Portugals har fått mycket beröm, gillar den inte själv men kan nog räcka rätt långt. Har satt en slant på den som topp 10 faktiskt. 

    Aktuella Eurovision odds>>>


    Eurovision
  • Svar på tråden Vem vinner Eurovision 2017?
  • Catti41

    Efter båda semisarna nu är jag inte så säker på Italien. Han tar inte kamerorna! Det
    Är en bra låt men han måste ta kamerorna för kontakt med 150 miljoner som kan rösta. De 9000 i arenan är inte så viktiga. Jag tror Portugal har en stor chans med sitt lite quirky framträdande (jag tycker låten är aptrist men åker gärna till Lissabon nästa år). Bulgarien har också en stor chans. UK får sin bästa placering på tio år. Sverige blir minst top tio.

  • HotPink
    Treansresa skrev 2017-05-13 21:47:17 följande:

    Hoppas det blir lite fart snart.


    Hahah ja, jag har somnat ett par gånger redan..
  • Treansresa
    HotPink skrev 2017-05-13 21:59:02 följande:

    Hahah ja, jag har somnat ett par gånger redan..


    Haha nästan här med. Den italienska alla pratar om tyckte jag var dålig. Och såå dålig kontakt med kameran som någon annan skrev
  • HotPink
    Treansresa skrev 2017-05-13 22:00:45 följande:

    Haha nästan här med. Den italienska alla pratar om tyckte jag var dålig. Och såå dålig kontakt med kameran som någon annan skrev


    Har den vart?? Hahah

    Har inte vart nån låt som fallit mig i smaken än iaf... (Borde tycka att Ungerns var bra, men skämmeskudden var framme)
  • lövet2

    Jag tippar Rumänien som vinnare. Min egen favorit vet jag inte riktigt än. Jag gillade Irland, men den åkte ur. Italien är skittråkig.

  • GrönaDruvan

    Hör de flesta låtar nu ikväll, och än sålänge är det bara skit. Allvarligt, vad är detta? Borde ju varit någon låt som är bra hittils?
    Detta får ju Robins låt att bli bra, haha

  • Treansresa

    Blir intressant att se hur det utvecklas eller om man somnar Innan!

Svar på tråden Vem vinner Eurovision 2017?