• 10oktober

    Sista tre veckorna till bf - någon mer?

    Hejsan!

    I onsdags var det exakt tre veckor kvar till bf (5 juli) och jag är redan nu otålig! Har semester sen i måndags fram till bf så har mycket tid att tänka och känna efter. Molvärk och sammandragningar har ökat sedan en vecka och även om jag vet att det är vanligt att ha det veckorna innan bf så kan jag ju inte låta bli att hoppas. Första barnet så vet inte riktigt hur det ska kännas och vad jag ska förvänta mig.

    Någon mer som genomlider de sista sega veckorna nu och som vill följas åt? :)

  • Svar på tråden Sista tre veckorna till bf - någon mer?
  • Any80
    Pellerin skrev 2017-07-08 10:58:08 följande:

    Vad kul! Har du barn sedan tidigare eller är det första? :)


    Det är mitt tredje , och du ?
  • Lillan090815
    10oktober skrev 2017-07-08 01:26:33 följande:

    Hej hopp! Ligger på BB med vår lille son som föddes i eftermiddags. Han hade såklart inte tid att vänta på att pappa skulle få återhämta sig ;) vattnet gick igårkväll utan egentliga värkar och idag på kontroll visade det sig att skruttungen vänt på sig och låg i säte! Antingen har han vänt på sig de senaste dagarna eller så har bm missat detta... eftersom det inte fanns mycket vatten kvar och värkarna inte börjat blev vi rekommenderade kejsarsnitt vilket vi valde. Så knappt tre timmar efteråt föddes vår underbare lille pojke. Vi mår bra men är lite mörbultade. Skulle tro att vi är avdelningens snackis med både mamma och pappa som är bukopeterade det senaste 1,5 dygnet ;)


    Grattis till sonen
  • Lynxsa
    10oktober skrev 2017-07-08 01:26:33 följande:

    Hej hopp! Ligger på BB med vår lille son som föddes i eftermiddags. Han hade såklart inte tid att vänta på att pappa skulle få återhämta sig ;) vattnet gick igårkväll utan egentliga värkar och idag på kontroll visade det sig att skruttungen vänt på sig och låg i säte! Antingen har han vänt på sig de senaste dagarna eller så har bm missat detta... eftersom det inte fanns mycket vatten kvar och värkarna inte börjat blev vi rekommenderade kejsarsnitt vilket vi valde. Så knappt tre timmar efteråt föddes vår underbare lille pojke. Vi mår bra men är lite mörbultade. Skulle tro att vi är avdelningens snackis med både mamma och pappa som är bukopeterade det senaste 1,5 dygnet ;)


    Grattis!! Lite roligt är det allt med två opererade föräldrar!
  • Pellerin
    Any80 skrev 2017-07-08 12:58:22 följande:
    Det är mitt tredje , och du ?
    Första, så känns mycket spännande och lite nervöst. ;) Hur känner du?
  • Pellerin
    LeyasMamma skrev 2017-07-08 11:33:48 följande:

    Bf idag.... så imorn är det officiellt övertid :( känner inget alls....


    Håller tummarna för att det kommer igång snart! Hur var det hade du gått över tidigare?
  • 10oktober
    Pellerin skrev 2017-07-08 10:55:26 följande:

    Grattis och vad skönt att allt gick bra under omständigheterna! Hoppas ni både får möjlighet att vila lite med avlastning från föräldrar. :)


    Tack! :)
    LeyasMamma skrev 2017-07-08 11:10:17 följande:

    Grattis!! Lite sketunge som inte kunde vänta någon extra dag på pappa ;) skönt att ni mår bra alla 3 i alla fall. Att han överraskade er med ett säte då! Skönt att dom upptäckte de.


    Haha, ja, det sa vi också! Lilla skitunge ;) men så söt när han sover i min famn nu <3
    Lillan090815 skrev 2017-07-08 13:18:21 följande:

    Grattis till sonen


    Tack! :D
    Lynxsa skrev 2017-07-08 14:03:06 följande:

    Grattis!! Lite roligt är det allt med två opererade föräldrar!


    Tack! Haha, ja det lär ju bli något att berätta :'D
  • LeyasMamma
    10oktober skrev 2017-07-08 14:18:03 följande:

    Tack! :)Haha, ja, det sa vi också! Lilla skitunge ;) men så söt när han sover i min famn nu <3Tack! :DTack! Haha, ja det lär ju bli något att berätta :'D


    Nu får ni mysa för fulla muggar och återhämta er efter operationerna :)
  • Pellerin

    En vecka kvar till bf idag. Känner inget särskilt förutom den stora tröttheten, som nog äntligen fick sin förklaring i blodbrist då jag var hos bm i förra veckan, samt lite ilningar och sammandragningar. Hur mår ni andra? :) 

  • narie24

    Jag sover såå dåligt så är helt utmattad. I natt fick jag aningens mer sömn så hålla bebis-gudar, kan det starta nu?!

    Har väl sammandragningar varje timme typ, ngn enstaka som gjorde ont igår. Men inget alls på gång. Två dagar kvar till bf.

Svar på tråden Sista tre veckorna till bf - någon mer?