• redbullmedvodka

    TRANS & CIS - så krossar vi transfobin

    SE OCH LÄR:



    Dela denna video till så många som möjligt. Tillsammans kan vi krossa transfobin och cisnormen.

  • Svar på tråden TRANS & CIS - så krossar vi transfobin
  • redbullmedvodka
    CarinaL26 skrev 2017-07-25 11:04:53 följande:
    Men uppenbarligen ifrågasätter du min identitet.

    Instämmer du i att biologi och identitet är 2 olika saker som inte alltid går hand i hand?
    Du kanske borde inse att "biologi" är mycket mer komplicerat än XY = man, XX = kvinna.
  • redbullmedvodka
    Velouria skrev 2017-07-25 13:22:20 följande:
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:13:16 följande:

    Ja, definitivt...


    Så du gillar extremism och diskriminering av oliktänkande?
    Ja, absolut...
  • Velouria
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:24:36 följande:

    Ja, absolut...


    Bra. Då får du utstå mycket tillbaka.
    Integrerbart DNA
  • CarinaL26
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:23:27 följande:

    Du kanske borde inse att "biologi" är mycket mer komplicerat än XY = man, XX = kvinna.


    Kalla det man/kvinna, kuk/fittbärare, grupp1/grupp2 eller vad du nu vill. Vad man än kallar det, är du överens med mig om att biologi och identitet är 2 olika saker?

    Om inte, motivera.
  • redbullmedvodka
    CarinaL26 skrev 2017-07-25 13:33:14 följande:
    Kalla det man/kvinna, kuk/fittbärare, grupp1/grupp2 eller vad du nu vill. Vad man än kallar det, är du överens med mig om att biologi och identitet är 2 olika saker?

    Om inte, motivera.
    Som sagt, du får inse att saker och ting är liiiite mer komplicerade och att man inte bara kan sätta allting i olika fack och sen är allt frid och fröjd.
  • CFly

    Ibland har vi behovet att dela in kuddar i röda kuddar och blåa kuddar t.ex. just därför att jag vill ha tag på en kudde i en viss färg. Ibland så räcker det med att bara ha gruppen kuddar om färgen inte spelar mig någon roll. 

    På samma sätt är det med människor, ibland så har jag ett behov att dela in människor utefter någon typ av kön beroende på situation och då gör jag en gruppering, ibland inte. 

    Det man behöver ha klart för sig det är att bara för att man för stunden delar in någon i ett visst kön eller i en grupp, så betyder det inte att man tillsätter det könet en massa egenskaper och att det könet inte kan göra vissa saker. 

    Man måste hålla isär att dela in folk i kön och att tillskriva könet egenskaper. Det är inte samma sak. 

    Många tror att man vill något dåligt så fort man har grupperat folk. 

  • micromat

    Jag tycker det är rätt spännande att man alltid ska kategoriseras. Är det inte genom kön eller hudfärg så är det genom sexuell läggning.

    Vill man ha ett uppdelat samhälle så var god, fortsätt gärna kategorisera folk för du gör ju detsamma. Transpersoner och cispersoner är absolut att kategorisera och att dela upp personer. Precis som att dela upp personer som man/kvinna, vit/färgad, hetro/gay och så vidare.

    Varför ska man göra det om man strävar efter jämlikhet?

    Jag tror på jämlikhet så därför behöver jag inte heller sätta folk inom olika fack hela jävla tiden..

  • CarinaL26
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 13:48:24 följande:

    Som sagt, du får inse att saker och ting är liiiite mer komplicerade och att man inte bara kan sätta allting i olika fack och sen är allt frid och fröjd.


    Du svarar inte på min fråga! Skit i facken.

    Frågan är enkel: Håller du med om att biologi och identitet är 2 olika saker?

    Bortse från traditionella indelningar eller andra indelningar. Frågan gäller bara om du håller med om att biologi och identitet är olika saker.
  • redbullmedvodka
    CarinaL26 skrev 2017-07-25 14:05:38 följande:
    Du svarar inte på min fråga! Skit i facken.

    Frågan är enkel: Håller du med om att biologi och identitet är 2 olika saker?

    Bortse från traditionella indelningar eller andra indelningar. Frågan gäller bara om du håller med om att biologi och identitet är olika saker.
    Varför frågar du mig? Jag går bara på gymnasiet... Jag kan typ inget om sånt här....
  • John22

    Du verkar helt besatt av kön och könsidentitet. Du kanske skulle må bättre av att lägga lite mindre fokus på det, och mer på att se människor som människor istället för att svänga dig med slagord och uppmaningar om att "krossa" personer som inte tycker som du.

    Ja det är trist att vissa människor faller utanför ramarna för vad som är normalt, men det förändrar inte det faktum att de är just onormala. Det är inget negativt med det, utan endast ett konstaterande.

    Det finns personer som föds med bara en arm, men för den sakens skull kan vi inte ändra i alla biologiböcker och skriva att "människan är ett däggdjur med en eller två armar" och låtsas som att det är helt normalt att sakna en arm, för det är det inte. Vi behöver inte påpeka eller lägga något som helst värde i att en person bara har en arm, men hävdar man att det är helt normalt så ljuger man.

    CIS finns det inget som heter. Det finns det som är normalt, och så finns det sådant som inte är normalt. Varken bra eller dåligt, det är bara så det är.

  • redbullmedvodka
    CarinaL26 skrev 2017-07-25 14:05:38 följande:
    Du svarar inte på min fråga! Skit i facken.

    Frågan är enkel: Håller du med om att biologi och identitet är 2 olika saker?

    Bortse från traditionella indelningar eller andra indelningar. Frågan gäller bara om du håller med om att biologi och identitet är olika saker.
    BIOLOGI ÄR ETT JÄVLA PÅHITT!!!! GUD SKAPADE JORDEN PÅ SEX DAGAR!! KAN DU INTE FAKTA!???
  • Glinda från Oz

    Jag orkade inte se hela. Det kändes som en typisk video en trotsig tonåring skulle göra, det är extrema åsikter, svartvitt tänk och dåligt uttryck. Hon har också på sig provocerande kläder och har rakat håret. Jag fattar grejen, då jag var tonåring hade jag en period då jag färgade håret svart, bara gick i alternativa svarta kläder och kallade mig satanist, men efter ett tag växer man upp.

  • redbullmedvodka
    Glinda från Oz skrev 2017-07-25 15:10:30 följande:

    Jag orkade inte se hela. Det kändes som en typisk video en trotsig tonåring skulle göra, det är extrema åsikter, svartvitt tänk och dåligt uttryck. Hon har också på sig provocerande kläder och har rakat håret. Jag fattar grejen, då jag var tonåring hade jag en period då jag färgade håret svart, bara gick i alternativa svarta kläder och kallade mig satanist, men efter ett tag växer man upp.


    Ok, fast Frejas pronomen är faktiskt HEN.
  • Glinda från Oz
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 15:18:38 följande:

    Ok, fast Frejas pronomen är faktiskt HEN.


    Jag använder inte ordet hen.
  • Coccolina
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 14:03:01 följande:

    Är det NÅGON som har kollat på videon och tagit till sig budskapet?


    Orkar inte med Freja så nej det har jag inte gjort... Har haft med hen att göra vid flera tillfällen och hen är helt enkelt en jobbig människa. Extremist och våldsförespråkare... Nej började titta men orkade inte mer efter att ha lyssnat på att hen var dum nog att slicka "tampongkaktusen" (varför gör man en sån... så barnsligt..), är man så nollställd i hjärnan att man slickar en giftig växt och dessutom väljer att berätta det... då har man visat rakt av att ingen som sägs är av intresse då personen visat den är svagt begåvad...


     


    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 15:00:30 följande:
    BIOLOGI ÄR ETT JÄVLA PÅHITT!!!! GUD SKAPADE JORDEN PÅ SEX DAGAR!! KAN DU INTE FAKTA!???


    Ok... om du nu verkligen skall ta upp det att Gud skapade jorden på sex dagar så i exakt samma text står det även att han skapade oss till man och kvinna............ 


    Så hmm tror vi kan dra slutsatsen nu att du är mätt och glad så ja.... kanske skall sluta mata dig. 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • redbullmedvodka
    Coccolina skrev 2017-07-25 16:51:27 följande:

    Orkar inte med Freja så nej det har jag inte gjort... Har haft med hen att göra vid flera tillfällen och hen är helt enkelt en jobbig människa. Extremist och våldsförespråkare... Nej började titta men orkade inte mer efter att ha lyssnat på att hen var dum nog att slicka "tampongkaktusen" (varför gör man en sån... så barnsligt..), är man så nollställd i hjärnan att man slickar en giftig växt och dessutom väljer att berätta det... då har man visat rakt av att ingen som sägs är av intresse då personen visat den är svagt begåvad...


     ÖHH BARA SÅ DU VET SÅ BACKAR/SUPPORTAR EN MASSA YOUTUBERS HEN BL.A. CLARA HENRY, SÅATTEE....


    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 15:00:30 följande:
    BIOLOGI ÄR ETT JÄVLA PÅHITT!!!! GUD SKAPADE JORDEN PÅ SEX DAGAR!! KAN DU INTE FAKTA!???


    Ok... om du nu verkligen skall ta upp det att Gud skapade jorden på sex dagar så i exakt samma text står det även att han skapade oss till man och kvinna............ 


    Så hmm tror vi kan dra slutsatsen nu att du är mätt och glad så ja.... kanske skall sluta mata dig. 


    OK????
  • Coccolina
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 16:57:44 följande:

    Och?? Finns många som stöttar allt möjligt... Jag måste inte göra det för det.. Jag tycker att Freja är störig och jobbig och inte det minste vettig... Vet inte vem Clara Henry är... Och ser inte varför det skulle vara en positiv måttstock att youtube personligheter följer en... 


    Sen har du ju själv erkänt i din andra tråd att du bara är ute efter att provocera, att du är en gymnasieunge som har tråkigt på lovet... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Lord Hans
    redbullmedvodka skrev 2017-07-25 15:18:38 följande:
    Ok, fast Frejas pronomen är faktiskt HEN.
    Varför heter hon Freja då och inte nått könsneutralt som Freje?
Svar på tråden TRANS & CIS - så krossar vi transfobin