• zuces

    IVF - Sahlgrenska

    Hej! 


    Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

  • Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Vildismamma
    regina87 skrev 2018-10-17 15:53:03 följande:

    Hej! Jag är ny och undrar lite om ivf. Remiss skickades i slutet av augusti till Sahlgrenska och i november har det gått 3 månader men inget hört än. Hur länge fick ni andra vänta och vad händer när dom där 3 månaderna har gått om an inte har fått någon tid ? Tänker på vårdgarantin. Lycka till allihopa!


    Välkommen till denna tråden... jag tror nog faktiskt att du kommer få vänta lite till... vi fick vänta 6 månader ungefär Och fick en tid på kort-varsel... så jag tycker att du ska ringa till dom och fråga hur länge man kan få vänta och säga att du vill skriva upp dig på den kortvarsel-listan för då kan dom ringa om det blir en avbokning...
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-17 12:24:14 följande:
    Nej det hade inte jag heller förra gången.. men jag har fått för mig att för att det var så bra förra gången så ska det bli fördärvligt denna gången... men det behöver det ju inte alls bli,,, jag har bara inte lust att bli stor som en elefant men det får jag ju ta... hehe är inte så liten sen innan så jag hoppas inte jag går upp allt för mycket... så dags att börja röra sig nu kanske... haha

    Jag har fått för mig att jag typ ska vara en person som inte får så mycket gravidkrämpor.. men jag kanske får så jag tiger sen Tungan ute


    Det finns också en tråd som heter BF juni 19 Göteborgsområdet.. känns skitläskigt att skriva där, men man kan trots allt vara till lite hjälp och stöd för varandra Glad

  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-18 10:08:22 följande:

    Jag har fått för mig att jag typ ska vara en person som inte får så mycket gravidkrämpor.. men jag kanske får så jag tiger sen

    Det finns också en tråd som heter BF juni 19 Göteborgsområdet.. känns skitläskigt att skriva där, men man kan trots allt vara till lite hjälp och stöd för varandra 


    Då ska jag kolla in i den... känns inte riktigt än som att det är sant konstigt nog för varför skulle det inte vara det... såhär tänkte jag inte förra gången jag blev gravid...
  • Raggie
    lyckligast80 skrev 2018-10-17 16:50:50 följande:

    Hej och välkommen hit:)

    Vi fick vänta i nästan 7 mån. Och då stod vi i kort varsel kön och fick en återbudstid i sep. Står ni inte med på den listan så ring och säg att ni vill det om ni har möjlighet att komma med kort varsel.

    Vet inte hur det fungerar med vårdgarantin faktiskt, Ring och hör med kliniken. :)


    Tack så mycket för svar. Hur lång tid tog det från första besök till behandling ?
  • Raggie
    Vildismamma skrev 2018-10-17 18:18:19 följande:

    Välkommen till denna tråden... jag tror nog faktiskt att du kommer få vänta lite till... vi fick vänta 6 månader ungefär Och fick en tid på kort-varsel... så jag tycker att du ska ringa till dom och fråga hur länge man kan få vänta och säga att du vill skriva upp dig på den kortvarsel-listan för då kan dom ringa om det blir en avbokning...


    Okej tack så mycket för svar. Hur lång tid tog det från första besöket till att man börjar med behandling ?
  • zuces
    regina87 skrev 2018-11-16 09:14:43 följande:

    Okej tack så mycket för svar. Hur lång tid tog det från första besöket till att man börjar med behandling ?


    Det beror på när mensen kommer och när det finns plats för att börja. När är ditt uppstartsmöte?
  • Raggie
    zuces skrev 2018-11-16 09:50:12 följande:

    Det beror på när mensen kommer och när det finns plats för att börja. När är ditt uppstartsmöte?


    Okej. Väntar på första tiden.. ringde sahlgrenska idag och får räkna med 6-7 månaders kötid. Det har snart gått 3 månader. Står i kortvasel kö också
  • lyckligast80

    Hej,

    Igår var vi på Sahlgrenska och gjorde äggplock! Försök nr 2. Av 7 ägg hade 5 blivit perfekt befruktade som sköterskan sa när hon ringde. Så vi ska tillbaka på lördag för att få en blastocyst tillbaka. Är oerhör glad givetvis men samtidigt så galet orolig, mycket tankar som snurrar.

    Så nu tar jag även dem hemska Lutinus tabletterna, usch för dem! Så nu längtar jag bara till lördag. :)

  • Elcca

    Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.

    Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?

  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-12-04 12:57:54 följande:

    Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.

    Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?


    Hej!

    Vi följdes åt tidigare ett gäng när vi låg i samma fas:) omhäng 2 nu och nu fick vi tillbaka en blastocyst och är på ruvardag 4. Så är lite före.

    Lovade mig själv att inte tänka då mycket denna gången eller googla olika saker... javisst! det gick ju inte alls:/

    Har ju sånna förhoppningar nu med en blastocyst, men bara vänta och se....
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska