• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Åh vad jobbigt erijon! Du får nog gå på allmäntillståndet. Orkar han vara glad något? Kissar? Hoppas han äter snart! Vilken oro! Förhoppningsvis hjälper det ändå att du ammar. J fick ju också influensa, men inte så illa som oss andra. Tänker på dig.

  • erijon
    Linnnn skrev 2018-02-13 18:46:28 följande:

    Åh vad jobbigt erijon! Du får nog gå på allmäntillståndet. Orkar han vara glad något? Kissar? Hoppas han äter snart! Vilken oro! Förhoppningsvis hjälper det ändå att du ammar. J fick ju också influensa, men inte så illa som oss andra. Tänker på dig.


    Han har inre kräkts mer sedan jag skrev här, ätit två gånger men korta stunder (hört honom klunka, känt utdrivningen. Är ju bra med lite och ofta. Ek erbjudit, han har liksom gapat och vridit huvudet mot bröstet själv. Har honom i famnen). Han var vaken kanske 20-30 min, ?pigg?, kollade på tvn (ja jag tillät det för jag vågade inte ens vända hobom) viftade lite med händerna, halvlog men INTE så glad och pigg som min buse egentligen är. Kissar dåligt, MEN han har kissat. Bytte blöjan vid typ 17 kanske, då kom lite slemmigts bajs som var rätt grönt.. virus. Gult tidigare idag. Så konstigt att det bara slog till, PANG så gick han från sååå glad och busig till skitseg, medtagen, blek och kräktes.. så obehagligt men vi avvaktar i samråd med 1177 (pratat med dem flera gånger)
  • erijon

    Han blev ännu piggare under kvällen, var vaken mer oss fram till ca 21,30 i soffan. Sen fick han somna bredvid mig där. Han åt många gånger fram tills han somnade (som att han tog igen allt han förlorade genom kräkningar)

    Under hela natten sov han bredvid mig i sängen, sov bra. Ätit ganska bra (eller snuttat iallafall), det var flera gånger. Inget kräks eller bajs, sen tog vi sovmorgon till 8.30. Han är nu som vanligt, pigg och busig. Rullar runt på golvet osv. Otroligt

  • LitenBlomma
    erijon skrev 2018-02-14 08:42:19 följande:

    Han blev ännu piggare under kvällen, var vaken mer oss fram till ca 21,30 i soffan. Sen fick han somna bredvid mig där. Han åt många gånger fram tills han somnade (som att han tog igen allt han förlorade genom kräkningar)

    Under hela natten sov han bredvid mig i sängen, sov bra. Ätit ganska bra (eller snuttat iallafall), det var flera gånger. Inget kräks eller bajs, sen tog vi sovmorgon till 8.30. Han är nu som vanligt, pigg och busig. Rullar runt på golvet osv. Otroligt


    Vad skönt, har tänkt på er och hoppades att ni skulle inläggning.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    LitenBlomma skrev 2018-02-14 12:32:04 följande:

    Vad skönt, har tänkt på er och hoppades att ni skulle inläggning.


    Att ni skulle slippa inläggning.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2018-02-14 12:32:04 följande:

    Vad skönt, har tänkt på er och hoppades att ni skulle inläggning.


    Tack!

    Ja alltså man blir så orolig när de är såhär små. Blev overkligt otrevligt bemött på 1177 igår när jag ringde andra gången och ställde lite frågor. Blev liksom nästan hånad när jag talade om att han inte kissade, var blek och somnade helt utmattad. Hon sa : jaaa men hur hade du själv vart då? Klart han är slut? Han är ju magsjuk, han dör inte på två timmar. Första barnet antar jag! Ha is i magen bara?

    Vet inte var hon fick två timmar ifrån? Så obegripligt dum människa. Hon lät chockad när jag sa att det inte var första barnet.

    Idag är Edvin iallafall pigg som en lärka! Kissar bra, äter som vanligt. Sovit middag med mig i sängen och är glad . Hoppas det håller i sig :)
  • Linnnn
    Musetti skrev 2018-02-13 09:14:11 följande:

    Jo så är det ju. Har inte vågat mig iväg till öppna förskolan än av just den anledningen.

    Men oj, hur känns det att börja jobba redan?! Jag funderar på att börja konsulta lite smått framöver.


    Tänker att jag går på öppen förskola för mindre barn (upp till 12 mån kanske) när J inte tycker att mitt sällskap räcker längre.

    Nu när vi är friska känns det mest kul att jobba lite. Jag ska vara hemma hela året, så det känns bra att ha lite kontakt. Jobbar just nu bara när J sover eller om jag kan ha honom med, så blir nog inte så många timmar i veckan.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här