• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Vad skönt att ha en fm i veckan för egna grejer Musetti. Jag har lyckats tagit mig till gymmet några gånger, men mer än så blir det inte om jag inte jobbar.

  • Musetti
    Linnnn skrev 2018-05-16 20:56:49 följande:

    Vad skönt att ha en fm i veckan för egna grejer Musetti. Jag har lyckats tagit mig till gymmet några gånger, men mer än så blir det inte om jag inte jobbar.


    Jaa det behövs. Ilse sover fortfarande inte alls dagtid om hon inte rullas i vagnen. Jag snittar 19 000 steg om dagen och får inte mycket annat gjort än att promenera. Sen är det ju bra för sambons och hennes kontakt oxå.
  • LitenBlomma
    Musetti skrev 2018-05-16 23:44:34 följande:

    Jaa det behövs. Ilse sover fortfarande inte alls dagtid om hon inte rullas i vagnen. Jag snittar 19 000 steg om dagen och får inte mycket annat gjort än att promenera. Sen är det ju bra för sambons och hennes kontakt oxå.


    Och Charlie sover fortfarande bara PÅ mig.... 10 min i vagnen om den står still eller soffan och 2 timmar i min famn.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Musetti
    LitenBlomma skrev 2018-05-17 07:37:47 följande:

    Och Charlie sover fortfarande bara PÅ mig.... 10 min i vagnen om den står still eller soffan och 2 timmar i min famn.


    Haha ja man är ju fortfarande ganska livegen. Tur att de är så söta :)
  • erijon

    Edvin har feber IGEN? 38 bara och jag märker det inte direkt men han var så varm om huvudet att jag ville dubbelkolla. Ja, mycket riktigt.

    Så snorig och jag spolar med koksalt flera gånger om dagen. Nässug minst en gång om dagen. Kanske bör ringa 1177 ändå.

  • Trolltrio
    Linnnn skrev 2018-05-13 21:17:00 följande:

    Hoppas det är bättre med magen nu FiaW! Det känns som en ständig följetong. Idag vet jag inte hur många bajsblöjor jag bytt. Och då verkar det ändå inte vara något problem. Jag har kokat aprikospuré som jag ger med gröten varje morgon, men funderar om det behövs plommon/päron/... i samband med varje måltid.

    Vad skönt att de klarar morgonbestyren själva Trolltrio! Min äldsta skulle nog fixa det, men hon som går i ettan vill ha mannagrynsgröt och det är över hennes nivå. Och håret skulle vara väldigt trassligt Hur gamla är dina?

    I veckan var vi på öppna förskolan för första gången. J stortrivdes och var superglad hela tiden.


    Mina är 10, 10 och 11, går i trean och femman. Kortklippta.
  • Linnnn
    Trolltrio skrev 2018-05-19 11:19:32 följande:

    Mina är 10, 10 och 11, går i trean och femman. Kortklippta.


    Haha! Mina barn var också kortklippta till dess att de själva började ha en åsikt.

    Mår Edvin bättre Erijon? Jag använder sällan termometern så jag vet inte riktigt vid vilken temperatur jag skulle reagera... Är han pigg och glad förutom förkyld, så skulle jag avvakta, finns ju inte så mycket sjukvården kan göra.
  • erijon

    Jajamen! Så skönt :) nu äter han som en hel Karl igen, gladare och feberfri. Dock inte tempar sedan sist jag skrev men det märks och känns.

    Jag känner mig skyldig att kolla och är Edvin febrig så träffar vi inte andra med småbarn och ska kompisar till de äldre komma hem är det på eget bevåg.

    Edvin har lärt sig att från sittande utan problem slänga över sig till mage och åla iväg. Eller åt sidan och tar oftast emot sig! Äntligen. Älskar att plaska i vatten också har vi upptäckt!

  • Linnnn

    Skönt att Edvin mår bra!

    I kväll somnade J med nappen i munnen för första gången någonsin. Återstår att se om det var en engångsgrej eller om han börjar förstå sig på den

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här