• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Shishii skrev 2017-11-08 20:48:46 följande:

    Hej alla fina!

    Jag har inte haft ägglossning på flera månader efter p-piller. Testade mig nu och fick detta resultat, det är väl ägglossning? Could it be?!


    hallå! 
    ja d kan no bra va..iom att testresultatet e starkare än kontrollstrecket..d ska va starkare lr lika starkt.. :) håller tummarna. 
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-08 20:02:20 följande:

    jaa ja sku ju aldri ha skrivi att ja bara hadd ont på ena sidan..nu när ja sto å torka håret..så börja d på andra sidan.. så ja knappt kan gå..ja har sambon hemma 2v nu så nu ska d var å varannan da.. :D 

    d här e ju vår första vi ska baka nu så e riktigt spännande..men ha vari så bebis sjuk sen ja va 23 (e 31 nu) så ha vari rätt jobbit när man vari så bebissjuk å alla som man aldri trodd sku få före en fick..en efter en..å ja ha vari ensam..länge..men nu..sku kunna fara å köpa bebiskläder redan..men vågar int..man vet aldri hur d går..å då påminns man bara..men vi ha no redan titta på barnvagn..har min dröm vagn men helt klart för dyr :/ men e rolgit att min sambo e så taggad nu å..å nästans läskigt jätte taggad ;) 

    men tänker no under renoveringen av huset nu.."men kan man ha d här tapeterna i ett barnrum sen.." hehe... :D 

    men som du skriver..nu först fokus på ett +..sen fokus på v12.. så att man känner sj lite säkrare..sen börjas d no handlas :)


    Så kul att ni båda är så taggade nu! Vet hur ont det kan göra vid ÄL, när jag hade spiral så var det som att allt förstärktes och att nån försökte slita ut livmodern vid ÄL) Hoppas verkligen att det tar sig för er nu och att du får börja shoppa <3

    Min gubbe är nog mest glad för att få ligga så mycket.. Hahaha.. eller egentligen så är det han som hela tiden pushat för en trea. (Han har alltid sagt att han vill ha 5 :-0) Det är jag som tvekat... men nu när vi bestämt oss så vill jag det såååå mycket!
  • Shishii
    Saima17 skrev 2017-11-08 20:54:27 följande:

    hallå! 

    ja d kan no bra va..iom att testresultatet e starkare än kontrollstrecket..d ska va starkare lr lika starkt.. :) håller tummarna. 


    Tack snälla!!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-08 21:28:02 följande:

    Så kul att ni båda är så taggade nu! Vet hur ont det kan göra vid ÄL, när jag hade spiral så var det som att allt förstärktes och att nån försökte slita ut livmodern vid ÄL) Hoppas verkligen att det tar sig för er nu och att du får börja shoppa <3

    Min gubbe är nog mest glad för att få ligga så mycket.. Hahaha.. eller egentligen så är det han som hela tiden pushat för en trea. (Han har alltid sagt att han vill ha 5 :-0) Det är jag som tvekat... men nu när vi bestämt oss så vill jag det såååå mycket!


    D konstiga va att m spiral kände ja inget..ev lite mensvärl dag ett.. Blödde minimalt ca 5 dagar.. Nu.. Ingen mensvärk, blöder ordentligt 2,5-3 dar å thats it men tydligenl äl värk ist.. Ja ligga d e min kar å nöjd över.. Å ja å hahahaha. Oj 5..ja sku villa ha 3..men e glad vara vi får en :)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-08 21:53:23 följande:

    D konstiga va att m spiral kände ja inget..ev lite mensvärl dag ett.. Blödde minimalt ca 5 dagar.. Nu.. Ingen mensvärk, blöder ordentligt 2,5-3 dar å thats it men tydligenl äl värk ist.. Ja ligga d e min kar å nöjd över.. Å ja å hahahaha. Oj 5..ja sku villa ha 3..men e glad vara vi får en :)


    Jag hade jätte mycket mens och kraftig mensvärk och kände som sagt ÄL enormt. Hade du också kopparspiral? Upplevde stor förändring när jag satt in den...

    Nej 5 blir det inte, som sagt jag hoppas på en trea så är jag världens lyckligaste <3
  • saijda

    Varning för äcklig (kanske?)

    Men har haft molvärk och brännande känsla vid äggstocken samt tryck mot underlivet. Men nu när jag gick på toa så hade jag gulaktiga ?tjocka? flytningar. Är det ett tecken på graviditet?

    Har inte haft sådana flytningar innan och BIM är om cirka 9 dagar. :0

  • ankmamma
    Let it Rain skrev 2017-11-08 18:01:16 följande:

    Jag använde en progesteronkräm som heter ProgesterAll som jag köpte på nätet förra gången jag blev gravid. Hade då en lutealfas på 12 dagar men som började med bruna spottings före mensen kom igång. I ditt fall skulle jag säga att det är absolut nödvändigt med det eftersom ägget inte hinner fästa om du vill bli gravid.


    Fick lov att läsa på lite nu och det verkar som att vissa har problem och andra inte... är på bim+3 idag och inga tecken på mens, så jag ska nog ändå göra ett test imorgon bitti och hoppas på det bästa!! :) annars får jag prova nån kräm:)
  • 5blir6
    ankmamma skrev 2017-11-08 22:31:18 följande:

    Fick lov att läsa på lite nu och det verkar som att vissa har problem och andra inte... är på bim+3 idag och inga tecken på mens, så jag ska nog ändå göra ett test imorgon bitti och hoppas på det bästa!! :) annars får jag prova nån kräm:)


    Jag är oxå på BIM +3 idag. Tempar med hjälp av NC och min temp är fortfarande förhöjd.... är lite ?nervös?. Får alltid mens på morgonen, så har den inte kommit i morgon vet jag inte om jag ska testa eller inte. Går på toa hela tiden för det känns som mensen kommer men än så länge har inget kommit. Ingen mensvärk, bara ömma bröst.

    Lycka till, håller tummarna för ett + till dig i morgon!
  • ankmamma
    5blir6 skrev 2017-11-08 22:38:04 följande:

    Jag är oxå på BIM +3 idag. Tempar med hjälp av NC och min temp är fortfarande förhöjd.... är lite ?nervös?. Får alltid mens på morgonen, så har den inte kommit i morgon vet jag inte om jag ska testa eller inte. Går på toa hela tiden för det känns som mensen kommer men än så länge har inget kommit. Ingen mensvärk, bara ömma bröst.

    Lycka till, håller tummarna för ett + till dig i morgon!


    tempar också med NC har dock inte upplevt att tempen varit förhöjd så jag ställer in mig på negativt:) ja samma här! har dock lite molande värk men känns inte riktigt som mensvärk då jag brukar få oerhört ont i ryggen samtidigt och jag har inte några spottings än heller vilket jag brukar kunna ha dagarna innan:) blir mycket spännande imorgon!

    Tack och detsamma!! :)
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-08 22:10:49 följande:

    Jag hade jätte mycket mens och kraftig mensvärk och kände som sagt ÄL enormt. Hade du också kopparspiral? Upplevde stor förändring när jag satt in den...

    Nej 5 blir det inte, som sagt jag hoppas på en trea så är jag världens lyckligaste <3


    Nä ja hadd hormonspiral pga ja hadd nyligen haft en stor blodpropp. Men däremot fick jag såna gravid tecken före mensen när ja hadd tagit ut spiralen.. Ca 3 v före. Helt sjukt. Speciellt brösten.. Sååå svullna å ömma.. Trodd helt på riktigt att ja va gravid. Hela ja svällde å kaffe smaka tobak å metall smak i munnen m.m. Duktigt skengravid..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!