• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Bemsan

    Hej!

    Hakar mig på här. Jag och mannen har bestämt oss för att skaffa en liten till (min första biologiska). Tänkte ta det lugnt och låta naturen ha sin gång, med lite koll i Life-appen bara. Första ÄL efter att jag slutat med mini-piller kände jag definitivt, precis som jag gjort vid andra tillfällen jag slutat upp med dem. Så efter första mensen försökte vi med sex varje dag fram till beräknad ÄL och några dagar till. Dock märkte jag inte av något typiskt under de dagar ÄL var beräknad. knappt en vecka senare började en molande värk, precis som mensvärk. Brösten svullnade och är nu jätte ömma. Dem är då svullna att när jag ligger ner så står dem fortfarande rakt upp. Magen känns uppblåst och gasig, mitt hjärta slår snabbare och mat smakar inte längre. Jag har en massa flytningar, mkt mer än vanligt. Men idag BM -1 så tog jag ett graviditetstest och det var negativt. Så borde väl inte kunna vara gravid då? hur lång tid har det tagit för er att plussa tidigare?

    jag som trodde jag skulle låta det ta sin tid, just nu kan jag inte tänka på något annat än ÄL-tester, fetilitetsmonitorer etc. har plötsligt blivit besatt av att få ett +

  • Saima17
    Bemsan skrev 2017-11-09 15:56:51 följande:

    Hej!

    Hakar mig på här. Jag och mannen har bestämt oss för att skaffa en liten till (min första biologiska). Tänkte ta det lugnt och låta naturen ha sin gång, med lite koll i Life-appen bara. Första ÄL efter att jag slutat med mini-piller kände jag definitivt, precis som jag gjort vid andra tillfällen jag slutat upp med dem. Så efter första mensen försökte vi med sex varje dag fram till beräknad ÄL och några dagar till. Dock märkte jag inte av något typiskt under de dagar ÄL var beräknad. knappt en vecka senare började en molande värk, precis som mensvärk. Brösten svullnade och är nu jätte ömma. Dem är då svullna att när jag ligger ner så står dem fortfarande rakt upp. Magen känns uppblåst och gasig, mitt hjärta slår snabbare och mat smakar inte längre. Jag har en massa flytningar, mkt mer än vanligt. Men idag BM -1 så tog jag ett graviditetstest och det var negativt. Så borde väl inte kunna vara gravid då? hur lång tid har det tagit för er att plussa tidigare?

    jag som trodde jag skulle låta det ta sin tid, just nu kan jag inte tänka på något annat än ÄL-tester, fetilitetsmonitorer etc. har plötsligt blivit besatt av att få ett +


    Välkommen i gänget!

    Helt totalt uppslukad av allt som heter gravid, äl, tester å sex

    Hadd lh höjning igår.. Fick hem karn från jobb idag (han jobbar borta 2v i taget) å d va bara å börja knåda deg.. Ska no ha han i säng igen ikv å imorron å jo han e me på noterna.. Ja e inge crazy Lady som d låter
  • Snufflan
    Bemsan skrev 2017-11-09 15:56:51 följande:

    Hej!

    Hakar mig på här. Jag och mannen har bestämt oss för att skaffa en liten till (min första biologiska). Tänkte ta det lugnt och låta naturen ha sin gång, med lite koll i Life-appen bara. Första ÄL efter att jag slutat med mini-piller kände jag definitivt, precis som jag gjort vid andra tillfällen jag slutat upp med dem. Så efter första mensen försökte vi med sex varje dag fram till beräknad ÄL och några dagar till. Dock märkte jag inte av något typiskt under de dagar ÄL var beräknad. knappt en vecka senare började en molande värk, precis som mensvärk. Brösten svullnade och är nu jätte ömma. Dem är då svullna att när jag ligger ner så står dem fortfarande rakt upp. Magen känns uppblåst och gasig, mitt hjärta slår snabbare och mat smakar inte längre. Jag har en massa flytningar, mkt mer än vanligt. Men idag BM -1 så tog jag ett graviditetstest och det var negativt. Så borde väl inte kunna vara gravid då? hur lång tid har det tagit för er att plussa tidigare?

    jag som trodde jag skulle låta det ta sin tid, just nu kan jag inte tänka på något annat än ÄL-tester, fetilitetsmonitorer etc. har plötsligt blivit besatt av att få ett +


    Välkommen! Är precis lika besatt. Det blir man nog när man bestämt sig! ;) 
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-09 15:36:07 följande:

    Vi får se hur det går med att pricka ÄL här. Vi hade sex i förrgår och min ÄL är imorgon. Försökte ha sex både igår och idag, men blev störda av sonen och fick avbryta mitt i. Sen så avskyr min man att ha sex på schema som det tyvärr måste bli när man har en liten hemma, så det är inte säkert att vi lyckas få till det bättre än såhär.


    Ah okej.. Hm såg nu att enligt flo appen har ja äl idag fan så Nice.. Hann knappt innanför dörren hemma så hamna vi i säng haha.. Har mina planer på en runda till ikväll i sänghalmen och sen imorron före vi far på resan å kanske när vi kommer hem... Då måst ju nån jävel hitt ägget iaf.. Har ömt i magen nu..så här 4 h senare. Alltså så där äl värk..nu ska d liggas så d sjunger om d

    Ah ja ja kan tänk mj att d e knepigt då man har en liten.. Spec om den e självgående..men håller tummarna.. Ja schemasex e int alltid kul om man int måst få till d på lite mer spännande vis just då. :-\
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-09 18:57:15 följande:

    Ah okej.. Hm såg nu att enligt flo appen har ja äl idag fan så Nice.. Hann knappt innanför dörren hemma så hamna vi i säng haha.. Har mina planer på en runda till ikväll i sänghalmen och sen imorron före vi far på resan å kanske när vi kommer hem... Då måst ju nån jävel hitt ägget iaf.. Har ömt i magen nu..så här 4 h senare. Alltså så där äl värk..nu ska d liggas så d sjunger om d

    Ah ja ja kan tänk mj att d e knepigt då man har en liten.. Spec om den e självgående..men håller tummarna.. Ja schemasex e int alltid kul om man int måst få till d på lite mer spännande vis just då. :-\


    Låter ju helt underbart ju!! :D

    jag har fortfarande inte sett röken av någon mens så jag tog ett test imorse som var negativt.. hade inga större förhoppningar så jag fortsätter gå och vänta mensen.. :)

    Denna cykel har varit så sjukt konstig! är så osäker på om jag ens haft äl! Men men blev det inget denna gång får vi prova till nästa äl!! ;)
  • Let it Rain
    Saima17 skrev 2017-11-09 18:57:15 följande:
    Ah okej.. Hm såg nu att enligt flo appen har ja äl idag fan så Nice.. Hann knappt innanför dörren hemma så hamna vi i säng haha.. Har mina planer på en runda till ikväll i sänghalmen och sen imorron före vi far på resan å kanske när vi kommer hem... Då måst ju nån jävel hitt ägget iaf.. Har ömt i magen nu..så här 4 h senare. Alltså så där äl värk..nu ska d liggas så d sjunger om d

    Ah ja ja kan tänk mj att d e knepigt då man har en liten.. Spec om den e självgående..men håller tummarna.. Ja schemasex e int alltid kul om man int måst få till d på lite mer spännande vis just då. :-\
    Sonen är nyss fyllda ett, men han går inte än och är väldigt krävande på så vis att man i princip inte har en ledig stund. När han var mindre så sov han åtminstone lite middag och så, men det är ett minne blott nu. Nu måste man hålla stenkoll 24/7 så att han inte ramlar och slår sig eller har en massa hyss för sig. :D

    Nu har han iaf lyckats somna så jag ska se om jag kan lyfta över honom till spjälsängen och ragga upp mannen. :p
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-09 20:11:39 följande:

    Låter ju helt underbart ju!! :D

    jag har fortfarande inte sett röken av någon mens så jag tog ett test imorse som var negativt.. hade inga större förhoppningar så jag fortsätter gå och vänta mensen.. :)

    Denna cykel har varit så sjukt konstig! är så osäker på om jag ens haft äl! Men men blev det inget denna gång får vi prova till nästa äl!! ;)


    Hoppas verkligen för oss båda.. Nu när man riktigt prickat äl tydligen.. :) ja trodde min äl va long fine.. Men den va bara jätte sen :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-09 21:05:22 följande:

    Hoppas verkligen för oss båda.. Nu när man riktigt prickat äl tydligen.. :) ja trodde min äl va long fine.. Men den va bara jätte sen :)


    Jag kan aldrig tänka mig att jag kommer ha äl nu då jag är på cykeldag 33.. (brukar ha en cykel på ca 30-35 dagar) känns bara så drygt att vi gör vårt första försök och att jag inte lyckats hitta äl varken genom LH test eller temp denna månad :O har ju liksom aldrig haft problem att hitta den förut men har ju lite oregelbunden cykel..
  • 1213

    En fråga!

    Enligt appen ska jag ha äl den 12/11, alltså om två dagar. Idag har jag stark smärta på em punkt långt ner på höger sida magen. Har haft liknande förut runt ägglossning och antar att det är pga det. Men frågan är då om smärtan visar att jag har ägglossning idag istället? Eller har man smärta innan ägget släpper? Eller har det redan släppt?

  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-09 21:52:13 följande:

    Jag kan aldrig tänka mig att jag kommer ha äl nu då jag är på cykeldag 33.. (brukar ha en cykel på ca 30-35 dagar) känns bara så drygt att vi gör vårt första försök och att jag inte lyckats hitta äl varken genom LH test eller temp denna månad :O har ju liksom aldrig haft problem att hitta den förut men har ju lite oregelbunden cykel..


    Ah ja d förstår ja. Ja ha ju aldrig nånsin brytt mj om äl förr.. Då ja alltid ettdera hade ppiller, ring lr spiral.. Har en cykel på 24-28 dagar.. Aldrig 28 förrän nu.. Men man lär sj nå nytt hela tiden.. Fick till d 2 ggr på äl igår.. Så nu hoppas vi!!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!