• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Isathe
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 09:42:00 följande:

    Är det någon av er här som använder ÄL testet CB digital?


    Jag gör
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-11 09:40:16 följande:

    Alltså e no lite öm i bebisverkstan nu.. Om d e för att d ha vari mkt aktivitet eller va d e d vet ja int men känns ungefär som svag äl värk..späbnande å se. Nu ska d rivas å renoveras hemma så att ja får annat å tänka på bara för att vi börjar riva så blir d väl ett + nu då.. När d eg e "olägligt" att skaff liten.. Men e d nånsin rätt tid?


    Neg idag också... tusan! Får helt enkelt satsa på december tror jag... men tycker också att det är märkligt att inte mensen kommit än!

    Vi håller också på att renovera! Ska spackla och spika innertak idag så då har man något annat att tänka på som du säger! ;)

    Jag tror inte det! Först tänkte jag att vi skulle hinna bygga ut och en massa saker men vi har tillräckligt med utrymme för åtminstone två små som det är nu och håller på med de sista rummen på det befintliga ;) arbetet tar ju liksom aldrig slut på en gård!
  • molltroll0609
    Isathe skrev 2017-11-11 09:52:20 följande:

    Jag gör


    Använder du det som mäter 2 hormoner och har en blinkande glad gubbe och sen en fast? Har en fråga....
  • Isathe
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 10:22:38 följande:

    Använder du det som mäter 2 hormoner och har en blinkande glad gubbe och sen en fast? Har en fråga....


    Ja, jag har använt båda
  • molltroll0609
    Isathe skrev 2017-11-11 10:30:11 följande:

    Ja, jag har använt båda


    Åh vad bra, då undrar jag: hur många dagar med blinkande smiley fick du innan du fick en fast smiley? Jag började testa i onsdags (den dag jag skulle börja enl instrukt.), fick tom symbol, fick blinkande smiley i torsdags, igår och idag. Undrar lite hur många dagar det "brukar" vara även om jag förstår att det är individuellt.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-11 09:53:06 följande:

    Neg idag också... tusan! Får helt enkelt satsa på december tror jag... men tycker också att det är märkligt att inte mensen kommit än!

    Vi håller också på att renovera! Ska spackla och spika innertak idag så då har man något annat att tänka på som du säger! ;)

    Jag tror inte det! Först tänkte jag att vi skulle hinna bygga ut och en massa saker men vi har tillräckligt med utrymme för åtminstone två små som det är nu och håller på med de sista rummen på det befintliga ;) arbetet tar ju liksom aldrig slut på en gård!


    Men va konstigt.. När hade du BIM? Ja ja har en magkänsla till å från att d blir december för oss å men han e borta på äl ser d ut som å hela den veckan före.. Men så e livet m en sjöman..

    Vi ska riva ut en gammal öppen spis å mura upp en ny å tapetsera å lägg nytt golv å så typ alla rum :-P

    Vi ha ju just haft 1års dag å köpte hus i maj så vi ha vari sambo i bara 6 månader så jo d finns å greja å dona m :) men e kul å bra att man får ha nå roligt å fixa m å när man väntar :) hoppeligen me magan i vädre snart :)
  • Let it Rain

    Den här cykeln fick vi till det 3 dagar innan ÄL samt kvällen innan ÄL. Hoppas att det är tillräckligt. Lyckades aldrig få till det på själva ägglossningsdagen. Å andra sidan sägs det ju att det är optimalt att ha sex några dagar innan ÄL om man vill baka en tjej vilket vi gärna vill denna gång.

  • molltroll0609
    Let it Rain skrev 2017-11-11 12:06:15 följande:

    Den här cykeln fick vi till det 3 dagar innan ÄL samt kvällen innan ÄL. Hoppas att det är tillräckligt. Lyckades aldrig få till det på själva ägglossningsdagen. Å andra sidan sägs det ju att det är optimalt att ha sex några dagar innan ÄL om man vill baka en tjej vilket vi gärna vill denna gång.


    Låter ju som att ni fick till det jättebra!
  • Isathe
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 10:53:05 följande:

    Åh vad bra, då undrar jag: hur många dagar med blinkande smiley fick du innan du fick en fast smiley? Jag började testa i onsdags (den dag jag skulle börja enl instrukt.), fick tom symbol, fick blinkande smiley i torsdags, igår och idag. Undrar lite hur många dagar det "brukar" vara även om jag förstår att det är individuellt.


    Allt mellan 1-4 dagar tror jag. Så förhoppningsvis får du positivt imorgon. Kollar du själv på sträcken närmst tar ut den från testapparaten? Jag brukar kolla om sträcken blir starkare
  • Snufflan

    Äntligen!! 18 dagar sen första mensdagen och idag blinkade äl-testet glad gubbe (CB test). Jag trodde inte det skulle hända. Nu ska det liggas varje dag tills det slutar blinka! Hur ska jag logga i min app? Äl-pågång? Visst ska gubben va stabil när den är säker?

    Ska jag testa flera gånger idag också? :) glad!!!!!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!