• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-11 12:06:15 följande:

    Den här cykeln fick vi till det 3 dagar innan ÄL samt kvällen innan ÄL. Hoppas att det är tillräckligt. Lyckades aldrig få till det på själva ägglossningsdagen. Å andra sidan sägs det ju att det är optimalt att ha sex några dagar innan ÄL om man vill baka en tjej vilket vi gärna vill denna gång.


    Vi fick till d 2 ggr på äl å en da efter.. Vi bryr oss int va vi får bara vi får vårt efterlängtade grader friska lilla + i famnen :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-11 14:38:09 följande:

    Enligt NC i måndags, men eftersom jag inte hittat min äl denna månad och har lite oregelbunden cykel har det kunna vara allt ifrån måndags till idag! Men inga tecken än. Och om det skulle vara något skulle det ju ha visat sig på testet imorse tycker jag.

    åh va spännande :D vi har fyra år tillsammans och köpte hus för tre år sedan och har nästan renoverat hela, är på de sista rummen nu! ja men eller hur! :)


    Min magkänsla säger att d e bebis på g hos er iaf.. Hoppas ja har rätt :)

    Ja vill lita på min magkänsla för oss å men vågar int..
  • molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-11 15:28:11 följande:

    Aha okej! Spännande. Hoppas testet stämmer.


    Japp, glöm inte att mysa lite när gubben är stabil, för det är då det är ÄL på g.
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-11 15:48:25 följande:

    Min magkänsla säger att d e bebis på g hos er iaf.. Hoppas ja har rätt :)

    Ja vill lita på min magkänsla för oss å men vågar int..


    Vågar inte hoppas för mycket men ingen skulle bli gladare än jag om det var så! (okej, sambon också) ;)

    jag har en bra magkänsla för er! nu måste vi hålla varann uppdaterade jag är så sjukt nyfiken! ;)
  • Let it Rain
    Saima17 skrev 2017-11-11 15:32:44 följande:
    Vi fick till d 2 ggr på äl å en da efter.. Vi bryr oss int va vi får bara vi får vårt efterlängtade grader friska lilla + i famnen :)
    Vi blir naturligtvis glada oavsett om det blir en pojke eller flicka, men jag tänker ändå att det vore kul att maximera chansen att få en liten flicka denna gång eftersom vi redan har en pojke. Så får det gå som det går. :)
  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 17:00:36 följande:
    Japp, glöm inte att mysa lite när gubben är stabil, för det är då det är ÄL på g.

    När gubben blinkar är det väll också en viss chans att bli gravid? :)
    Vi myste lite idag, jag och sambon. spermier lever ju några dagar har jag hört.

  • Let it Rain
    Snufflan skrev 2017-11-11 19:45:42 följande:

    När gubben blinkar är det väll också en viss chans att bli gravid? :)
    Vi myste lite idag, jag och sambon. spermier lever ju några dagar har jag hört.


    Absolut. Vi fick inte till det alls på själva ägglossningsdagen, men väl dagen innan.
  • molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-11 19:45:42 följande:

    När gubben blinkar är det väll också en viss chans att bli gravid? :)

    Vi myste lite idag, jag och sambon. spermier lever ju några dagar har jag hört.


    Ja absolut!!!! Den blinkade är ju "hög fertilitet" och den stabila är "maximal fertilitet"!
  • Lollo13

    Hej lite dum fråga kanske men skulle någon kunna förklara det här med BIM och BIM-1 osv förstår inte vad som menas

    Lycka till alla! <3

  • Let it Rain
    Lollo13 skrev 2017-11-12 00:05:31 följande:

    Hej lite dum fråga kanske men skulle någon kunna förklara det här med BIM och BIM-1 osv förstår inte vad som menas

    Lycka till alla! <3


    BIM - beräknad icke-mens, alltså den dagen man väntar sin mens ifall man inte är gravid.

    BIM-1 - beräknad icke-mens minus 1, alltså en dag före den väntade mensen. Alltså att man kan göra ett gravtest dagen före den väntade mensen.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!