• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • mlmeliasson


    Är det nån mer än jag som ser ett ljustljust streck här? Egentligen är det föör tidigt att testa men man kan ju inte hålla sig haha
  • MammaMia1012
    Anonym (Kanske...) skrev 2017-11-12 13:35:14 följande:

    Ja jättekul! Jag tror jag kommer ha hur många gravsymptom som helst oavsett hur det går denna månad. Kan liksom inte låta bli att omedvetet känna efter i magen hela tiden och har haft spänningar runt livmodern och lätt illamående hela veckan (dvs troligtvis även innan själva äl)

    Gissar att vi hade så mycket sex under en kort period att jag fått träningsvärk där nere och att den luras eller något. ^_^?

    Läskigt hur mycket man känner när man VILL vara gravid. Sen att jag hade äl sekret mån-fre och inte vet när själva äl inträffade är ju lite lurigt och kommer nog bidra till extra otålighet inför bim också :o


    Känner så väl igen mig! Första försöket här med en lite trea/sladdis Precis så har jag haft det som träningsvärk eller liknande? Men annars känner jag liksom inget annorlunda från innan vi försökte.. vi håller tummarna!
  • molltroll0609
    Tuttifrutti17 skrev 2017-11-12 16:04:09 följande:

    Hej hopp :)

    BIM+6 idag. Inga tecken alls på mens. Ser ni något på detta testet? Vill så gärna ha en liten knodd :)


    Jag hade köpt ett digitalt test så slipper du gissa
  • Saima17

    Åh ja vill så att dagarna ska gå nu så att d e 23e så man får veta.. Men ändå inte för sambon sticker på jobb 21a :( ja som hade sett framemot att få testa när vi båda e hemma.. :/ faan.. Sen har vi typ nästa chans KANSKE m tur om vi kan få till d 23.12 annars e d tidigast januari :( hatar hans jobb just nu. :(

  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-11 17:31:08 följande:

    Vågar inte hoppas för mycket men ingen skulle bli gladare än jag om det var så! (okej, sambon också) ;)

    jag har en bra magkänsla för er! nu måste vi hålla varann uppdaterade jag är så sjukt nyfiken! ;)


    Alltså va fan händer.. Ja håller på å blir knäpp. Hade pms när ja hadd piller å ring å spiral...va utan pms förra mensen.. Men igår.. Svängde humöret på 3 sekunder t arg som ett fucking bi.. Å 5 sek senare va ja glad igen... :-|
  • Snufflan

    Hej tjejer

    Nu har CB-testet blinkat hög fertilitet sen i lördags. Idag såg jag manuellt att strecket inne i Stickan börjar synas lite mer. Men börjar oroa mig lite att det inte funkar. Alltså, jag har inte någon PCO diagnos. Men under ett ultraljud för flera år sen så sa läkaren att jag hade PCO-liknande äggstockar. Han kunde också se flera små äggblåsor. Har hört att om man har PCO kan ägglossningtest visa falskt, tänk om det är falskt!!! :( Känner mig lite deppig! Vill att gubben ska sluta blinka nu.

  • Let it Rain
    Snufflan skrev 2017-11-13 09:38:54 följande:

    Hej tjejer

    Nu har CB-testet blinkat hög fertilitet sen i lördags. Idag såg jag manuellt att strecket inne i Stickan börjar synas lite mer. Men börjar oroa mig lite att det inte funkar. Alltså, jag har inte någon PCO diagnos. Men under ett ultraljud för flera år sen så sa läkaren att jag hade PCO-liknande äggstockar. Han kunde också se flera små äggblåsor. Har hört att om man har PCO kan ägglossningtest visa falskt, tänk om det är falskt!!! :( Känner mig lite deppig! Vill att gubben ska sluta blinka nu.


    Exakt hur mga dagar har den blinkat? Denna cykel hade jag hög fertilitet i 6 dagar innan jag fick LH-ökning.
  • Let it Rain
    Snufflan skrev 2017-11-13 09:38:54 följande:

    Hej tjejer

    Nu har CB-testet blinkat hög fertilitet sen i lördags. Idag såg jag manuellt att strecket inne i Stickan börjar synas lite mer. Men börjar oroa mig lite att det inte funkar. Alltså, jag har inte någon PCO diagnos. Men under ett ultraljud för flera år sen så sa läkaren att jag hade PCO-liknande äggstockar. Han kunde också se flera små äggblåsor. Har hört att om man har PCO kan ägglossningtest visa falskt, tänk om det är falskt!!! :( Känner mig lite deppig! Vill att gubben ska sluta blinka nu.


    Äsch, ny såg jag att du skrev sedan i lördags. Tredje dagen nu alltså? Det låter inte så länge enligt mig, men så vet jag iofs inte hur de där testerna funkar. Jag använder monitorn.
  • Snufflan
    Let it Rain skrev 2017-11-13 10:04:52 följande:

    Äsch, ny såg jag att du skrev sedan i lördags. Tredje dagen nu alltså? Det låter inte så länge enligt mig, men så vet jag iofs inte hur de där testerna funkar. Jag använder monitorn.


    Okej! Är monitorn bättre? Då håller jag ut några dagar då. Testar på morgon och kväll.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!