• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-13 06:39:38 följande:

    Alltså va fan händer.. Ja håller på å blir knäpp. Hade pms när ja hadd piller å ring å spiral...va utan pms förra mensen.. Men igår.. Svängde humöret på 3 sekunder t arg som ett fucking bi.. Å 5 sek senare va ja glad igen... :-|


    Haha! Sådär va jag också igår!! och i lördags eftermiddag tog jag typ slut å kände mig febrig å helt svag. Har haft sjukt mycket sura uppstötningar också och det brukar jag aldrig ha :S

    Fortfarande ingen mens heller så jag gjorde ett nytt test imorse som också var negativt... är typ på BIM+7 nu! blir tokig!! Varför kommer inte mensen?? om jag skulle varit gravid borde det väl ha visat sig på testerna nu??
  • ankmamma

    [quote=78187198][quote-nick]Lollo13 skrev 2017-11-13 12:05:02 följande:[/quote-nick][/quote]

    Åh grattis!! :D

  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-13 19:49:44 följande:

    Haha! Sådär va jag också igår!! och i lördags eftermiddag tog jag typ slut å kände mig febrig å helt svag. Har haft sjukt mycket sura uppstötningar också och det brukar jag aldrig ha :S

    Fortfarande ingen mens heller så jag gjorde ett nytt test imorse som också var negativt... är typ på BIM+7 nu! blir tokig!! Varför kommer inte mensen?? om jag skulle varit gravid borde det väl ha visat sig på testerna nu??


    Ja hade sur uppstötning idag när ja kom från jobb. Ha aldrig haft å ha aldrig förstått va folk pratar om.. Hade en snabb kväljning imorse när ja åt rostmackan å ha mått illa/ tryckande proppmättnads känsla nu sen efter maten..Ja ont i nacken å allmänt sjuk känd ja mj å..jisses..nå ja måst vänt å se bara.

    Ah men mysko hoppas så att d visar sj snart ett +.
  • Bemsan

    idag kom mensen, visste ju att den skulle komma eftersom grav.testet var negativt på BIM-1.. men för varje dag den var sen väcktes hoppet lite. Idag damp det ner ett paket med 40 ÄL test, så nästa ÄL ska inte missas. Enda fördelen är väl att jag kan få dela en flaska champagne med mannen nästa vecka på min 30-års dag! inget ont som inte har nåt gott med sig :)

  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-13 20:22:44 följande:

    Ja hade sur uppstötning idag när ja kom från jobb. Ha aldrig haft å ha aldrig förstått va folk pratar om.. Hade en snabb kväljning imorse när ja åt rostmackan å ha mått illa/ tryckande proppmättnads känsla nu sen efter maten..Ja ont i nacken å allmänt sjuk känd ja mj å..jisses..nå ja måst vänt å se bara.

    Ah men mysko hoppas så att d visar sj snart ett +.


    Va märkligt! ja gud man blir ju helt tokig när man börjar känna symptom, känns bara som jag inbillar mig ;)

    Jag hoppas också... det kan ju dröja innan det visar sig men jag börjar tappa hoppet och ladda om för nästa :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-13 22:44:38 följande:

    Va märkligt! ja gud man blir ju helt tokig när man börjar känna symptom, känns bara som jag inbillar mig ;)

    Jag hoppas också... det kan ju dröja innan det visar sig men jag börjar tappa hoppet och ladda om för nästa :)


    Ja men samma här. Blir lite rädd när ja d va så här fast m jätte ömma svälla bröst å utan uppstötningar ja hadd förra månaden :/ å då va d ju inget. Men igår kände ja samma irritation som tidigare.. Häll på å bli en rabiat häxa.. Men höll mj..

    Åh hoppas så att vi båda +ar.. Du måst ju gör d.. Du ja ju gått "över" så länge..
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-14 06:16:04 följande:

    Ja men samma här. Blir lite rädd när ja d va så här fast m jätte ömma svälla bröst å utan uppstötningar ja hadd förra månaden :/ å då va d ju inget. Men igår kände ja samma irritation som tidigare.. Häll på å bli en rabiat häxa.. Men höll mj..

    Åh hoppas så att vi båda +ar.. Du måst ju gör d.. Du ja ju gått "över" så länge..


    Va sjukt! Hoppas verkligen att det är något för er den här gången! speciellt om din karl ska vara borta på jobb under nästa äl!

    Nej jag tror inte jag kommer göra det. ovissheten är bara så dryg :O man vill bara veta om det är pos eller om mensen kunde komma så man vet vad man ska ställa in sig på!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-14 06:47:12 följande:

    Va sjukt! Hoppas verkligen att det är något för er den här gången! speciellt om din karl ska vara borta på jobb under nästa äl!

    Nej jag tror inte jag kommer göra det. ovissheten är bara så dryg :O man vill bara veta om det är pos eller om mensen kunde komma så man vet vad man ska ställa in sig på!


    Ja ha kommer va borta varje äl fram t februari tror ja d va.. Om vi int lyckas få till d passligt nog v jul om d e äl tider då..

    Ja ha ja hatar å vänta.. Ha inge tålamod.. Men idag e d 10 dagar tills BIM.. Så hoppas få testa om 11 dar.. Min mens brukar va som en klocka :/
  • molltroll0609

    Så irriterad jag blir.....testar med cb digital ÄL test. Gubben har blinkat i 6 dagar nu (ska bli fast). Känner att det närmar sig ÄL men inte gett utslag. Testar på första morgonurin enl instruktioner. Nu läser jag på ett annat ÄL test jag tänkte köpa sen att "mät först mellan kl 10-20 då LH stiger under dagen". Jäkla cb test. Får väl köpa fler och testa senare istället idag och imorgon.

  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-14 08:04:34 följande:

    Så irriterad jag blir.....testar med cb digital ÄL test. Gubben har blinkat i 6 dagar nu (ska bli fast). Känner att det närmar sig ÄL men inte gett utslag. Testar på första morgonurin enl instruktioner. Nu läser jag på ett annat ÄL test jag tänkte köpa sen att "mät först mellan kl 10-20 då LH stiger under dagen". Jäkla cb test. Får väl köpa fler och testa senare istället idag och imorgon.


    Har haft samma som du. En blinkande gubbe sen i lördags. Testade i morse innan jag åkte till jobbet. Blir tokig. Tänker ligga men karln i alla fall varannan dag denna vecka så man inte missar. Låg lörd-sön. Igår så blev det inget. Men ikväll måste vi få till det ;) Så man inte missar. Jag har inget tålamod når det gäller det här. Vill att saker ska hända på en gång. 
Svar på tråden Följas åt till ett plus!