• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-14 07:32:21 följande:

    Ja ha kommer va borta varje äl fram t februari tror ja d va.. Om vi int lyckas få till d passligt nog v jul om d e äl tider då..

    Ja ha ja hatar å vänta.. Ha inge tålamod.. Men idag e d 10 dagar tills BIM.. Så hoppas få testa om 11 dar.. Min mens brukar va som en klocka :/


    då får vi verkligen hoppas!

    va spännande!! 10 dagar går fort!! :)
  • molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-14 08:51:45 följande:

    Har haft samma som du. En blinkande gubbe sen i lördags. Testade i morse innan jag åkte till jobbet. Blir tokig. Tänker ligga men karln i alla fall varannan dag denna vecka så man inte missar. Låg lörd-sön. Igår så blev det inget. Men ikväll måste vi få till det ;) Så man inte missar. Jag har inget tålamod når det gäller det här. Vill att saker ska hända på en gång. 


    Exakt!!! Blir sååå besviken varje morgon. Och det blir inte att "ligga för att man känner för det" längre, ibland känner jag bara att ikväll måste vi ligga för att öka chanserna och så blir det så där tvingat på nåt sätt. Och varje dag tänker jag att imorgon blir det nog ÄL så bäst att få till det ikväll. Så har jag tänkt sedan i torsdags när gubben började blinka, och jag börjar bli trött på att ligga varje dag bara för att. Sket i det igår.

    Allt kanske låter knäppt men så känns det.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-14 09:33:50 följande:

    då får vi verkligen hoppas!

    va spännande!! 10 dagar går fort!! :)


    Ja å extremt kissnödig ha ja blivi. Ja ha alltid vari sån som kan hålla mj en hel da.. Typ att "ja känner före ja ska sova å nä ja orkar int stig upp ja går imorron" till att knappt kunna hålla mj 4h..visst ha börja dricka mer vatten.. Men int så mkt i gången...
  • Wicked977

    Är på Bim +3 idag.. Alla tester visar negativt. Vill bara få min mens så jag vet när jag har ÄL ELLER bara bli positiv. Orkar inte vänta längre, man längtar ju så förbannaf mycket efter ett plus..

  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-14 09:33:50 följande:

    då får vi verkligen hoppas!

    va spännande!! 10 dagar går fort!! :)


    Hjälp! D skar till i min vänstra sida just.. I höjd me äggstocken. Riktigt ilade.. Lite molande kvar nu..riktigt så där att ja sa aj högt när d hände. Varade typ 2 sek.. Sen borta..
  • Lillefiddelin

    Stöd/pepp?? Är på dag 18 i menscykeln, har testat med äl tester sen dag 5 (brukar ligga på totalt 31 dar i cykeln)

    Hade LH höjning i lördags på stickan men inte fullt utslag, är starkaste äl testet jag fått men ej lika starkt som kontrollstreck. Provar även med CB digitalt och ingen smiley än..

    Kan man ha äl utan utslag? Testen blev svagare efter helgen igen... :(

  • Wicked977
    Lillefiddelin skrev 2017-11-14 14:42:40 följande:

    Stöd/pepp?? Är på dag 18 i menscykeln, har testat med äl tester sen dag 5 (brukar ligga på totalt 31 dar i cykeln)

    Hade LH höjning i lördags på stickan men inte fullt utslag, är starkaste äl testet jag fått men ej lika starkt som kontrollstreck. Provar även med CB digitalt och ingen smiley än..

    Kan man ha äl utan utslag? Testen blev svagare efter helgen igen... :(


    Det undrar jag också om det är möjligt ?
  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-14 09:37:56 följande:

    Exakt!!! Blir sååå besviken varje morgon. Och det blir inte att "ligga för att man känner för det" längre, ibland känner jag bara att ikväll måste vi ligga för att öka chanserna och så blir det så där tvingat på nåt sätt. Och varje dag tänker jag att imorgon blir det nog ÄL så bäst att få till det ikväll. Så har jag tänkt sedan i torsdags när gubben började blinka, och jag börjar bli trött på att ligga varje dag bara för att. Sket i det igår.

    Allt kanske låter knäppt men så känns det.


    Inte alla knäppt. Man orkar ju inte ligga hela tiden. SKa testa ikväll om gubben blinkar fortfarande. Får se. Hoppas den är fast. Jag har haft stickningar i sidan av magen så jag hoppas något är på gång!
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-11-14 17:57:35 följande:

    Inte alla knäppt. Man orkar ju inte ligga hela tiden. SKa testa ikväll om gubben blinkar fortfarande. Får se. Hoppas den är fast. Jag har haft stickningar i sidan av magen så jag hoppas något är på gång!


    Ja ha haft stickningar i vänster sida - äggstocks höjd och ner mot mitten sen kl 15 idag.. Int hela tiden men till å från.. D ilar.. Hade äl i torsdags.. Fick till d 2 ggr då å 1 gång dan efter.. Hoppas så d e nå på g. E lite skraj faktiskt..
  • 1213

    BIM-11 idag. Denna gången känner jag inte alls samma galna tankar. Har inga symptom (förra månaden fick jag tidigt alla symptom man kan ha men var väl säkert bara skengravid) Jag känner mig ganska lugn och har verkligen inte mycket hopp denna månaden. Tror jag skyddar mig själv genom att intala mig att jag inte kommer vara gravid. Men hoppas självklart massor... har tre tester hemma sen förra gången. Vet inte när jag ska våga ta mitt första..

Svar på tråden Följas åt till ett plus!