• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Rydén91

    Visa endast

    Nyregistrerad användare

    (2017-11-11)

    Idag 10:29 Uppdatera inlägget Citera Anmäl

    Hej alla jag tog bort min p stav i fredags som var så de har gått 5 dagar nu utan preventivmedel det jag undrar nu är att igår hade jag och min man sex och jag hade min mens 24 okt och den slutade undefär 1 november men nu ev har jag börjat blöda igen kan det vara så att mensen redan har hoppat igång och hormorna redan börjar ställa om sig? Jag kan tyvärr inte så mycket om min menstration och enligt appen ska ja ha om 6 dagar typ

    (10/11-2017 tog jag ut min p stav)

    Någon som kan hjälpa mig?

    För ja vill bli gravid de vi båda längtar efter

  • Lollo13
    Rydén91 skrev 2017-11-15 10:42:12 följande:

    Visa endast

    Nyregistrerad användare

    (2017-11-11)

    Idag 10:29 Uppdatera inlägget Citera Anmäl

    Hej alla jag tog bort min p stav i fredags som var så de har gått 5 dagar nu utan preventivmedel det jag undrar nu är att igår hade jag och min man sex och jag hade min mens 24 okt och den slutade undefär 1 november men nu ev har jag börjat blöda igen kan det vara så att mensen redan har hoppat igång och hormorna redan börjar ställa om sig? Jag kan tyvärr inte så mycket om min menstration och enligt appen ska ja ha om 6 dagar typ

    (10/11-2017 tog jag ut min p stav)

    Någon som kan hjälpa mig?

    För ja vill bli gravid de vi båda längtar efter


    Min mens var väldigt oregelbunden i några månader efter att jag tog ut min p-stav. Antagligen så är det kroppen som ställer om sig och hormoner som spökar. Kram
  • saijda

    BIM-2 idag. Inte samma symtom som förra gången innan mens. Har en annorlunda känsla i kroppen, det bränns och sticks vid äggstockarna, livmodern typ hela magen. Strålar till då då i benen och höften. Mår illa och extrem trötthet. Magen spelar mig också ett spratt samt sura uppstötningar ibland :0

    Jag hoppas innerligt att det blir ett pluss denna månad.

    Hoppas självklart att alla får ett pluss snart! <3

  • Rydén91

    Hej Lollo13

    Aha okay ja kan ju inget annat än när jag gick på preventivmedel så det är så himla bra att få hjälp och ja vill ju ha en liten nästa år om man säger så eftersom både jag och min man har pratat väldigt länge om detta och bestämde oss förra året för att testa bli gravida

  • Lillefiddelin
    Wicked977 skrev 2017-11-15 08:42:20 följande:

    Har du laddat ner appen Flo? Den räknar ut när du har ÄL och verkar fungera jätte bra. Jag brukar känna när jag har ÄL och det stämde överens med vad den hade räknat ut. Alltid värt att testa :)


    Använder flo sen några månader tillbaka! Har nog aldrig känt min äl innan men har barn så nog måste jag ha ägglossning :)
  • Wicked977
    ankmamma skrev 2017-11-14 20:58:42 följande:

    Sådär är det för mig med!! Jag är typ på Bim+7 nu och ingen mens i sikte å negativa test :( blir galen.. Vill bara veta!


    Exakt! Tog ett ÄL test igår och det var också negativt.. tog dock ut min spiral den 1/11 men sen hade jag jätte ömma bröst, trötthet, hunger och kissnödig hela tiden. Tyckte symtomen stämde in på det jag har läst men sån tur har man väl inte.. längtar ihjäl mig här aldrig velat ha mens men nu vill man ju bara att den ska komma så man kan pricka in ÄL
  • Wicked977
    Lillefiddelin skrev 2017-11-15 12:16:50 följande:

    Använder flo sen några månader tillbaka! Har nog aldrig känt min äl innan men har barn så nog måste jag ha ägglossning :)


    Då kommer det nog snart, man får bara ligga i och hoppas ????
  • Let it Rain

    Idag springer jag och kissar som en tok. Ingen idé att leta graviditetssymptom dock, för jag blir alltid sjukt kissnödig när progesteronet ökar i kroppen efter ÄL. :p

  • Saima17
    Wicked977 skrev 2017-11-15 12:30:47 följande:

    Exakt! Tog ett ÄL test igår och det var också negativt.. tog dock ut min spiral den 1/11 men sen hade jag jätte ömma bröst, trötthet, hunger och kissnödig hela tiden. Tyckte symtomen stämde in på det jag har läst men sån tur har man väl inte.. längtar ihjäl mig här aldrig velat ha mens men nu vill man ju bara att den ska komma så man kan pricka in ÄL


    Så här hade ja första månaden 2 v innan mens när ja to ut min spiral åxå.. D visa sj att vi hade missa äl helt tokigt.. Den va mkt senare än ja trott.. Men nu har vi pricka äl m säkerhet å väntar på att invänta mensen den 23e eller testa den 24e.. Ha haft stickningar igår em till den kväll på vänster sida äggstock och jätte kissnödig typ var 4e timme..samt en enda mer tjock flytning idag.. Inget annat.. Tycker börjar ja förut få flytningar så kom d lite titt som tätt.. Men int nu.. Håller så tummarna för ett +
  • molltroll0609

    Hjälp mig.....tror ni ÄL kan vara på intågande?

    Fick äntligen mina babyplan stickor i posten idag. Är på dag 14 i cykeln och haft känningar några dagar.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!