• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Anonym (Gabbi) skrev 2017-11-15 09:47:34 följande:

    Nu kanske jag har missat något av dina inlägg. Men om du inte haft en temphöjning har du ju inte haft ÄL och kan därmed inte ha blivit gravid. Sen brukar mensen bli försenad de cykler man inte har ÄL. Är nog bara att fortsätta tempa och hoppas på antingen en sen ÄL (inget konstigt med det) eller att mensen kommer så att du kan starta på en ny kula. 

    Så länge tempen är låg är det lika bra att spara på graviditetstesten. Önskar dig lycka till! :)


    Misstänker själv att det är så. Hade en liten temphöjning, men inte så mycket som det brukar vara så det kan lika gärna vara av nån annan anledning. Är på cd 39 idag och har fått lite spottings så jag gissar att mensen är på ingång!

    Bara att ladda om inför nästa cykel!! :)

    Så typiskt bara att man inte skulle ha nån äl nu när vi gör vårt första försök ;) Tack så mycket!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-15 19:44:10 följande:

    Jaaaa.. Ja sku villa ta ett CB early test men sambon tycker ta ett när du ska så att d visar rätt..iom att ja typ va sken gravid förra mån me alla tecken. Förstår han.. Man ja.. Ja e ju så nyfiken men ändå rädd å bli besviken å vill int att han ska se mj så sjukt deppad.. Han åker på jobb 2 dar före mens..


    Jag förstår!! väntan är så hemsk!! Men blir det så blir det annars laddar vi om!! :)

    Jag har börjat få spottings idag så nu verkar mensen vara på ingång.. hade nog ingen äl denna månad... jag hoppas på det bästa inför nästa!! :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-15 20:00:19 följande:

    Jag förstår!! väntan är så hemsk!! Men blir det så blir det annars laddar vi om!! :)

    Jag har börjat få spottings idag så nu verkar mensen vara på ingång.. hade nog ingen äl denna månad... jag hoppas på det bästa inför nästa!! :)


    Ja den e hemsk den här väntan. E d + så vill ja att han ska va hemma å få se d sj.. Men e d neg så e d ok att han e på jobb. Då får ja fulgrina å svulla skitmat å sen komma igen på nytt. Ha haft så konstiga tecken nu.. Lite illamående nu å.. Men.. Sku ja va gravid sku ja va i 2+6...så vill ju int känna för mj ny redan att d e skengravid igen.. Men bara int brösten blir ömma redan e ja nöjd.. Men nå om en vecka får ja testa om ja int fått mens..
  • geellaa

    Hej hoppar in här!
    Planerar första barnet och hade äl 9/11 och har Bim 24/11. Har känt bränningar och stickningar i tjejmagen ett tag nu, även ömma bröst samt illamående. Är det för tidigt för att känna några symptom eller kan det vara någonting på g?

  • Wicked977
    geellaa skrev 2017-11-15 21:50:20 följande:

    Hej hoppar in här!

    Planerar första barnet och hade äl 9/11 och har Bim 24/11. Har känt bränningar och stickningar i tjejmagen ett tag nu, även ömma bröst samt illamående. Är det för tidigt för att känna några symptom eller kan det vara någonting på g?


    Hej!

    Du kan ta ett test 1-2 dagar efter Bim :) lycka till!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-15 20:16:56 följande:

    Ja den e hemsk den här väntan. E d + så vill ja att han ska va hemma å få se d sj.. Men e d neg så e d ok att han e på jobb. Då får ja fulgrina å svulla skitmat å sen komma igen på nytt. Ha haft så konstiga tecken nu.. Lite illamående nu å.. Men.. Sku ja va gravid sku ja va i 2+6...så vill ju int känna för mj ny redan att d e skengravid igen.. Men bara int brösten blir ömma redan e ja nöjd.. Men nå om en vecka får ja testa om ja int fått mens..


    Jag förstår det! som sagt jag har en bra känsla för er!! :)
  • Sommaren12

    Hej! Kan jag hänga på här? :)

    Vi har bestämt oss för att ge oss på bebisverkstad 2.0. Har en dotter på fem år. Jag hade äl förra helgen men är rätt säker på att vi misslyckades då. Nästa äl lär va 6-8/12 och bim kring julafton ???? Kan man hoppas på bästa julklappen?!

  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2017-11-16 00:24:33 följande:

    Hej! Kan jag hänga på här? :)

    Vi har bestämt oss för att ge oss på bebisverkstad 2.0. Har en dotter på fem år. Jag hade äl förra helgen men är rätt säker på att vi misslyckades då. Nästa äl lär va 6-8/12 och bim kring julafton ???? Kan man hoppas på bästa julklappen?!


    Hej! Ungefär som mig då!! hade troligtvis ingen äl denna gång när vi gjorde vårt första försök på första så nu satsar jag på nästa månad! :)
  • ellinorwe

    Någon som har haft liknande??

    Jag har haft molvärk sen någondag efter äl och fram till nu. sen i söndags har jag haft mycket ondare. inte som mensvärk men nästan. det har illat och huggt.

    idag Är jag på bim +1 och det ända som rinner till är flytningar. Jag har alltid fått mens efter en liten stund när mensvärken drar igång.

    Tog ett test bim-2 och det var negativt. nu vågar jag inte ifall det är mens på g ändå.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!