• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Wicked977

    Var positiv på ÄL igår och i morse inget streck alls.. kanske kommer nu senare mot dagen? Nån som har erfarenhet av Det?

  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-22 12:25:47 följande:

    Kram! :(


    Alltså ja orkar int.. Att misslyckas igen.. Han kommer alltid komma hem en lr 2 dar efter äl i 3-4 månader framöver.. Vill int ha d så här.. Ha vela ha barn i 10 år.. Men vari ensam tills för ett år sen.. Faaan..sku int förvåna mj om ja int ens kan bli gravid sen. Sku va min tur d.
  • Lillefiddelin
    Saima17 skrev 2017-11-22 16:15:59 följande:

    Alltså ja orkar int.. Att misslyckas igen.. Han kommer alltid komma hem en lr 2 dar efter äl i 3-4 månader framöver.. Vill int ha d så här.. Ha vela ha barn i 10 år.. Men vari ensam tills för ett år sen.. Faaan..sku int förvåna mj om ja int ens kan bli gravid sen. Sku va min tur d.


    Ta äl test! Har du tur så blir äl kanske försenat tills han kommer hem. Kram
  • Saima17
    Lillefiddelin skrev 2017-11-22 16:19:50 följande:

    Ta äl test! Har du tur så blir äl kanske försenat tills han kommer hem. Kram


    Ja to nu den här mån å.. Han kom hem på äl.. Så låg då å dan efter.. Misslyckades ändå.. vet int 100 när ja ska börja testa nu heller
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-11-22 16:24:07 följande:

    Ja to nu den här mån å.. Han kom hem på äl.. Så låg då å dan efter.. Misslyckades ändå.. vet int 100 när ja ska börja testa nu heller


    Hur länge är han iväg när han är det? Jag hade tabletter kvar som man kan skjuta upp mensen med. Använde de när jag var på solsemester. När jag såg att vi skulle va ifrån varandra på äl så skjöt jag upp mensen en vecka så kom äl alltså en vecka senare. Om det nu inte tagit sig denna gång kanske det kan va ett alternativ för kommande perioder?

    Har du blödit något mer?
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-11-22 16:36:09 följande:

    Hur länge är han iväg när han är det? Jag hade tabletter kvar som man kan skjuta upp mensen med. Använde de när jag var på solsemester. När jag såg att vi skulle va ifrån varandra på äl så skjöt jag upp mensen en vecka så kom äl alltså en vecka senare. Om det nu inte tagit sig denna gång kanske det kan va ett alternativ för kommande perioder?

    Har du blödit något mer?


    Han e alltid borta 15 dagar när han far..å hemma 14-15..fick mensen idag.. Blöder som en slaktad gris.
  • Let it Rain
    Sommaren12 skrev 2017-11-22 16:36:09 följande:
    Hur länge är han iväg när han är det? Jag hade tabletter kvar som man kan skjuta upp mensen med. Använde de när jag var på solsemester. När jag såg att vi skulle va ifrån varandra på äl så skjöt jag upp mensen en vecka så kom äl alltså en vecka senare. Om det nu inte tagit sig denna gång kanske det kan va ett alternativ för kommande perioder?

    Har du blödit något mer?
    Riktigt smart med såna tabletter! Jag har även hört från andra att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter en sån kur också.
  • Let it Rain
    saijda skrev 2017-11-22 12:34:59 följande:
    Nej den har inte kommit än. Är på BIM+5. Hoppas mina tester kommer idag så jag kan testa imorgon. :D

    Tack så mycket vännen, uppdaterar när jag vet mer <3
    Men har du testat något alls hittills eller bara avvaktat?
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-11-22 16:36:09 följande:

    Hur länge är han iväg när han är det? Jag hade tabletter kvar som man kan skjuta upp mensen med. Använde de när jag var på solsemester. När jag såg att vi skulle va ifrån varandra på äl så skjöt jag upp mensen en vecka så kom äl alltså en vecka senare. Om det nu inte tagit sig denna gång kanske det kan va ett alternativ för kommande perioder?

    Har du blödit något mer?


    Va heter pillren?? Finns d i Finland? Receptfritt?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!