• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Let it Rain skrev 2017-12-05 17:53:05 följande:

    Samma här. De ggr jag varit gravid har det snarare varit bristen på symptom som varit utmärkande.


    Haha men precis så! Så vi hoppas på inga symtom denna gång helt enkelt!
  • Saima17

    hallå..hur går d här?
    ha haft paus härifrån..ha int riktigt orka ha nåt å göra me planering/graviditet å göra dom senaste dagarna..ha vari lite deppad. räcker me å se en gravidmage dagarna i ända på jobb. å även att höra gravid snack..men börjar komma på banan..får snart besök av pappa å farbror samtidit som sambon kommer hem. då ska d renoveras så man har nå annat å tänka på..så att vi kommer få världens mysigaste hus innan ett + tittar ut. här ha vi även börja gå i förlovningstankar..så blev å fundera..kanske man sku ta å gift sj före ett +..? endast för att kunna festa till d riktigt ordentligt..haha..e ja puckad som tänker så?

  • Let it Rain
    MammaMia1012 skrev 2017-12-05 18:14:42 följande:
    Haha men precis så! Så vi hoppas på inga symtom denna gång helt enkelt!
    Håller tummarna! :)

    Jag har fortfarande inga symptom nu (går in i v. 7 på fredag). Var tvungen att kolla med veckoindikator i morse, men det verkar vara helt i sin ordning då jag fick 3+. Så det är nog bara det att jag har såna här graviditeter.
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-05 19:09:31 följande:

    hallå..hur går d här?

    ha haft paus härifrån..ha int riktigt orka ha nåt å göra me planering/graviditet å göra dom senaste dagarna..ha vari lite deppad. räcker me å se en gravidmage dagarna i ända på jobb. å även att höra gravid snack..men börjar komma på banan..får snart besök av pappa å farbror samtidit som sambon kommer hem. då ska d renoveras så man har nå annat å tänka på..så att vi kommer få världens mysigaste hus innan ett + tittar ut. här ha vi även börja gå i förlovningstankar..så blev å fundera..kanske man sku ta å gift sj före ett +..? endast för att kunna festa till d riktigt ordentligt..haha..e ja puckad som tänker så?


    Det är nyttigt att tänka på annat. Så att renovera och planera bröllop är ju ingen dålig ide alls! :)
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-05 19:09:31 följande:

    hallå..hur går d här?

    ha haft paus härifrån..ha int riktigt orka ha nåt å göra me planering/graviditet å göra dom senaste dagarna..ha vari lite deppad. räcker me å se en gravidmage dagarna i ända på jobb. å även att höra gravid snack..men börjar komma på banan..får snart besök av pappa å farbror samtidit som sambon kommer hem. då ska d renoveras så man har nå annat å tänka på..så att vi kommer få världens mysigaste hus innan ett + tittar ut. här ha vi även börja gå i förlovningstankar..så blev å fundera..kanske man sku ta å gift sj före ett +..? endast för att kunna festa till d riktigt ordentligt..haha..e ja puckad som tänker så?


    Det är nyttigt att tänka på annat. Så att renovera och planera bröllop är ju ingen dålig ide alls! :)
  • Snufflan
    Saima17 skrev 2017-12-05 19:09:31 följande:

    hallå..hur går d här?

    ha haft paus härifrån..ha int riktigt orka ha nåt å göra me planering/graviditet å göra dom senaste dagarna..ha vari lite deppad. räcker me å se en gravidmage dagarna i ända på jobb. å även att höra gravid snack..men börjar komma på banan..får snart besök av pappa å farbror samtidit som sambon kommer hem. då ska d renoveras så man har nå annat å tänka på..så att vi kommer få världens mysigaste hus innan ett + tittar ut. här ha vi även börja gå i förlovningstankar..så blev å fundera..kanske man sku ta å gift sj före ett +..? endast för att kunna festa till d riktigt ordentligt..haha..e ja puckad som tänker så?


    Det är nyttigt att tänka på annat. Så att renovera och planera bröllop är ju ingen dålig ide alls! :)
  • Saima17
    Snufflan skrev 2017-12-05 19:28:25 följande:

    Det är nyttigt att tänka på annat. Så att renovera och planera bröllop är ju ingen dålig ide alls! :)


    Absolut. Hoppas på att sambon nu iaf kan ta ledigt 7 dagar vid nyår. Så ja.. Fast bröllop blir d no tidigast om ett år.. Kör förlovning först.. Va å pröva ring idag..herregud så mkt d finns å välja på.. Har en slät silver på höger ringfinger.. Vill ju int d ska likna så mkt på varann.. Borde man ta me stenar.. Lr tar man d t vigsel ring? Baaaaah
  • Fruadolfsson

    Hej på er!

    Har nu sträckläst denna tråd..

    Jag hade äl den 26/11, kommer inte riktigt ihåg om mannen och jag myste till det den dagen eller innan.

    Fyra dagar efter äl på kvällen när jag skulle kissa så var det ljusrosa flytning på pappret.

    Har haft huvudvärk konstant sedan två veckor tillbaka, svettas och fryser om vartannat och sedan har jag kraftig smärta i ryggslutet.. Känns nästan som jag ska spy ibland, det kommer upp i halsen och vänder.

    Testade igår med ett cb early men kunde inte läsa av något av det. Dock så hade jag igår 7 dagar kvar till bim..

    Vill bara ha ett pluss på stickan någon gång, vill att det ska få vara våran tur att gå igenom det :)

  • Let it Rain
    Fruadolfsson skrev 2017-12-05 19:49:07 följande:

    Hej på er!

    Har nu sträckläst denna tråd..

    Jag hade äl den 26/11, kommer inte riktigt ihåg om mannen och jag myste till det den dagen eller innan.

    Fyra dagar efter äl på kvällen när jag skulle kissa så var det ljusrosa flytning på pappret.

    Har haft huvudvärk konstant sedan två veckor tillbaka, svettas och fryser om vartannat och sedan har jag kraftig smärta i ryggslutet.. Känns nästan som jag ska spy ibland, det kommer upp i halsen och vänder.

    Testade igår med ett cb early men kunde inte läsa av något av det. Dock så hade jag igår 7 dagar kvar till bim..

    Vill bara ha ett pluss på stickan någon gång, vill att det ska få vara våran tur att gå igenom det :)


    Hej!

    Jag fick negativt på BIM-3 denna gång, men plussade dagen före BIM. Så allt är möjligt. :)
  • Fruadolfsson
    Let it Rain skrev 2017-12-05 20:05:35 följande:

    Hej!

    Jag fick negativt på BIM-3 denna gång, men plussade dagen före BIM. Så allt är möjligt. :)


    Jag känner på mig att det är något, är ju så trött och vill bara sitta i mitt hörn i soffan hela dagarna, (absolut inte likt mig) haha! Men jag har blivit så harmonisk typ.

    Bunkrade upp med test idag, köpte två olika så nu har jag 9 stycken.. :p
Svar på tråden Följas åt till ett plus!