• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-12 13:48:14 följande:

    Okej... Alltså.. Hjälp!!! Ettdera e mensen 6-7 dar för tidig..eller så hadd ja nid blödning!!!! "laxrosa" flytning m några små blodstrimmor!!! Va tror ni???


    Hoppas på det håller tummarna!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-12 14:13:34 följande:

    Hoppas på det håller tummarna!


    Ja fast känns no långsökt men även konstig att mensen sku komma så mkt före.. Att ja bara sku ha 21 dagar den här gången..
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-12 11:34:55 följande:

    Åh va jobbit. Äl vet ja att ja hade för hade ont på onsdagen fart att testerna visa sönda månda.. Konstigt.men ja.. Ha börja få vattniga flytningar å ömma bröst.. Så hoppas mensen kommer tidigt så kan vi kanske ha tur att fixa vid jul för att ja blir ofrivilligt längre på resa me karn


    jaa lite smådrygt!! har aldrig varit så rubbad förut... hade en 40 dagars cykel, sen hade jag en lite mindre mens i två dagar, sen hade jag en cykel på 16 dagar, sen kom vääärsta mensen.. blev så besviken! men nya tag nu till denna gång! :)

    åh va spännande! läste nedan att du fått spottings idag?? håll oss uppdaterade :D
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-12 14:48:41 följande:

    jaa lite smådrygt!! har aldrig varit så rubbad förut... hade en 40 dagars cykel, sen hade jag en lite mindre mens i två dagar, sen hade jag en cykel på 16 dagar, sen kom vääärsta mensen.. blev så besviken! men nya tag nu till denna gång! :)

    åh va spännande! läste nedan att du fått spottings idag?? håll oss uppdaterade :D


    Ja fast d e ju no kanske så att d int e nid blödning.. Men sen känns d konstit att mensen sku komma 6 dagar för tidigt.men ja vet int.. Vill int ta ut nå i förskott. Ha int kommit nå mer efteråt iaf så.. Man kan ju alltid håll tummarna.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-12 14:48:41 följande:

    jaa lite smådrygt!! har aldrig varit så rubbad förut... hade en 40 dagars cykel, sen hade jag en lite mindre mens i två dagar, sen hade jag en cykel på 16 dagar, sen kom vääärsta mensen.. blev så besviken! men nya tag nu till denna gång! :)

    åh va spännande! läste nedan att du fått spottings idag?? håll oss uppdaterade :D


    Nu kom d som lite mer mörkare lite ljus lingon lila färgad flytning.. Suck va ja blir knäpp på d här.. Fan. Kan int mensen bara komma nu då om den redan tänker komma..
  • Saima17

    Å där kom mensvärken å illamåendet så d e no väl bara å ladda om för ny äl.. Fan. Nåja. Mår as illa iaf.. Spyfärdig.

  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-12 16:19:46 följande:

    Nu kom d som lite mer mörkare lite ljus lingon lila färgad flytning.. Suck va ja blir knäpp på d här.. Fan. Kan int mensen bara komma nu då om den redan tänker komma..


    Typiskt! hur långt brukar du ha mellan äl och mens? det ska alltid vara samma antal.. brukar va dagarna mellan mens och äl som kan variera lite vad jag har förstått.
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-12 17:46:46 följande:

    Typiskt! hur långt brukar du ha mellan äl och mens? det ska alltid vara samma antal.. brukar va dagarna mellan mens och äl som kan variera lite vad jag har förstått.


    Hm 12-13 dagar.. Mellan äl å mens.. Dom månader som ja varit säker på..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-12 17:46:46 följande:

    Typiskt! hur långt brukar du ha mellan äl och mens? det ska alltid vara samma antal.. brukar va dagarna mellan mens och äl som kan variera lite vad jag har förstått.


    Nu e all mensvärk å illamåendet borta..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!