• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-29 11:30:02 följande:

    Jaa.. Å ja Sku gärna ha gjort någge.. Känns så där å sitt ensam hemma faktiskt :/ men får tänka att då e man nykter för ev bebis skull iaf.. jodå fest feeling kommer no


    Jag förstår det... du hade kunnat ta min plats ;) haha! ja precis :) jag ska i alla fall vara nykter :) borde kanske kunna ta ett test på nyårsafton, har BIM 1/1 men är endast äl+7 på söndag så det kanske är lite tidigt :)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-28 20:37:12 följande:

    Åh nej. Jobbit. Ja ja hoppas d tar sj för oss alla. hoppas på bra slut å en bra början m feta + för oss <3


    Ja massa pluss åt oss alla!!!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-29 17:20:10 följande:

    Jag förstår det... du hade kunnat ta min plats ;) haha! ja precis :) jag ska i alla fall vara nykter :) borde kanske kunna ta ett test på nyårsafton, har BIM 1/1 men är endast äl+7 på söndag så det kanske är lite tidigt :)


    Haha.. Ja nykter blir ja å.. Köpte godis å chips ja har bim där runt 11-12/1. Ja vill så ha 4.1 nu.. Så sambon kommer hem.
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-29 19:04:18 följande:

    Ja massa pluss åt oss alla!!!


    Jaaaa.. Blinkande gubbe idag igen.. Hoppas på imorron. Känns så konstigt å otroligt långt borta att d sku kunna bli nå när vi låg senast i onsdags.. Men dom ska väl överleva ett tag dom rackarna..
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-29 19:30:04 följande:

    Jaaaa.. Blinkande gubbe idag igen.. Hoppas på imorron. Känns så konstigt å otroligt långt borta att d sku kunna bli nå när vi låg senast i onsdags.. Men dom ska väl överleva ett tag dom rackarna..


    Ja 5 dagar ska inte vara något konstigt om de lever!! Hoppas du får fast gubbe imorgon!

    Tig ÄL test idag och inte i närheten. Men lyckades få med gubben på en snabbis i tvättstugan så nu är vi igång. ÄL gissningsvis på måndag. Hoppas vi kan få till det minst ett par gånger till.. men feber och värktabletter underlättar inte

    Blir inget märkvärdigt nyårsfirande för oss heller. Har lovat barnen trerätters men sen sover vi nog (eller förhoppningsvis efter ett nyårsnupp som min man så fint uttryckte det)

    Håller tummarna för dig och alla andra <3 hade varit så kul att få följa varandras graviditeter!
  • mlmeliasson

    Hej!

    Jag och min sambo försöker bli gravida. Detta är första försöket och jag skulle fått min mens den 26e, men den lyser med sin frånvaro. Idag är jag på bim+3, ja nästan 4 då dagen e ju i princip slut..

    Har några gravtecken som tex att brösten känns större och spända/ömma, molande värk i magen, huvudvärk, kissar oftare utan att jag druckit mer. Kan va nåt mer men det är vad jag kommer på nu.

    Hur vanligt är det att man plussar sent? Läkaren sa till mig senast idag att ?skulle du varit gravid hade det synts på gravtest nu?.. men jag tror inte riktigt på det.. :/

  • MammaMia1012
    mlmeliasson skrev 2017-12-29 20:38:24 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo försöker bli gravida. Detta är första försöket och jag skulle fått min mens den 26e, men den lyser med sin frånvaro. Idag är jag på bim+3, ja nästan 4 då dagen e ju i princip slut..

    Har några gravtecken som tex att brösten känns större och spända/ömma, molande värk i magen, huvudvärk, kissar oftare utan att jag druckit mer. Kan va nåt mer men det är vad jag kommer på nu.

    Hur vanligt är det att man plussar sent? Läkaren sa till mig senast idag att ?skulle du varit gravid hade det synts på gravtest nu?.. men jag tror inte riktigt på det.. :/


    Det absolut vanligaste är ju att man får positivt gravtest på BIM men det finns undantag absolut! I och med att det är ert första försök så kan det ju vara så att du haft ÄL senare? Då kan det ju vara så att du plussar senare! Hoppas du får ett pluss snart!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-29 19:40:40 följande:

    Ja 5 dagar ska inte vara något konstigt om de lever!! Hoppas du får fast gubbe imorgon!

    Tig ÄL test idag och inte i närheten. Men lyckades få med gubben på en snabbis i tvättstugan så nu är vi igång. ÄL gissningsvis på måndag. Hoppas vi kan få till det minst ett par gånger till.. men feber och värktabletter underlättar inte

    Blir inget märkvärdigt nyårsfirande för oss heller. Har lovat barnen trerätters men sen sover vi nog (eller förhoppningsvis efter ett nyårsnupp som min man så fint uttryckte det)

    Håller tummarna för dig och alla andra <3 hade varit så kul att få följa varandras graviditeter!


    Ja ja hoppas å så hårt på fast gubbe imorron. Ha ju blinka 2 dar.. Ah men då e d int helt omöjligt för er heller :) ha börja få ont i halsen igen å bihålorna igen. D ha just å just gått över. Suck. Så rinexin å panadol här.

    Ja sku man fått sj ett nyårsligg sku d vari bra tur i oturen att ja glömde min tandborste på båten hos sambon så ja fick åka dit å fick till d men efter 12 slaget så var ju på onsdags sidan ifall att dom rackarna kan klockan hahaha.. Nyktert blir d för mj iaf.. Om d int skjuts mkt kanske d blir å åka bort en sväng iaf. känner int för å sitt ensam hemma. Kan iaf träffa folk.. E rätt ny här i byn.. Ha bara bott här sen maj.. Å dom ja känner lite halvt är via sambon å han e borta nu så.. Knepig sits.
  • Let it Rain
    öland88 skrev 2017-12-30 01:22:54 följande:

    Hur tidigt kan man ta ett så kallat tidigt grav.test?


    Absolut tidigast på ÄL+10 skulle jag säga. Själv plussade jag dock inte förrän ÄL+12.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!