• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-01 11:55:48 följande:

    Förrförra året hade jag ett aptråkigt nyår. Vi skulle fira å mysa själva hemma för sambon hade jour. Vi klädde inte ens upp oss och tyvärr kändes det som de flesta kvällar. Kl 23.30 blir han inkallad att jobba och stack iväg. Eftersom dottern sov kunde jag inte gå ut vid tolvslaget och titta på raketerna heller. Firade in det nya året med att gå och lägga mig ensam. :/


    Ja vet hur d känns. Ha blivi många nyår ensam :/ iår satt ja i grovköket på golvet på 12 slaget. Vänta på att nån i familjen sku hör av sj.. Typ kvart ö er hörde sambon av sj
  • öland88

    Igår va jag nykter men de förstod ingen av släkten :P haha..
    Alkoholfri cider där de stod alkoholfri dessutom men ingen tänkte på de tydligen.. Min mamma frågade mig, om jag inte skulle köra hem, joo de skulle jag ju men så kollade hon på cidern vid 21 tiden.. men hon fattade inte heller så de känns skönt att hon trodde att jag drack riktig alkohol.. 
    Då behöver hon inte misstänka någon bebis heller.. De e nämligen så att min mamma hittade alla våra ägglossningstester för 2månader sen :P haha.. o så drack jag inget på julafton.. o jag har känt hur hon kollat på min mage varje gång vi träffats så detta va skönt, då behöver hon inte tro något innan vi berättar om de nu tar sig någon gång.. 

  • MammaMia1012

    Jahapp fortfarande negativt ÄL test är rädd att jag missat stegringen. Hade förra månaden bara stegring över dagen inget dagen innan eller dagen efter så kan ev missat det. Men tänkte testa igen i EM/kväll och så fortsätter jag några dagar till. Fick Mail om att testerna var skickade så jag hoppas de dyker upp imorgon

    Fasiken denna väntan, IOM att vi alla ligger hemma och är sjuka så är det alldeles för mycket tid att fundera...

  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-01-01 11:36:03 följande:

    Ja alltså d e väl eg mitt eget fel för ja e så daltig m henne.. Sambon sa att hon klarar sj men ja tveka.. Men igår fick ja ju svart på vitt att allt va ok. Hon sku ha fixa d hur bra som helst. Hörde int en enda raket här. Ja skicka just åt sambon att om d e så att vi int får nå bebis iår så tror ja fan vi sticker t Maldiverna 1.12 i 2v. Blir å lägg undan pengar nu som ettdera går t bebis lr t resa.

    Hm jo visst men e int samma sak å fira i efterhand.. :/


    Skönt att få det bekräftat i alla fall:) det gör ni rätt i, men det kommer lösa sig för er det är jag säker på!! :) tappa inte hoppet :)
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-01 14:10:34 följande:

    Jahapp fortfarande negativt ÄL test är rädd att jag missat stegringen. Hade förra månaden bara stegring över dagen inget dagen innan eller dagen efter så kan ev missat det. Men tänkte testa igen i EM/kväll och så fortsätter jag några dagar till. Fick Mail om att testerna var skickade så jag hoppas de dyker upp imorgon

    Fasiken denna väntan, IOM att vi alla ligger hemma och är sjuka så är det alldeles för mycket tid att fundera...


    Får bara blinkande gubbe ja hela tiden. Vet int om man ska räkna d t positivt lr neg. Står ju hög fertilitet på instruktionerna.. Men.. Ja måst hitt nån sida å beställ från. Där ja köpt så funkar int sidan längre :/
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-01 15:08:08 följande:

    Skönt att få det bekräftat i alla fall:) det gör ni rätt i, men det kommer lösa sig för er det är jag säker på!! :) tappa inte hoppet :)


    Ja vi får se.. Han kom nu med förslaget att om vi åker i december så e d smekmånad vi åker på.. Alltså kanske d blir sommar bröllop för oss i år. Sku ju eg va bra så man sku ha annat å tänka på tills bebis behagar bli till.
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-01-01 15:59:35 följande:

    Ja vi får se.. Han kom nu med förslaget att om vi åker i december så e d smekmånad vi åker på.. Alltså kanske d blir sommar bröllop för oss i år. Sku ju eg va bra så man sku ha annat å tänka på tills bebis behagar bli till.


    Ja man måste nog hitta sina vägar bara:) det vore ju helt underbart med ett sommarbröllop :D
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-01 17:13:55 följande:

    Ja man måste nog hitta sina vägar bara:) det vore ju helt underbart med ett sommarbröllop :D


    Ja ja börja se på brudklänning nu ja.. Å ja ha no allti sagt att ja vill gifta mj före barn så man kan festa loss å allt sånt på bröllopet å int behöva gå hem å natta lr ha barnvakt å sånt.. men festen tror ja blir i vår lada me långbord å så.
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-01-01 17:19:37 följande:

    Ja ja börja se på brudklänning nu ja.. Å ja ha no allti sagt att ja vill gifta mj före barn så man kan festa loss å allt sånt på bröllopet å int behöva gå hem å natta lr ha barnvakt å sånt.. men festen tror ja blir i vår lada me långbord å så.


    Gud va roligt!! Jag längtar också till den dagen!! :) Det låter ju kanon!! :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-01-01 17:21:48 följande:

    Gud va roligt!! Jag längtar också till den dagen!! :) Det låter ju kanon!! :)


    Jaaaa ja va inställd på att d int sku ske inom 1 år men nu blir d kanske så :) å han vill tydligen ha ett sommarbröllop han å. För han sku villa att vi har det på min sommarstuga i Ålands skärgård. En stor ö med bara släktens stugor. Uppe på ett högt berg med vattnet precis intill. Men är ju lite knepigt me sovplats åt gäster å knepigt för äldre att ta sig dit och upp på berget :/ men måst fundera..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!