• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2018-01-03 15:13:12 följande:

    Jäj! Jag hoppas också! :)


    Ja nu håller jag tummarna! Försökte få till det här på innan lunch men då höll vinår att bli påkomna så det får vänta till kvällen tror jag,. Känner mig som en tonåring emellanåt haha

    Hur känns det för dig nu? Har du jobbat idag också?
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 14:56:46 följande:

    Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

    Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!


    Jo verkligen. Usch.. Ja tror ja ska ta ett till test ikv å se.. :) e för nyfiken
  • Lyckorus
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 15:47:05 följande:

    Ja nu håller jag tummarna! Försökte få till det här på innan lunch men då höll vinår att bli påkomna så det får vänta till kvällen tror jag,. Känner mig som en tonåring emellanåt haha

    Hur känns det för dig nu? Har du jobbat idag också?


    Hahaha, får den där scenen i inledningen till filmen Tomten är far till alla barnen i huvudet. När de står i garderoben. Lycka till idag
  • Sommaren12
    Lyckorus skrev 2018-01-03 16:28:57 följande:

    Hahaha, får den där scenen i inledningen till filmen Tomten är far till alla barnen i huvudet. När de står i garderoben. Lycka till idag


    Haha jag med :D
  • MammaMia1012
    Lyckorus skrev 2018-01-03 16:28:57 följande:

    Hahaha, får den där scenen i inledningen till filmen Tomten är far till alla barnen i huvudet. När de står i garderoben. Lycka till idag


    Haha ja men precis så

    Tack så mycket! Tog ett nytt test även om det inte gått jättelång tid men nu var det svagare... kanske inte blir nån ÄL men ska försöka få till det ikväll och imorgon så har vi i alla fall gjort det vi kunnat!

    Hur går det för dig?
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 14:56:46 följande:

    Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

    Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!


    Fröken nyfiken i en strut så to ett till test.. Blinkar fortfarande. Men vilket e månne kontroll stick å vilket e test på stickan nät man tar ut den? För den ena e jätte stark. Andra svag. Nästans obefintligt nu..
  • Anonym (Gabbi)
    Saima17 skrev 2018-01-03 17:38:01 följande:
    Fröken nyfiken i en strut så to ett till test.. Blinkar fortfarande. Men vilket e månne kontroll stick å vilket e test på stickan nät man tar ut den? För den ena e jätte stark. Andra svag. Nästans obefintligt nu..
    Jag vet att du hört det förr, men om du börjar tempa behöver du inte fundera om äl varit eller inte ännu. Så klart kan äl-tester vara bra att använda ändå men om tempen skulle visa på äl så kan man ju sluta testa. Är ju så lätt att missa stegringen om den är snabb. Tror att det skulle hjälpa särskilt mkt i ditt fall då ni ju inte kan köra på varannan dag metoden hela cykeln. 
  • ankmamma
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 12:24:16 följande:

    Jag skulle absolut tro på det, men jag har heller aldrig fått något spök streck så vet inte hur det funkar...? Jag tror ditt ör pluss! Du måste meddela hur det går med det digitala! Håller nu alla tummar och tår!!


    Nej inte jag heller.. tog babyplan i söndags också men då var det helt blankt.. och det vore ju konstigt om det skulle vara spök på både babyplan och NC idag :O Jaa jag får testa det digitala på fredag om inte mensen kommit då! Tack!!! :)
  • Saima17
    Anonym (Gabbi) skrev 2018-01-03 17:50:27 följande:

    Jag vet att du hört det förr, men om du börjar tempa behöver du inte fundera om äl varit eller inte ännu. Så klart kan äl-tester vara bra att använda ändå men om tempen skulle visa på äl så kan man ju sluta testa. Är ju så lätt att missa stegringen om den är snabb. Tror att det skulle hjälpa särskilt mkt i ditt fall då ni ju inte kan köra på varannan dag metoden hela cykeln. 


    Jo men iom att ja jobbar så olika tidiga mornar så känns d hopplöst. När 5:15 är tidigaste uppstigningen så känns d kanske int så lockande att oberoende dag ha kl å ringa då. Å nu ha ja ju testa från rätt dag så är ju int där felet e.. Ja ha aldrig nånsin haft så här lång cykel så ja vet int va som hänt. Återstår å se om d blir nån mens på tisda. Hoppas ju så klart på int.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!