• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • saijda

    Grattis till er alla som har plussat <3

    Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

    Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)

  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-02-17 12:51:50 följande:

    Grattis till er alla som har plussat <3

    Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

    Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)


    Åh så spännande! Testa haha! Jag är nyfiken :D låter onekligen lovande. Jag väntar på äl här, när sol helst nu. Mannen å jag har tjurat med varandra hela dagen så får se hur sugen man e på sex sen, suck...
  • saijda
    Sommaren12 skrev 2018-02-17 16:19:25 följande:

    Åh så spännande! Testa haha! Jag är nyfiken :D låter onekligen lovande. Jag väntar på äl här, när sol helst nu. Mannen å jag har tjurat med varandra hela dagen så får se hur sugen man e på sex sen, suck...


    Ja verkligen! Ska åka iväg och köpa ett test idag och ta det imorgon bitti, om inte mensen har dykt upp :0 ja det gör ju det men är nojig :/

    Åh spännande ju! Det är segt med tjafs har hänt mig med vid ÄL så irriterande ^^ men lite make up-sex kanske löser det hela, hehe ;)
  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-02-17 16:31:33 följande:

    Ja verkligen! Ska åka iväg och köpa ett test idag och ta det imorgon bitti, om inte mensen har dykt upp :0 ja det gör ju det men är nojig :/

    Åh spännande ju! Det är segt med tjafs har hänt mig med vid ÄL så irriterande ^^ men lite make up-sex kanske löser det hela, hehe ;)


    Åh då ser vi fram emot update imorgon bitti! ;)

    Tog ett till ältest nu och det va positivt så får väl se till att bli sams nu. Har köpt lite nya snygga underkläder idag, hoppas det kan få igång oss haha. :D
  • saijda
    Sommaren12 skrev 2018-02-17 17:40:31 följande:

    Åh då ser vi fram emot update imorgon bitti! ;)

    Tog ett till ältest nu och det va positivt så får väl se till att bli sams nu. Har köpt lite nya snygga underkläder idag, hoppas det kan få igång oss haha. :D


    Hehe ja det gör vi med :D haha låter som en bra plan det ;)
  • YaseminL

    och så kom mensen idag precis som den skulle... är det inte långt till BIM från ÄL så är det långt till ÄL från BIM haha..

    Fick hem B vitaminer idag på posten som jag beställt på apotea, läst att dessa ska kunna förlänga lutealfasen.

    Hur mår du sommaren12? Kry än?

    Jag läste i en jättegammal tråd där dom hade en lista som dom fyllde på med BIM, äl, symtom och så fyllde man på efter BIM om man hade blivit gravid eller ej. Typ såhär:

    BIMLISTA:

    YaseminL - ÄL 4/3 BIM 15/3 symtom - blablablabla gravid/ inte gravid

    Hade varit kul att ha en sån då man lätt ( iallafall jag ) blandar ihop alla och allas symtom virrpanna haha..

    Hade det varit något kanske?

  • Sommaren12
    YaseminL skrev 2018-02-17 22:25:26 följande:

    och så kom mensen idag precis som den skulle... är det inte långt till BIM från ÄL så är det långt till ÄL från BIM haha..

    Fick hem B vitaminer idag på posten som jag beställt på apotea, läst att dessa ska kunna förlänga lutealfasen.

    Hur mår du sommaren12? Kry än?

    Jag läste i en jättegammal tråd där dom hade en lista som dom fyllde på med BIM, äl, symtom och så fyllde man på efter BIM om man hade blivit gravid eller ej. Typ såhär:

    BIMLISTA:

    YaseminL - ÄL 4/3 BIM 15/3 symtom - blablablabla gravid/ inte gravid

    Hade varit kul att ha en sån då man lätt ( iallafall jag ) blandar ihop alla och allas symtom virrpanna haha..

    Hade det varit något kanske?


    Åh typiskt att mensen kom! :( Ja bara att bita ihop och ta nya tag då. För mig brukar besvikelsen lägga sig ganska snabbt. Hur är det för dig?

    Ja jag är frisk nu. Var nåt väldigt hastigt släng av nånting. Hade feber ett halvt dygn, ont i magen å mådde illa. Sen var jag bara väldigt matt hela dagen igår men idag mår jag bra.

    Vi har en bim-lista, bara att trådststartaren har inte lyckats fästa den i huvudinlägget. Vet inte om så många fyller i/uppdaterar och så men här är den: www.familjeliv.se/forum/thread/78440284-bim-lista-for-oss-i-traden-foljas-at-till-ett-plus

    Dock utan symptomgrejen. :)
  • Jeex


    Känns skönt att äl funderar denna månaden då den uteblev förra. Nu den långa väntan till bim den 2/3 :)
  • Migas
    Meej skrev 2018-02-15 07:29:58 följande:
    Räknar jag på det så borde ju ÄL ha varit runt cd20 eller så, snarare än cd14. Så kanske mer en 35-dagars cykel då. Och det verkar ju rimligt i ditt fall! På ul får du mer exakt tillverkningsdatum sen! :)

    Grattis än en gång! Så himla kul!!
    Jag tänker lite med så att det troligtvis är en vecka kortare gången än vad senaste mensen säger. Det ska bli spännande att se på UL vad det säger sen, förra gången blev jag inte flyttad en dag ens, men det lär jag ju troligtvis bli denna gång om man räknar från senaste mensen  

    Tack igen, det ska bli spännande och roligt att få gå igenom en graviditet igen  
    Liten 2018 skrev 2018-02-15 08:24:59 följande:
    Grattis
    Tack så mycket  
    Saima17 skrev 2018-02-15 10:27:47 följande:
    Ja ja hoppas.. Fortfarande hög idag..ska på jobb imorron. Ha varit hemma å sjuk nu 3 dar.. Men man får ju hoppas vi får till d imorron då bara. Å på lördag. Ska ev lyxa till d å bo på hotell eftet ute kväll på lördag. Så då finns d inget annat som kan störa.
    Stackare inget roligt att vara hemma och vara sjuk, men hoppas att jobbet gick bra   Hoppas att ni har fått till det tillräckligt många gånger nu när ni verkligen hade chansen  
    lillagumman85 skrev 2018-02-16 08:26:32 följande:

    Så dum man är.. var uppe i natt och givetvis kände jag mig så sjukt gravid att jag var tvungen att testa.. testlagrets stickor denna gång. Jag hade ju tänkt testa först på lördag morgon. Tyckte mig se ett svagt streck även på detta men inget som jag lyckades fånga på bild tyvärr.. så förmodligen negativt. Känner mig så korkad nu som ödslade ett test innan jag skulle.

    Dålig natt.. dålig morgon!


    Nä men vad tråkigt, men har hört om folk som har fått ytterst svaga streck i en vecka innan de fått starka streck så ge inte upp innan mensen kommer för än finns chansen  

    Hur har det gått, har du tagit något mer test?
  • Migas
    Jeex skrev 2018-02-17 09:12:45 följande:
    Hur gick det för dig ? Blev det något positivt äl-test ? Själv steg min temp rejält idag, fortsätter det så här så verkar det som om jag faktiskt har äl denna månaden :)
    Spännande, hoppas att du hade ägglossning denna månaden och att det tar sig också  
    saijda skrev 2018-02-17 16:31:33 följande:
    Ja verkligen! Ska åka iväg och köpa ett test idag och ta det imorgon bitti, om inte mensen har dykt upp :0 ja det gör ju det men är nojig :/

    Åh spännande ju! Det är segt med tjafs har hänt mig med vid ÄL så irriterande ^^ men lite make up-sex kanske löser det hela, hehe ;)
    Vad spännande, nu har det ju gått så många dagar efter BIM för dig och mensen inte har kommit så låter ju onekligen som att du kan vara gravid

    Hoppas att du får ett starkt fint plus när du testar  

Svar på tråden Följas åt till ett plus!