• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Migas skrev 2018-04-20 16:37:16 följande:

    Än är hoppet inte ute alltså? Finns ju många som inte fått plus förrän några dagar efter bim så än är det inte helt kört.


    Alla mörka flytningar e borta idag än så länge.. Fattar inget.. Neg test imorse..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-20 13:46:13 följande:

    Segstartat det är för dig! Jag hoppas såklart att det inte är mens alls som är på väg! ;)

    Nja det är rätt kört. Min fertila period börjar samma dag som vi åker till Paris (reser alltså utan min sambo) och själva ägglossningen bör bli samma dag som vi ska resa hem. Men jag kommer inte hem förrän mitt i natten och sen ska jag upp och jobba dagen därpå så jo, det är nog rätt kört. :(


    Alla mörka flytningar e borta än så länge idag.. Känner int nå tecken på mens.. Börjar lite lite tro att d kanske är för bra för å va sant..
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-20 08:08:04 följande:

    Ja skippar d nu.. Gynekologen tyckt ja sku lämna d.. Ja vet ju ungefär ändå iom flytningar.. Kan du se d så då tycker ja du ska lämna.. Ha insett att d blir en så stor undermedveten press.. Å e du int taggad så gör d int.. Vet hur d e <3


    Jag har inte testat varken idag eller igår...

    Vet inte varför jag känner mig så oengagerad, även när det gäller sex.

    Nu har jag fått ägglossningssymptom, så ska försöka få till det i kväll. Men det känns bara jobbigt och stressande, yngsta barnet sov jättesen middagssömn och lär vara vaken till midnatt minst. Plus att jag har mina stora barn här i helgen också.

    Tänker att jag kanske undermedvetet inte vill ha fler barn? Men samtidigt så hoppas jag ju och känner efter varje månad, och blir besviken när graviditetstestet är negativt.

    Och jag känner att det skulle vara en stor sorg om jag inte kan få fler barn.

    Nu när jag funderar lite djupare så är det nog snarare så att jag är rädd för att jag inte kan bli gravid igen. Och därför vågar jag inte engagera mig...
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-21 20:29:39 följande:

    Jag har inte testat varken idag eller igår...

    Vet inte varför jag känner mig så oengagerad, även när det gäller sex.

    Nu har jag fått ägglossningssymptom, så ska försöka få till det i kväll. Men det känns bara jobbigt och stressande, yngsta barnet sov jättesen middagssömn och lär vara vaken till midnatt minst. Plus att jag har mina stora barn här i helgen också.

    Tänker att jag kanske undermedvetet inte vill ha fler barn? Men samtidigt så hoppas jag ju och känner efter varje månad, och blir besviken när graviditetstestet är negativt.

    Och jag känner att det skulle vara en stor sorg om jag inte kan få fler barn.

    Nu när jag funderar lite djupare så är det nog snarare så att jag är rädd för att jag inte kan bli gravid igen. Och därför vågar jag inte engagera mig...


    Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-21 20:52:08 följande:

    Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..


    Hmm... Har du tagit något gravidtest senaste tiden?
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-21 22:23:43 följande:

    Hmm... Har du tagit något gravidtest senaste tiden?


    Oja.. 2 st idag.. Ett imorse å ett på em.. Ska ta imorron direkt ja vaknar å.. Väntar på att få + så ja får berätta åt sambon..
  • saijda

    Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

  • Migas
    saijda skrev 2018-04-22 06:34:18 följande:

    Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?


    Om det inte var så mycket och det inte fortsätter så kanske det kan vara en nidblödning.

    Nu hittar jag inte såklart men har för mig att jag har läst någonstans att man kan få en tempdipp när ägget fäster och om det nu var nidblödning du hade så kan det ju stämma bra tillsammans. Hoppas att tempen går upp imorgon.
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-04-21 20:52:08 följande:

    Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..


    Har du någon gång tidigare fått ett positivt graviditetstest? Jag tänkte att om du aldrig fått ett positivt graviditetstest innan och sällan får positivt på ägglossningstest så kanske du är en av de som aldrig får positivt graviditetstest utan måste påvisa graviditeten med blodprov.
  • saijda
    Migas skrev 2018-04-22 08:11:07 följande:

    Om det inte var så mycket och det inte fortsätter så kanske det kan vara en nidblödning.

    Nu hittar jag inte såklart men har för mig att jag har läst någonstans att man kan få en tempdipp när ägget fäster och om det nu var nidblödning du hade så kan det ju stämma bra tillsammans. Hoppas att tempen går upp imorgon.


    Igår var det knappt en tredjedel av bindan och idag inte ens en femtedel :0 wha är så nervös och deppig typ hopps såklart på ett pluss och att tempen stiger imorgon :/
Svar på tråden Följas åt till ett plus!