• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-24 10:20:01 följande:

    Åh jag förstår dig. :( Jag känner med ibland att skrivandet här ibland tar mer energi än det ger. Jag tog med en paus även om det bara blev en mikropaus ;) Hoppas du kommer tillbaka, men förstår om inte. Skulle du bli gravid kan du väl skicka ett dm? Skulle vara kul att veta. :) Kram och lycka till!


    Ja d som tar hårdast nu e alla som blir å e gravida. D räcker me att ha minst 10 st i min vänkrets som e. Ja pallar int flera..ja e så inne på allt som e neg nu så d e hemskt. Vill int ens längre ha festen på lördag..ja vet att ja kommer få ta dom där blodproven i augusti för att d int ja blivi nå än då..
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-04-24 10:31:45 följande:
    Ja d som tar hårdast nu e alla som blir å e gravida. D räcker me att ha minst 10 st i min vänkrets som e. Ja pallar int flera..ja e så inne på allt som e neg nu så d e hemskt. Vill int ens längre ha festen på lördag..ja vet att ja kommer få ta dom där blodproven i augusti för att d int ja blivi nå än då..
    Jg förstår dig precis. Jag dras med den där förtvivlan också. Har varit väldigt nedstämd på sista tiden och min mamma tycker jag ska gå och prata med någon. Jag orkar inte heller höra om alla gravida, jag glädjs för deras skull samtidigt som avundsjukan är enorm och bryter ner mig. Men det är ännu långt till augusti, jag tror du kommer att vara gravid innan dess. Jag känner det liksom på mig bara. Men ta en paus härifrån om du behöver och försök hitta tillbaka till den där glädjen du hade inför lördag. 
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-24 11:25:28 följande:

    Jg förstår dig precis. Jag dras med den där förtvivlan också. Har varit väldigt nedstämd på sista tiden och min mamma tycker jag ska gå och prata med någon. Jag orkar inte heller höra om alla gravida, jag glädjs för deras skull samtidigt som avundsjukan är enorm och bryter ner mig. Men det är ännu långt till augusti, jag tror du kommer att vara gravid innan dess. Jag känner det liksom på mig bara. Men ta en paus härifrån om du behöver och försök hitta tillbaka till den där glädjen du hade inför lördag. 


    Grejen e ju att d e endast 2 som vet att vi försöker..å dom har barn redan varav den ena e gravid nu.. Skit jobbit. Fick besked att d blir op av min axel.. Int så smart att va gravid då..
  • Saima17

    Ny börjar ja min paus. Dags för fokus på fest, operation och egen bebisverkstad. Den 6.5 börjar hormonbehandlingen.. Återkommer kanske om hur d går eller gick me den. Lycka till alla.

  • Milian03
    Saima17 skrev 2018-04-24 22:32:35 följande:

    Ny börjar ja min paus. Dags för fokus på fest, operation och egen bebisverkstad. Den 6.5 börjar hormonbehandlingen.. Återkommer kanske om hur d går eller gick me den. Lycka till alla.


    Lycka till med allt!
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-24 22:32:35 följande:

    Ny börjar ja min paus. Dags för fokus på fest, operation och egen bebisverkstad. Den 6.5 börjar hormonbehandlingen.. Återkommer kanske om hur d går eller gick me den. Lycka till alla.


    Tråkigt att du lämnar, men du ska såklart göra det som känns bäst för dig!

    Lycka till!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-04-23 19:01:35 följande:

    Hej! Hoppas allt är bra med dig. Vi var ju på VUL i onsdags och allt såg bra ut. Bebisen hade både armar och ben och hjärtat tickade fortfarande så fint. KUB den 14/5 så 3 hela veckor dit! Men tiden går fort nu. RedaHoppas allt ser bra ut då så vi får berätta för alla. Denna hemligheten tär på mig haha. Skönt att skippa ÄL-test denna månaden och ta det som det kommer. Det är lite av ett stressmoment.. 

    KRAM <3


    Hej! Vad härligt att allt såg bra ut på ul!

    Vilken vecka är du i nu?

    Jag har ägglossning typ nu... Har inte testat i och för sig, men har haft symptom i några dagar, och nu i kväll kände jag ett stick i höger äggstock.

    Enligt appen äl i morgon (eller idag, blir det ju)!
  • saijda

    Igår slutade mini blödningen helt tvärt. Har bara blött vid ansträngning och vid toalettbesök. Hade ingen vanlig mensvärk, inte blött som vid mens och det varit rosaaktigt blandat med flytningar (ber om ursäkt men också klibbigt), gissar på antingen nidblödning eller genombrottsblödning :0

    Illamåendet har inte avtagit och extrem trötthet samt kissnödig hela tiden.. ska våga ta ett test idag. Men ville fråga om någon känner igen sig?

  • Sommaren12
    saijda skrev 2018-04-25 09:38:24 följande:

    Igår slutade mini blödningen helt tvärt. Har bara blött vid ansträngning och vid toalettbesök. Hade ingen vanlig mensvärk, inte blött som vid mens och det varit rosaaktigt blandat med flytningar (ber om ursäkt men också klibbigt), gissar på antingen nidblödning eller genombrottsblödning :0

    Illamåendet har inte avtagit och extrem trötthet samt kissnödig hela tiden.. ska våga ta ett test idag. Men ville fråga om någon känner igen sig?


    Inget jag känner igen själv med guuuu va spännande!! Du låter supergravid. Hoppas du får plus! Väntar med spänning.
  • saijda
    Sommaren12 skrev 2018-04-25 10:51:37 följande:

    Inget jag känner igen själv med guuuu va spännande!! Du låter supergravid. Hoppas du får plus! Väntar med spänning.


    Jag känner mig gravid men vågar inte tro det :/ jag väntar också med spänning haha, har inte vågat ta testet ännu, är så nervös :0
Svar på tråden Följas åt till ett plus!