• Let it Rain

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Enmsik
    MissJibs skrev 2018-09-15 22:17:37 följande:

    Imorse testade jag me cb plus, vet ej på vilken dag jag e i min cykel egentligen men tror att jag e på bim-5. Testet va negativt så långt jag kunde se. 1 tim senare e ett tydligt streck där. Var inte länge sen som jag testade neg me just ett sånt test o d va verkligen blankt. D e fortfarande blankt.

    Kan d testet jag tog på morgonen vara spökstreck eller kan d va så att jag faktisk e gravid?


    Om det var utanför ?tidsramen? så ska man ju inte lita på det men mina erfarenheter av cb plus är få.. jag har lite undran om dessa också. Har min post ovanför din. Vet inte om det är spök eller inte men det kom inom tidsramen i alla fall. Men har alltid bara fått helt blankt på dessa förut.. knepigt det där. Kolla gärna på mig test om du ser nåt streck! :D
  • MissJibs
    Enmsik skrev 2018-09-15 22:49:23 följande:

    Om det var utanför ?tidsramen? så ska man ju inte lita på det men mina erfarenheter av cb plus är få.. jag har lite undran om dessa också. Har min post ovanför din. Vet inte om det är spök eller inte men det kom inom tidsramen i alla fall. Men har alltid bara fått helt blankt på dessa förut.. knepigt det där. Kolla gärna på mig test om du ser nåt streck! :D


    Jag ser helt klart ngt på ditt test. Mitt som jag sen tittade på 1 timme senare va starkare än så där.
  • MissJibs
    Enmsik skrev 2018-09-15 22:49:23 följande:

    Om det var utanför ?tidsramen? så ska man ju inte lita på det men mina erfarenheter av cb plus är få.. jag har lite undran om dessa också. Har min post ovanför din. Vet inte om det är spök eller inte men det kom inom tidsramen i alla fall. Men har alltid bara fått helt blankt på dessa förut.. knepigt det där. Kolla gärna på mig test om du ser nåt streck! :D


    Jag ser helt klart ngt på ditt test. Mitt som jag sen tittade på 1 timme senare va starkare än så där. Så man undrar ju lite.
  • Anonym (A)

    Hej!

    Någon som varit med om liknande?

    Har har äl-sekret sen äl och fram tills nu, pågår fortfarande. Har haft dessa flytningar i 10(!) dagar nu, vad kan detta bero på?? Har jag inte haft min ägglossning eller kan de vara ett tecken på graviditet? Ska ha mens om 5 dagar.

  • Trullis82
    Anonym (A) skrev 2018-09-16 12:08:24 följande:

    Hej!

    Någon som varit med om liknande?

    Har har äl-sekret sen äl och fram tills nu, pågår fortfarande. Har haft dessa flytningar i 10(!) dagar nu, vad kan detta bero på?? Har jag inte haft min ägglossning eller kan de vara ett tecken på graviditet? Ska ha mens om 5 dagar.


    Jag har mens o äl flytningar i mängder. Men får aldrig äl. Trots att jag kört med både äl test o temp kontroll som visat att jag har äl så sa blodprovet att jag inte haft det.

    Så med hjälp sitter jag här nu med vårt mirakel i magen. Nu i v6. Lång väg kvar men sååååå lycklig efter allt kämpande
  • Anonym (A)
    Trullis82 skrev 2018-09-16 16:33:43 följande:

    Jag har mens o äl flytningar i mängder. Men får aldrig äl. Trots att jag kört med både äl test o temp kontroll som visat att jag har äl så sa blodprovet att jag inte haft det.

    Så med hjälp sitter jag här nu med vårt mirakel i magen. Nu i v6. Lång väg kvar men sååååå lycklig efter allt kämpande


    Okej! Vilken lycka! Stort grattis!

    Menar du att när du blev gravid att du hade älflytningar mellan äl och bim? För mig är detta något nytt, har alltid haft 3 dagar med äl sekret som gått över till tjockare vita flytningar även när jag blev gravid första gången dock slutade de i MA. Tror du att de är ett tecken eller har min kropp inte släppt något ägg?
  • Saima17
    Trullis82 skrev 2018-09-16 16:33:43 följande:

    Jag har mens o äl flytningar i mängder. Men får aldrig äl. Trots att jag kört med både äl test o temp kontroll som visat att jag har äl så sa blodprovet att jag inte haft det.

    Så med hjälp sitter jag här nu med vårt mirakel i magen. Nu i v6. Lång väg kvar men sååååå lycklig efter allt kämpande


    d kommer gå fort. tycker d va 2 månader sen ja fick + nu e ja i v23.. går snabbt sen :)
  • YaseminL
    Anonym (A) skrev 2018-09-16 17:08:46 följande:
    Okej! Vilken lycka! Stort grattis!

    Menar du att när du blev gravid att du hade älflytningar mellan äl och bim? För mig är detta något nytt, har alltid haft 3 dagar med äl sekret som gått över till tjockare vita flytningar även när jag blev gravid första gången dock slutade de i MA. Tror du att de är ett tecken eller har min kropp inte släppt något ägg?
    Det är jätteolika från person till person. Trullis fick hjälp via en klinik för att hennes ägg skulle släppa. Hon hade ÄLsekret trots att hon inte hade ÄL naturligt själv. Men det kan ju vara som så att din kropp hoppat över ägglossningen denna månaden? Sägs ju att man inte har ÄL exakt 12 gånger om året. Tycker inte att du ska fokusera för mycket på det. Allas kroppar reagerar olika både vid graviditet/inte gravidi osv. Förstår att det kan vara svårt att undvika tankarna men om du är gravid så kommer ju det visa sig snart <3 Tar du ägglossningstest? Kan starkt rekommendera clearblues. Jobbar på apotek och där får man svart på vitt när man ska ha ÄL. Sen kan dom dock visa att du ska ha ÄL trots att du inte får det. Ägglossningstest visar ju inte när du har ÄL utan dom visar att du ska få det inom ca 24h. 
  • ankmamma

    I fredags på BF+2 kom en liten flicka till oss :D 4235gram och 52cm lång! Värkarna drog igång redan natten mellan mån/tis så efter flera dygn med knappt någon sömn tog de hål på mitt vatten för att hjälpa till på traven och då drog allt igång och 12 timmar senare var hon ute :) Helt sjukt vilken kärlek det är! Hon är helt underbar <3 :D Nu ska vi mysa på i vår lilla bebisbubbla ett tag ;)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!