• Tom Araya

    Stora bröst - bra bh?

    Min sambo är rätt stor och har stora bröst. Hon behöver köpa några nya bh'ar.
    Jag tänkte be er här på FL om tips på märken, modeller och butiker, gärna på nätet. Extra plus är om de dessutom har bra priser.

    Du som tipsar får gärna komma med en mer utförlig recension av modell och butik, om du har egen erfarenhet. Komplettera då gärna med vilken storlek du drar och du kan vara anonym.

    Tråden får även nyttjas av er andra med liknande behov och relaterade frågor.

  • Svar på tråden Stora bröst - bra bh?
  • Anonym (mellbin)

    Mellbins i gamla stan i stockholm. Västerlånggatan. De är verkligen proffs, och gamla i gemet. Bäst är så klart att åka dit och prova om ni bor i Stockholm, men de har en internetbutik också. Jag gillar märket Anita som de har, förutom att jag tycker att de är lite tunna i ryggen. Bara 2 hyskor. Men de har stora storlekar i alla fall, upp till N-kupa tror jag. Dyra bhar, men fina och de flesta jag köpt är värda priset på ungefär en tusenlapp.

    Annars gillar jag Glamorise, som finns bland annat på Ellos. En del tycker att Glamorise är tantiga, men det skiter jag i, de är bekväma och håller tuttarna på plats. Ibland kan några av Glamorise göra så brösten blir tub- eller konformade första gångerna man har bhn på sig, men det går över. Bhn formar om sig så den passar brösten. Bra pris också runt 3-500. Sportbhn är guld, även om man inte sportar. Superbra stöd. Inte så sexig, kanske.

    Tredje butiken jag kommer att tänka på är Evas Underkläder. Lite mer åt det sexiga hållet och inte så jättepraktiska alltid. Men v iska väl ha sånna också, även om vi är storbystade. Jag har bara köpt en bh därifrån, och den är vekligen trevlig att se på och mjuk och så, men den är till för sovrummet och en slapp lördag och inte något som ger stöd åt bysten. Evas kostar runt femhundringen.

    Vad man gillar för model är ju individuellt och för mig är det tillfällesbetonat också. Till vardags har jag gärna en ordentlig sportbh eller en vanlig support, medan jag föredrar en lift, minimizer eller balconette på fester och utekvällar. Och jag föredrar bygellösa, för att det är väldigt obekvämt att ha metallbitar som tränger in i huden hela tiden.

    Jag har storlek 100G, för övrigt.

  • Anonym (85H)

    Jag köper mina på Change. De har butiker på lite olika orter i mellansverige. I deras storlekar har jag 80-85 I eller J. Men de är små i storlekarna, i andra märken har jag G-H beroende på märke och modell.

    Jag tycker deras är fantastiskt bra. Det är bäst att besöka en fysisk butik och prova, gärna med hjälp av kunnig personal. Sedan kan man köpa på nätet när man vet hur en viss modell passar. De är inte superbilliga men väldigt bra kvalitet.

  • Anonym (80F)

    Triumfs minimizer ger bra stöd och kostar ca 450 kr. Finns både i Triumfs egna butiker och hos många återförsäljare.

  • Anonym (Pingvin)

    Prova ut storlek med hjälp av expedit på t.ex. Change så det blir rätt, ganska många har faktiskt inte den storlek de tror.

    Butikerna Bravissimo älskar jag, finns flera i London och en mindre i Edinburgh men de säljer också på nätet.

    www.bravissimo.com

  • Anonym (85H)
    Anonym (Pingvin) skrev 2017-11-12 18:10:12 följande:

    Prova ut storlek med hjälp av expedit på t.ex. Change så det blir rätt, ganska många har faktiskt inte den storlek de tror.


    Exakt, det är guld värt att få hjälp att hitta rätt storlek. Det är svårare än man tror.

    Någon här ovan skrev att de använde bh utan byglar för att de skar in. Så var det för mig också innan jag fick hjälp att hitta rätt storlek. Byglarna känns inte om man har rätt storlek.
  • Tom Araya

    Tack för alla tips!

    Vad det gäller fysiska butiker så har vi flyttat från Stockholm och min sambo avskyr att shoppa. Hon brukar försöka beställa hem och så skickar hon tillbaka det som inte passar.

  • Anonym (mellbin)
    Anonym (85H) skrev 2017-11-12 18:41:21 följande:
    Exakt, det är guld värt att få hjälp att hitta rätt storlek. Det är svårare än man tror.

    Någon här ovan skrev att de använde bh utan byglar för att de skar in. Så var det för mig också innan jag fick hjälp att hitta rätt storlek. Byglarna känns inte om man har rätt storlek.
    Det hjälper tyvärr inte för mig. Jag får alltid ont av byglar, vilken storlek jag än har. Det är nästan så de gör ont även om de inte rör huden. Jag är för känslig, helt enkelt.
  • Glinda från Oz

    Jag har 80F, jag handlar mina underkläder i London då jag är där så jag har inte jättemycket tips. Men för en månad sedan hittade jag världens bästa sport bh på H&M (jag kan inte ha deras bh:ar annars och sportbhar kan jag nästan aldrig ha)

    Jag tycker den här sport-bhn ger bra support, syns inte under tajta kläder, är skön och bra att ha till vardags.

    Länk: m.hm.com/se/product/69909

  • Anonym (85H)
    Anonym (mellbin) skrev 2017-11-15 02:08:22 följande:
    Det hjälper tyvärr inte för mig. Jag får alltid ont av byglar, vilken storlek jag än har. Det är nästan så de gör ont även om de inte rör huden. Jag är för känslig, helt enkelt.
    Ja, då är det ju en annan sak.
    Men känner du att du får bra stöd även utan byglar? Jag känner liksom att allt skumpar om jag inte har det.
  • Anonym (85H)
    Tom Araya skrev 2017-11-15 01:53:28 följande:

    Tack för alla tips!

    Vad det gäller fysiska butiker så har vi flyttat från Stockholm och min sambo avskyr att shoppa. Hon brukar försöka beställa hem och så skickar hon tillbaka det som inte passar.


    Jag avskyr också att shoppa, men för mig var det i det närmsta en religiös upplevelse när jag fick hjälp att hitta rätt storlek. Jag rekommenderar ändå att man pinar sig igenom ett besök i en butik (det behövs ju bara ett för att få hjälp att hitta rätt storlek). Sedan kan man beställa på nätet av hjärtans lust.
    När jag kom till Change första gången trodde jag att jag hade D-kupa. Jag har som sagt G-H i normala och I-J i Changes modeller nu när jag vet hur rätt storlek ska kännas.
  • Anonym (Pingvin)

    Gah..nu har jag gått upp lite så hamnade på 75 G idag när jag shoppade på Change (40% rabatt nu ju pga jubileum)!

    Får väl leva på soppa en stund dådå...

  • Arboga
    Anonym (85H) skrev 2017-11-12 00:40:43 följande:

    Jag köper mina på Change. De har butiker på lite olika orter i mellansverige. I deras storlekar har jag 80-85 I eller J. Men de är små i storlekarna, i andra märken har jag G-H beroende på märke och modell.

    Jag tycker deras är fantastiskt bra. Det är bäst att besöka en fysisk butik och prova, gärna med hjälp av kunnig personal. Sedan kan man köpa på nätet när man vet hur en viss modell passar. De är inte superbilliga men väldigt bra kvalitet.


    Min tjej har slutat gå till Change för expediterna i butiken i våran stad är så fruktansvärt påflugna och ska promt med in i provhytten.
  • Anonym (85H)
    Arboga skrev 2017-11-19 21:12:43 följande:

    Min tjej har slutat gå till Change för expediterna i butiken i våran stad är så fruktansvärt påflugna och ska promt med in i provhytten.


    Ja, jag tyckte det var obehagligt första gången. Men jag fick bra hjälp. Andra gången sa jag bara att jag köpt där förut och inte behövde någon hjälp. De är ofta väldigt bra på att hjälpa till.
  • Anonym (Pingvin)
    Arboga skrev 2017-11-19 21:12:43 följande:
    Min tjej har slutat gå till Change för expediterna i butiken i våran stad är så fruktansvärt påflugna och ska promt med in i provhytten.
    Ja de är ganska "på" det kan jag hålla med om.

    Men det är likadant i de fina affärerna i London, de ser det som sin plikt att du inte går ut med fel BH-storlek bara för att du har för dig att du har samma storlek som före barn och med + 6 kilo, typ. Och sedan varierar också olika märken i storlek.
  • Anonym (mellbin)
    Anonym (85H) skrev 2017-11-15 08:49:19 följande:
    Ja, då är det ju en annan sak.
    Men känner du att du får bra stöd även utan byglar? Jag känner liksom att allt skumpar om jag inte har det.
    Jag tycker att bh-arna jag har nu är super. Jättebra stöd, jag kan göra ett friskis-pass utan att det rör sig en fena. Det tog ett tag att hitta rätt märken och passform, men så skönt att ha gjort det.
  • Anonym (Stöd?)

    Ger det bra stöd är det främst tjejer som idrottar som använder en speciell sport bh?

Svar på tråden Stora bröst - bra bh?