• Anonym (Tur?)

    Kvinnlig motsvarighet till för tidig utlösning

    Jag vet att många män har problem med detta men jag har aldrig hört andra kvinnor prata om motsvarande för kvinnor. Om man försöker diskutera problemet så säger alla att man skall vara glad för det och att man har tur som är sån, och att jag önskar att jag hade ditt problem och liknande. Ingen tar en på allvar.

    Men det är ett problem. Det är skämmigt, konstigt och killar man har sex med tror att man fejkar och undrar varför man fejkar, och vill inte förstå att man faktiskt inte fejkar utan kom så fort.

    Varför diskuteras aldrig det här problemet och bara mäns problem med samma sak?

  • Svar på tråden Kvinnlig motsvarighet till för tidig utlösning
  • Phalaenopsis

    Vissa har ju lättare för sig än andra. Mitt ex klagade skämtsamt över att jag inte var som hans kompis fru - som kunde få orgasm när killen viskade lite snusk i örat på henne.

    Kan man inte fortsätta ett vaginalt samlag efteråt så finns det ju andra sätt att tillfredsställa sin partner. Fast det blir väl lite tråkigt att behöva använda "alternativ" alltid förstås.

  • Phalaenopsis
    Anonym (Skild och gift) skrev 2017-11-16 18:57:00 följande:

    Min fru får väl orgasm ganska "normalt" orgasm under samlag men det konstiga är att hon får det ganska lätt ifall hon gör situps eller armhävningar. Detta händer även på gym, till och med om hennes personliga tränare står bredvid.

    Okej hon skriker ju givetvis inte ut den men ändå. Aldrig hört talas om det innan men lite kul är det ju...


    Borde kunna få vem som helst att träna mer. Skrattande
  • Tyrfing
    Mr jonsson skrev 2017-11-16 02:23:12 följande:
    Kvinnor med förtidig orgasm är ju egentligen inget problem då de bara kan få fler o fler utan att förlora kåtheten som män.
    Men jag dejtade en tjej som fick orgasm efter bara 10 sekunder och det vore härligt om det inte vore för att hon fick så vilda orgasmer att jag omöjligt kunde fortsätta knulla henne tills hon slutat sprattla. Jag tror hon fick 7 orgasmer en kväll och på stranden låg hon på min hand och behövdes inte mycket pillande innan det var dax igen. Saknar henne för jag blir så tänd på damer som verkligen kan ta för sig.
    Nja, kvinnor är individer. Det är inte säkert att en kvinna kan komma mer än en gång. 
    Det kan dessutom krävas låååång återhämtning innan vaginal (eller klitoris-) stimulus kan komma på tal igen. 

    Det vore nog bra om du inte baserar dina åsikter på enbart en kvinna, det är liksom inte rättvisande. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Tur?) skrev 2017-11-14 22:15:21 följande:

    Jag vet att många män har problem med detta men jag har aldrig hört andra kvinnor prata om motsvarande för kvinnor. Om man försöker diskutera problemet så säger alla att man skall vara glad för det och att man har tur som är sån, och att jag önskar att jag hade ditt problem och liknande. Ingen tar en på allvar.

    Men det är ett problem. Det är skämmigt, konstigt och killar man har sex med tror att man fejkar och undrar varför man fejkar, och vill inte förstå att man faktiskt inte fejkar utan kom så fort.

    Varför diskuteras aldrig det här problemet och bara mäns problem med samma sak?


    Det här låter jobbigt hoppas du får råd av någon som är i samma sits.
    Händer det här varje gång ?
  • Mr jonsson
    Tyrfing skrev 2017-11-16 19:08:39 följande:

    Nja, kvinnor är individer. Det är inte säkert att en kvinna kan komma mer än en gång. 

    Det kan dessutom krävas låååång återhämtning innan vaginal (eller klitoris-) stimulus kan komma på tal igen. 

    Det vore nog bra om du inte baserar dina åsikter på enbart en kvinna, det är liksom inte rättvisande. 


    Hehe jag har nog erfarenheter av många festliga damer och deras orgasmer men det är inte lika kul att berätta om dom som har den vanliga ordinära O. Eller ska jag berätta om hon som simmade ryggsim in under spisen varje gång. Hehe
  • Anonym (känner inget)

    Jag kan ha det problemet. Att komma när han stoppar in den tex.. Jag tycker det är trist eftersom jag kommer men knappt känner något då. Jag märker att det spänner till och sen är jag inte lika kåt längre... 

    Många män tänker att det bara är bra att man kommer, eftersom vissa inte kan.
    Men om jag kommer och inte tillräckligt uppvärmd innan så är orgasmen totalt meningslös, det är inte ens skönt men man liksom tappar kåtheten och får börja om på 0. Är det någon annan som upplever att det kan vara så? 

  • Anonym (Peppa)
    Anonym (känner inget) skrev 2017-11-18 22:07:56 följande:

    Jag kan ha det problemet. Att komma när han stoppar in den tex.. Jag tycker det är trist eftersom jag kommer men knappt känner något då. Jag märker att det spänner till och sen är jag inte lika kåt längre... 

    Många män tänker att det bara är bra att man kommer, eftersom vissa inte kan.
    Men om jag kommer och inte tillräckligt uppvärmd innan så är orgasmen totalt meningslös, det är inte ens skönt men man liksom tappar kåtheten och får börja om på 0. Är det någon annan som upplever att det kan vara så? 


    Jag upplever det ofta likt dig. Om jag kommer när han stoppar in den så känner jag tydligt av det men absolut inte lika intensivt som när vi hinner hålla på lite längre.
    Jag känner mig inte heller lika kåt efter en orgasm. Skulle lika gärna kunna bryta helt då, för att bara ligga intill varandra utan mer av någon form av sex. Eftersom kåtheten försvinner så känner jag tyvärr inte alls för att tillfredsställa honom heller. Beroende på situationen så fortsätter vi, alt tar en paus och vid vissa tillfällen har vi avbrutit helt för just den dagen.
    Känner mig ibland så himla usel inför min man när kåtheten försvinner men han är lyckosamt nog förstående.
  • Anonym (I)

    Känner igen det! Blir ett problem för jag slutar vara kåt/upphetsad så fort jag kommit.

  • Anonym (Tur?)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2017-11-16 21:04:25 följande:
    Det här låter jobbigt hoppas du får råd av någon som är i samma sits.
    Händer det här varje gång ?
    Ja. Jag kan hålla mig kanske upp till en minut som max om jag kämpar emot känslan men ibland så blir det bara värre av att jag försöker hålla mig och det ger motsatt effekt. Det gäller både för penetration och andra saker. Lite längre tar det om jag har sex med mig själv. kanske 2 minuter där.
  • Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Tur?) skrev 2017-11-23 15:54:16 följande:
    Ja. Jag kan hålla mig kanske upp till en minut som max om jag kämpar emot känslan men ibland så blir det bara värre av att jag försöker hålla mig och det ger motsatt effekt. Det gäller både för penetration och andra saker. Lite längre tar det om jag har sex med mig själv. kanske 2 minuter där.
    Blir alla killarna förvånade då. kan du fortsätta efter en stund igen?
  • Anonym (Anonym1)

    Gammal tråd, men skriver ändå. Har googlat, men verkar mest handla om mäns problem. Jag är man, har samma fenomen som du, känner igen mig precis i det du beskriver. Ofta ser jag det som ett gissel, men ibland som en gåva. Vore ju inget problem om man hade en partner som var likadan. Tvärtom, hade ju varit underbart, tänk att få komma tillsammans :)

Svar på tråden Kvinnlig motsvarighet till för tidig utlösning