• Anonym (Mom2Be)

    Vill inte ha han med

    Om jag säger till personalen att jag inte vill ha pappan med på förlossningen, kommer de hindra honom när han kommer då? (för jag vet att han kommee komma dit).

    Han accepterar inte alls att jag inte vill ha honom där och börjar bli riktigt jobbigt att inte veta om jag kan neka honom. Min bm känns inte alls stöttande i den frågan.

  • Svar på tråden Vill inte ha han med
  • Regndamen
    Rock on skrev 2017-11-22 13:22:29 följande:

    Medvetet utesluter eller ngt annat!

    Man är 2 till att göra barn!


    Men mannen ska ju vara där för att stödja kvinnan, om han inte klarar det är det mycket dumt att han kommer dit. Att bli onödigt stressad under en förlossning är mycket dumt.
  • möjligt
    Haskel skrev 2017-11-22 12:30:05 följande:

    Jag är en mycket snäll, förstående och förlåtande man. Jag skulle till och med förlåta en otrohet.

    MEN, jag skulle bli jävligt farlig och elak om min fru /sambo/flickvän gjorde det TS planerar. Om hon plötsligt försvann, för att sedan lika plötsligt stå hemma med ett barn i famnen. Då har hon indirekt påvisat att man inte är önskvärd som pappa.

    Hur jag skulle agera i ett sådant läge, törs jag inte ens tänka.


    En Förlossning är i första hand kvinnans vårdupplevelse på ett sjukhus.

    Jag antar att du glatt skulle välkomna dina ex vid ditt nästa väldigt intima läkarbesök? Kanske någon trevlig prostataundersökning i framtiden?

    Mannen är inte längre hennes partner och det är klart att han har rätt att vara förälder när barnet är fött men inte har han någon som helst rätt att objuden dyka upp under TS sjukhusvistelse.
  • Rock on
    Regndamen skrev 2017-11-22 13:25:34 följande:

    Men mannen ska ju vara där för att stödja kvinnan, om han inte klarar det är det mycket dumt att han kommer dit. Att bli onödigt stressad under en förlossning är mycket dumt.


    VAR står det att pappan INTE klarar av att stödja mamman?
  • Anonym (Hjälp!?)
    Haskel skrev 2017-11-22 12:30:05 följande:

    Jag är en mycket snäll, förstående och förlåtande man. Jag skulle till och med förlåta en otrohet.

    MEN, jag skulle bli jävligt farlig och elak om min fru /sambo/flickvän gjorde det TS planerar. Om hon plötsligt försvann, för att sedan lika plötsligt stå hemma med ett barn i famnen. Då har hon indirekt påvisat att man inte är önskvärd som pappa.

    Hur jag skulle agera i ett sådant läge, törs jag inte ens tänka.


    ?Snäll/förlåtande man? som blir ?farlig och elak? när det inte blir som han vill/anser sig ha rätt till. Med hot om att inte kunna kontrollera sig...

    Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om det här, men du är nog ganska [..insert valfritt skällsord..] om du tror att du är en snäll man.

    Män som du är skrämmande och farliga. Må du aldrig utsätta någon för en graviditet och förlossning...
  • Regndamen
    Rock on skrev 2017-11-22 13:38:15 följande:

    VAR står det att pappan INTE klarar av att stödja mamman?


    Läste du inte ts inlägg? Om hon inte är bekväm med hans närvaro, kan han inte stötta henne. De är inte tillsammans, utan är ett ex. Vi vet inte vad som hänt.

    Anser du att det är bra att kvinnan är så stressad det bara går vid förlossningen eller?
  • Haskel
    möjligt skrev 2017-11-22 13:32:42 följande:

    En Förlossning är i första hand kvinnans vårdupplevelse på ett sjukhus.

    Jag antar att du glatt skulle välkomna dina ex vid ditt nästa väldigt intima läkarbesök? Kanske någon trevlig prostataundersökning i framtiden?

    Mannen är inte längre hennes partner och det är klart att han har rätt att vara förälder när barnet är fött men inte har han någon som helst rätt att objuden dyka upp under TS sjukhusvistelse.


    Om nu mitt ex prompt ville följa med på en prostataundersökning, eller liknande så vore hon välkommen. Jag har god kontakt med alla ex, och allt intimt har de redan sett då vi var tillsammans. Så för min del vore det inga problem.

    Särskilt inte om jag nu var singel, och det gällde en prostatacancer. Så skulle jag gärna sett att barnens mamma (mitt ex) följde med. Just för att jag helst såg att hon, som mamma till våra barn, blev närmast anhörig.
  • Anonym (Stella)
    Haskel skrev 2017-11-22 12:30:05 följande:

    Jag är en mycket snäll, förstående och förlåtande man. Jag skulle till och med förlåta en otrohet.

    MEN, jag skulle bli jävligt farlig och elak om min fru /sambo/flickvän gjorde det TS planerar. Om hon plötsligt försvann, för att sedan lika plötsligt stå hemma med ett barn i famnen. Då har hon indirekt påvisat att man inte är önskvärd som pappa.

    Hur jag skulle agera i ett sådant läge, törs jag inte ens tänka.


    Hon har inte indirekt på påvisat någonting om hur önskvärd du är som pappa. Hon har indirekt påvisat att du är en olämplig partner att stötta henne i en utsatt och krävande situation.

    Om hon däremot skulle neka dig umgänge med barnet efter att det är fött då påvisar hon att du är en oönskad pappa. TS har inte sagt något om att neka fadern umgänge.

    En stressad och rädd mamma kan förlänga och försvåra förlossningen. Detta innebär en ökad risk för både mamma och barn. Vilken lämplig pappa vill orsaka det ?
  • möjligt
    Haskel skrev 2017-11-22 13:50:13 följande:

    Om nu mitt ex prompt ville följa med på en prostataundersökning, eller liknande så vore hon välkommen. Jag har god kontakt med alla ex, och allt intimt har de redan sett då vi var tillsammans. Så för min del vore det inga problem.

    Särskilt inte om jag nu var singel, och det gällde en prostatacancer. Så skulle jag gärna sett att barnens mamma (mitt ex) följde med. Just för att jag helst såg att hon, som mamma till våra barn, blev närmast anhörig.


    Så i den hypotetiska situationen där du ogillar/känner dig otrygg med/sviken av etc. ditt ex så skulle det fortfarande vara fine? Men du kanske vill ha med svärmor, exets jobbiga väninna och din nyfikna granne också?

    Om TS hade haft en super relation med sitt ex så verkar det ju osannolikt att frågan hade uppstått
  • Anonym (Stella)
    Haskel skrev 2017-11-22 13:50:13 följande:

    Om nu mitt ex prompt ville följa med på en prostataundersökning, eller liknande så vore hon välkommen. Jag har god kontakt med alla ex, och allt intimt har de redan sett då vi var tillsammans. Så för min del vore det inga problem.

    Särskilt inte om jag nu var singel, och det gällde en prostatacancer. Så skulle jag gärna sett att barnens mamma (mitt ex) följde med. Just för att jag helst såg att hon, som mamma till våra barn, blev närmast anhörig.


    Och du har ingen som helst förståelse för att andra kan tycka att det är obehagligt att ligga med ett blottat kön och bajsa på dig inför sitt ex ? Bara för att du skulle vara bekväm med exet på en prostataundersökning så ska TS vara bekväm med sitt ex i en mycket mer långdragen och smärtsam situation med underlivet blottat?
  • nevermind
    Rock on skrev 2017-11-22 13:22:29 följande:
    Medvetet utesluter eller ngt annat!

    Man är 2 till att göra barn!
    Men man är inte två som föder.
Svar på tråden Vill inte ha han med