• fhkb

    BF September 2018

    Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

  • Svar på tråden BF September 2018
  • Hoothoot

    BF SEPTEMBER 2018

    1.

    2.

    3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

    4. Fhkb (ts) 1a barnet

    5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Hoothoot 1 barnet

    6. Magneten1 1a barnet.

    7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

    8. Erikasöder 1a barnet

    9. Millannn 1a barnet

    10. Evianna 3e barnet

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.

  • minnsan

    Vi plussade igår. Är enligt NC i v. 5 (4+4). Bf beräknas till 5/9-18.

    Så glada! :D

  • Lisa1986
    Labolinan skrev 2017-12-30 19:58:17 följande:

    Hej alla

    Berättade för mannen när han kom hem från Thailand i onsdag att vi var gravid. Han vart glad.

    I torsdagskväll började jag blöda och missfall konstaterades igår.

    Är så ledsen och vill bara gråta hela tiden :(

    Är ju 37 år så känner att jag kanske Inte kommer uppleva en graviditet igen?

    Fler som är till åldern här?

    Grattis alla ni till plusset!!

    Är så glad för er skull.


    Hej Labolina,

    Jättetråkigt att höra och jag förstår att du är nedstämd även om jag inte kan föreställa mig hur det känns efter att precis ha känt lyckan. Men det visar ju åtminstone att det inte är omöjligt med en graviditet, jag tycker inte att du ska ge upp om det här verkligen är nåt du vill.

    Vi finns ju alla här att prata av sig på!

    Tack för att du fortfarande kan känna glädje för oss andra och så håller vi tummarna för att det går bra för oss alla i fortsättningen!

    Stor kram!!
  • Jasminefjellberg
    ida90 skrev 2017-12-27 14:53:06 följande:

    Är de bågon som har några symtom än? :) jag själv känner inte så mkt bara trötthet o kissar typ jämt.


    Jag har fått en slänga av rejäl trötthet, yrsel emellanåt och kissar mycket. Min mage är jätteuppblåst och har molvärk plus att jag typ blir "trött" i tjejmagen väldigt lätt?! Och brösten är väldigt ömma och har blivit fastare och lite illamående på morgnarna.. jag tycker jag har väldigt mycket symptom för att bara vara i v6 idag? Kommer inte ihåg hur det var med första barnet hehe....
  • Evianna
    Labolinan skrev 2017-12-30 19:58:17 följande:

    Hej alla

    Berättade för mannen när han kom hem från Thailand i onsdag att vi var gravid. Han vart glad.

    I torsdagskväll började jag blöda och missfall konstaterades igår.

    Är så ledsen och vill bara gråta hela tiden :(

    Är ju 37 år så känner att jag kanske Inte kommer uppleva en graviditet igen?

    Fler som är till åldern här?

    Grattis alla ni till plusset!!

    Är så glad för er skull.


    Hej Labolinan, va tråkigt att höra. Har varit i din sits massa gånger och kan därför inte slappna av riktigt nu. Det är tufft med MF, men ge inte upp!! Har du barn sedan innan? Tillåt dig att vara ledsen, och på?t igen nästa månad! Kramar!!
  • Evianna

    Jag berättade för min sambo imorse. Denna graviditeten är ju ett resultat av att han haft ansvaret att skydda sig och slarvat med det, fast han egentligen inte vill ha fler barn. Så jag var mäkta nervös imorse. Visade honom fotot på tre positiva test, och han sa

    Åh nej, är det sant?!

    Inte den ultimata reaktionen förstås men jag är ändå lättad. Inte ett ord om abort eller liknande, vilket var mitt skräckscenario. Han suckade trött och sa mer att huset är för litet för 3 kiddos (vilket det INTE är, men hans mancave kommer ju ryka förstås, haha!)

    Är just nu skiträdd för att få mf igen eftersom jag vet att jag nog inte får en chans till, han lär ju knappast slarva med skydd igen...

  • fhkb
    Rondji skrev 2017-12-30 15:35:17 följande:
    Tack och grattis till er med :)

    Har yrsel och blir ju värre för jag har lågt blodtryck, lätt illamående som kommer och går, molvärk långt ner i magen och massa ådror som syns över bröst, ljumsken upp till magen ser helt sjukt ut ;) Dudå?

    Åh vad kul, när är de bf för dig?
    Det är EXAKT samma för mig. Inte så mycket illamående dock (hoppas inte det blir så illa heller). Men jag har känt att jag låt mer illa nät jag sitter i tex bilen. Är lite nervös inför nästa vecka när jag är åter på jobb och jag pendlar med tåg. Vill inte att det ska märkas än på jobbet. Jobbigt om jag börjar må illa då, haha! Kul att vi har lika symptom också :)

    Vi har bf 4 september engligt natural cycle appen :)
  • Erikasöder
    Josefinnor skrev 2017-12-30 06:21:12 följande:

    Hej och stort grattis till ditt pluss!

    Jag väntar också mitt första barn, är 28 år och har Bf 5/9. Roligt att dela denna erfarenheten med andra i samma situation :) Har du känt av några symtom än? Kram.


    va kul! grattis!!! Skrattande allt är så nytt!
    jag har haft mensvärk känsla liksom. Det började i onsdags på bim+0, plussade bim+2 så gick ju å "väntade" i 2 dagar på mensen som inte kom. det känns fortfarande som mensvärk idag bim+4. ingen blödning har jag haft eller nått, Vi lever i vetskap att allt kan hända såklart. Men vi är såååå glada här hemma!
    har ni känt några symtom än?
    håller alla tummar för alla oss!! Skrattande Kram!
  • Erikasöder
    Wictoria90 skrev 2017-12-30 07:19:13 följande:
    Grattis och välkommen hit!! BF en dag efter mig :) Det finns en hemlig facebookgrupp om Du vill haka på den??
    tack så mycket  och grattis till dig!!! Skrattande ja det gör jag jätte gärna!
Svar på tråden BF September 2018