• Äldre 16 Jan 20:59
    7799 visningar
    33 svar
    33
    7799

    Mjölkbråk

    Hej! Jag och min sambo har haft ett bråk och undrar vem som har rätt. Min sambo tycker att mjölken ska stå i kylen men jag tycker den kan stå på bänken utanför pga platsskäl. Vem har rätt

  • Svar på tråden Mjölkbråk
  • Äldre 16 Jan 21:00
    #1

    Mjölken blir väl dålig om den inte är i kylen?

  • Äldre 16 Jan 21:03
    #2

    Jag tror inte mjölk är en kylvara.

  • Äldre 16 Jan 21:05
    #3

    Det står på paketet att det är en kylvara. Om det inte är en sån med extra lång hållbarhet. Den kan stå framme när den är oöppnad men så fort den öppnas ska den stå i kyl. Men det står på paketet.

  • Äldre 16 Jan 21:08
    #4

    Jag tycker man kan smaka och se om den har blivit dålig. Man ska inte stirra sig blind på bäst före datum tycker jag :)

  • Äldre 16 Jan 21:26
    #5

    Mjölk ska alltid stå i kylen.

  • Äldre 16 Jan 21:30
    #6

    förvara den på bänken. Mjölk med klumpar är såååå gott.

  • Äldre 16 Jan 21:32
    #7

    Det beror ju på hur länge den står på bänken. Ett dygn så här års går säkert bra. Efter ett dygn på köksbänken i slutet av juli hade jag inte druckit den.

  • Äldre 16 Jan 21:38
    #8

    Om ni bråkar om sådana här saker kanske ni skall gå i parterapi? Tycker inte ens det är värt att ta upp på familjeliv. Får inte mjölken plats i kylen så finns det väl inget annat alternativ än att ha den utanför?

    /Hasse 

  • Äldre 16 Jan 21:39
    #9

    Det är vinter, så ställ den på trappen/balkongen.

  • Äldre 16 Jan 21:48
    #10
    Frympety skrev 2018-01-16 21:39:52 följande:

    Det är vinter, så ställ den på trappen/balkongen.


    Haha, opraktiskt med genomfrusen mjölk bara. Funkar inte som universallösning i hela landet :)

    Saker man faktiskt med gott samvete kan slänga ut ur kylen är ägg. De behöver inte kylskåp. Ost har vi vid något tillfälle förvarat i garaget (oöppnat) när vi hade platsbrist och det funkade fast garaget är nog en 15 grader iaf.
Svar på tråden Mjölkbråk